וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג, אוהב רוכבים? אם כן, תדע שהם ראויים להערכה

20.7.2016 / 15:32

כנהג שסובל מהפקקים, אני מאוד מעריך את הרוכבים על דו-גלגלי וחשוב לי להסביר למה

קטנוע. ShutterStock
ככל שהזמן עובר, אני מעריך יותר ויותר את הרוכבים החולפים על פני בכביש/ShutterStock

אני נוהג במכונית כבר קרוב ל- 30 שנים. נהגתי כשעוד לא נדרשו חגורות בטיחות מאחור ולפני שהמציאו את השלט "נהג חדש". כשהוצאתי רישיון, 100 קמ"ש היה מהר ומי שהגיע ל-110, זכה להיות אגדה בשכונה.

הכבישים של היום, איכותיים ולא מזכירים במאום את הכבישים עליהם למדתי נהיגה. יותר נתיבים, הרבה יותר אפשרויות, כבישים מהירים ועדיין, היום קשה מתמיד לנהוג ממקום למקום. נראה לי כי משנה לשנה, אני רק עומד יותר בדרכים ומשלם יותר על דלק.

ככל שהזמן עובר, אני מעריך יותר ויותר את הרוכבים החולפים על פני בכביש. יש ימים שאני ממש מודה להם מעומק. זה הפך למין הרגל מגונה, לראות בכל אופנוע שנוסע לצידי, מכונית אחת פחות בפקק שלפני. אני ממש רואה לנגד עיני כיצד שלפו כלי רכב גדול ממרכז הנתיב והניחו במקומו אחד קטן בצד.

הרוכבים ראויים להערצה

למען הגילוי הנאות, אתוודה ואספר כי מעולם לא רכבתי. אפילו על אופניים אני לא יודע לדווש. אני לא מסוגל לדמיין את עצמי עם קסדה (מכל סוג) ואני מכור למזגן של המכונית. אבל כאשר אני מחפש חניה ורואה קטנוע עוצר וחונה במקום שלא מפריע לי, אני חש הקלה - הרי אם אותו רוכב היה מגיע עכשיו עם מכונית, היה הסיכוי שלי למצוא חניה יורד לחצי.

אילוסטרציה. ShutterStock
משנה לשנה, אני רק עומד יותר בדרכים ומשלם יותר על דלק/ShutterStock

אני יודע שאני מפונק ואולי קצת מקובע. הרי אני נוהג לבד ולא משתמש בארבעה מחמשת המושבים בכלי הרכב שלי. אני אוהב את הרדיו עם התכניות הקבועות ואת תא המטען שתמיד יכול לסחוב עבורי עוד משהו. לכן, כשאני חושב על כל אותם הרוכבים, שמקלים עבורי את העומס בכביש, אני פשוט מעריץ אותם.

כנהג שרוצה לנהוג בכבישים פתוחים ובתנועה זורמת, אני חושב שצריך לעודד את כלי התחבורה הזריזים והיעילים. זה לא שאכפת לי מכיסם של הרוכבים, אני חושב על עצמי. פחות 100 מכוניות בכל בוקר בדרך מראשון לציון עד תל אביב, זה גם פחות חצי שעה של זחילה עבורי. פחות זמן בדרכים, פחות דלק ופחות תאונות.

התחבורה הציבורית לא תשתנה בקרוב

אני איש של מספרים ולוגיקה. בעבודתי אני יודע לחשב תפוקות ולנתח משתנים. אני יודע שלכל בעיה יש פתרון, אם רק רואים אותה זווית שונה ומנסים להיות יצירתיים. אז נכון שאי אפשר להגדיל את מספר הכבישים, התחבורה הציבורית לא תשתנה בקרוב וגם כמות החניות בצידי הרחוב, לא ישתנו, אבל אפשר לצמצם את כמות המכוניות.

במספרים אני חזק. אני יודע שכל מכונית שיורדת מהכביש, מפחיתה מזיהום האוויר. פחות מכוניות, יוצרות טור קצר יותר וזה רק אומר שאני אבזבז פחות זמן ודלק. אני מאוד אוהב רוכבים, ולא רק בגלל הצבע שהם מוסיפים לכביש. אני אוהב אותם כי אני חושב על עצמי ומאוד רוצה להקל עלי את הנסיעה.

יוסף רם בשיתוף מטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully