וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל באוקטובר יוחזרו לציבור כספים מביטוח החובה

20.7.2016 / 13:27

בסך הכול יוחזרו לציבור מעל מיליארד שקלים בין השנים 2016 ל-2019. שרת המשפטים שקד: "אין סיבה שהציבור יישא בנטל מיותר, אלא הכספים יושבו כדין ויהוו צעד אחד מני רבים שננקטים להקלה ביוקר המחיה"

ביטוח לרכב. Shutterstock, ניר בן טובים
ביטוח לרכב/ניר בן טובים, Shutterstock

במסגרת הרפורמות להפחתת יוקר המחיה בישראל,
הכריזו היום (רביעי) שרת המשפטים איילת שקד ושר האוצר משה כחלון, כי החל באוקטובר הקרוב יוחזרו לציבור כספים מביטוח החובה. החזר הכספים נאמד ב-1.17 מיליארד שקלים והוא נפרש על פני שלוש שנים, בין 2016 ל-2019.

הסכומים יגיעו לציבור נוכח עודפים שהצטברו בקופת "קרנית", הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים, שהמימון לפעילותה מגיע דרך פוליסות החובה המשולמות על ידי הציבור. במסגרת ההחזרים, מדווחים במשרד המשפטים כי בשנה הראשונה תהיה הנחה של 15% בביטוח הרכב, בסכום כולל של 675 מיליון שקלים, בשנה השניה תהיה השבה של 8%, בסכום כולל של 360 מיליון שקלים, ובשנה השלישית תהיה השבה של 3% בסכום של 135 מיליון שקלים.

שרת המשפטים איילת שקד: "השבת הכספים לציבור תאפשר להוזיל את מחירי ביטוח החובה ולהקל במעט את העלויות היומיומיות שאזרחי ישראל נושאים בהם. אין סיבה שהציבור יישא בנטל מיותר, אלא הכספים יושבו כדין ויהוו צעד אחד מני רבים שננקטים להקלה ביוקר המחיה".

לדבריה הוסיף שר האוצר משה כחלון, שאמר: "כשהגעתי למשרד האוצר הובא לידיעתי כי בקופת הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים ישנם עודפים של למעלה ממיליארד שקלים. מדובר בכסף ששייך לציבור ולכן אחריותנו הוא להחזיר אותו לציבור כפי שנהגנו עם עודפי הגבייה ממיסים. יחד עם הרפורמה שביצענו בביטוחי החובה אזרחי ישראל ירגישו כבר בטווח הזמן המיידי הוזלה משמעותית בעלויות הביטוח לרכב".

עוד בוואלה! רכב:
משרד התחבורה - השירות הגרוע ביותר לציבור
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully