וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן דרכים: פיג'ו 2008 המחודשת. מסולידית לדרמטית

24.7.2016 / 8:05

כבר לא רק 208. פיג'ו 2008 עברה עדכון קריטי וחוזרת לתחרות בפלח הרכב המוביל - קרוסאוברים. העיצוב דרמטי, מנוע הטורבו גמיש וחסכוני, התיבה אוטומטית והמחיר אטרקטיבי

צילום: קובי ליאני

מבחן פיג'ו 2008 מתיחת פנים. יולי 2016. קובי ליאני
פיג'ו 2008 עברה עדכון חשוב שמקפיץ אותה אל החזית/קובי ליאני

ששת החודשים הראשונים של שנת 2016 קבעו חד משמעית - מי שלא קונה בישראל קרוסאובר, הוא החריג, ונסביר; זו הפעם הראשונה מאז שכלי רכב מוגבהים אלה נכנסו לחיי צרכני הרכב בישראל, שבה הם מצליחים לצבור יותר מכירות מאשר קבוצת הרכב המובילה עד כה - המשפחתיות. אלה האחרונות אבדו את נתחן ואת מקומן בתחרות מול הקרוסאוברים והדבר כבר לא מצביע על תופעה, אלא על עובדה בשטח - הקרוסאוברים הם כלי הרכב המבוקשים ביותר בישראל, נקודה.

כל מותגי הרכב בישראל נהנים מעובדה זו שגוררת בעצמה מספרי מכירות נאים ובניהם גם פיג'ו. הצרפתים שיוצגו בישראל בתקופה האחרונה בעיקר עם ה-208 השובבה והפופולארית, מקבלים חיזוק של ממש עם ההשקה המקומית של ה-2008 המחודשת - גרסת הקרוסאובר על בסיס ה-208. החידוש שעבר רכב זה באמצע חייב נגע בשורה ארוכה של מוקדים - מהעיצוב, דרך מערכת ההנעה וכלה במחיר ונראה שבכך די כדי לעורר את תשומת הלב הראויה. רגע לאחר ההשקה המקומית, לקחנו את ה-2008 המחודשת לסיבוב הכירות ממושך ואלו רשמינו ממנה.

מבחן פיג'ו 2008 מתיחת פנים. יולי 2016. קובי ליאני
מבחן פיג'ו 2008 מתיחת פנים. יולי 2016/קובי ליאני

דרמה

נראות זה לא הכל, אבל כשזה מגיע לקרוסאוברים, זה קודם כל; העיצוב החריג, הממדים הגדולים והמבנה המוגבה, הם אלה שמהווים מגנט תשומת הלב עבור כלי רכב אלה ולכן המשמעות של ליטושי העיצוב ב-2008 חשובים מאוד. לפני מתיחת הפנים, ה-2008 הייתה לא יותר מאשר מכונית מוגבהת חביבה למראה, אבל חביב וחמוד זה לא מספיק. לכן, במסגרת העדכון, פיג'ו שינו באופן משמעותי את חזיתה כדי להעצים את האפקט הדרמטי שהיא משאירה כשמביטים בה.

הפגוש הקדמי גדל ושינה צורה, חלקו התחתון התעבה ולמרות שיחידות התאורה לא ממש השתנו, מכסה המנוע שהזדקר ונעשה מאונך יותר, גורמים לצרפתיה הזו להראות חדשה לגמרי. ה-2008 שומרת על הארכיטקטורה הכללית כשמביטים בה מהצד עם מבנה גבוה וחסון וקו חלונות דינמי, עם בתי גלגלים תפוחים. מאחור, קמט לאורך דלת תא המטען ופגוש אחורי מובלט, גורמים לה להראות גדולה ממה שהיא באמת - אורכה 416 ס"מ, רוחבה 174 ס"מ וגובהה 155.6 ס"מ. מידת רוחק הסרנים (253.7 ס"מ) מעבירה אותנו אל תא הנוסעים.

מבחן פיג'ו 2008 מתיחת פנים. יולי 2016. קובי ליאני
חזית חדשה ודרמטית יותר מחזקת את הרושם הראשוני/קובי ליאני

חמים ונעים

למרות הרושם של מכונית גדולה למדי, 253 סנטימטרים בין הציר הקדמי לאחורי מזכירים לנו שעדיין מדובר בקרוסאובר במידות צנועות ושהוא מבוסס על ה-208 הקטנה. אולם כאשר מדלגים בין המושבים ב-2008, מגלים תא נוסעים מרווח ממה שהמידות מצביעות; בשורה הקדמית, גם מושב הנהג וגם הנוסע שלצדו נמצאים בסביבת מחיה מרווחת ונעימה, עם מושבים שחובקים היטב את הגוף. גם כשעוברים אחורנית, מוצאים מושב רחב ושטוח שיכול להכיל שני מבוגרים או שלושה ילדים שאינם זקוקים למושבי בטיחות.

עדכון חשוב נוסף שעבר רכב זה כולל הגדלה של תא המטען מ-350 ל-410 כזו שבקלות יכולה להכיל עגלות ילדים בגודל סטנדרטי. כשחוזרים אל הקבינה, מוצאים סביבה שנעים לחיות בה וגם רמת האבזור ברכב המבחן טובה. זה הגיע ברמת הביניים הקרויה 'אקטיב' וזו כוללת כעת מערכת מולטימדיה שיודעת להתממשק באופן מלא עם הסמארטפון, עם מסך מגע ואיכות שמע טובה מהרמקולים.

גם איכות החומרים וההרכבה בתא הנוסעים משאירה רושם טוב מאוד. מרבית החומרים שמדפנים את תא הנוסעים בעלי מרקם רך ונעים, ההגה וידית ההילוכים ארוזים בעור ואם כבר נגענו בהגה, נספר שזה אותו גלגל הגה שנמצא ב-208, קרי קטן קוטר בצורה בולטת ונעים מאוד לאחוז בידיים ולתפעל. לוח המחוונים חריג גם כן בעיצובו - הוא לא טמון בתוך הדשבורד, אלא ממוקם מעליו ואת התצוגה בו לא רואים דרך חישור ההגה, אלא בקומה העליונה. הדבר מסייע מאוד לקבלת תנוחת נהיגה טובה, גם אם מדובר בנוסעים גבוהים (ההגה מתכוונן גם לעומק וגם לגובה) או נמוכים.

מבחן פיג'ו 2008 מתיחת פנים. יולי 2016. קובי ליאני
מבחן פיג'ו 2008 מתיחת פנים. יולי 2016/קובי ליאני

מוטיבציה

ה-2008 הוצעה עד כה רק עם מנוע דיזל שדי נעלם בישראל הבנזינית, וכן מנוע בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר שהפיק 82 כ"ס, שזה כאמור מעט לרכב שכזה. היצע המנועים המוגבל הגביל בהתאם את המכירות ולכן הכניסה של מנוע הטורבו החדש חשובה מאוד. מדובר באותו מנוע 1.2 ליטר מוגדש שפגשנו בעבר בסיטרואן קקטוס וגם כאן הוא מעלה את ההספק לרמה טובה בהרבה - 110 כ"ס ואת המומנט מ-12 קג"מ לכדי 20 קג"מ משמעותיים יותר.

התרגום של מספרים אלה לנסיעה בפועל הוא תנועה נעימה והרבה פחות מאומצת מבחינת המנוע. הטווח שבו המנוע יעיל יותר התרחב מאוד וכבר מ-1,500 סל"ד יש תחושה שיש עם מה לעבוד וכוח משמעותי מופיע מעל ל-4,000 סל"ד. בעיר ה-2008 המחודשת מתגלגלת בקלות, משיגה כלי רכב אחרים ברמזורים ומסוגלת לשייט בנינוחות בכבישים מהירים - 100 קמ"ש ב-2,000 סל"ד שקטים וחסכוניים.

את הכוח מעביר המנוע אל הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית מבית אייסין היפנית, ולה 6 יחסי העברה. תחת עומס התיבה אולי אינה חלקה למשעי, אבל היא בהחלט הרבה יותר יעילה מהתיבות הרובוטיות חד-מצמדיות שהוצעו עד כה. המדידות שלנו הראו שה-2008 זקוקה לכ-11 שניות לביצוע ההאצה מעמידה ל-100 קמ"ש, ל-9.5 שניות להאצה מ-80 ל-120 קמ"ש שמדמה עקיפה וצריכת הדלק הממוצעת שהשגנו בנסיעה עירונית, בינעירונית וגם תובענית למדי בכבישים הרריים עמדה על 14 קילומטרים לכל ליטר.

מבחן פיג'ו 2008 מתיחת פנים. יולי 2016. קובי ליאני
מבחן פיג'ו 2008 מתיחת פנים. יולי 2016/קובי ליאני

עם הפנים לשביל

מרבית הקרוסאוברים אימצו רק את המראה הקשוח מרכבי השטח האמיתיים, אבל ה-2008 מנסה להציע יכולות לחרוג מהטווח הסלול בכמה אמצעים. הראשון, ה-2008 מגיע עם צמיגי M&S (בוץ ושלג) שמיועדים לשימוש בשבילים ושטח רך. השני, מרווח גחון של 16 ס"מ שמרחיק אותו, גם אם מעט, מהשטח שמתחת. ושלישי, הדור המעודכן של ה-2008 קיבל מערכת אלקטרונית שמסוגלת לשנות את תפוקת הכוח של המנוע והעברתו אל הגלגלים הקדמיים בהתאם לתוואי השטח ותנאי הנהיגה.

מערכת ה'גריפ-קונטרול' מציעה ארבעה מצבי נהיגה: כביש, שלג, שביל סלעי ומשופע ושביל מדברי. ישנו מצב חמישי שמנתק לחלוטין את בקרת האחיזה. על הכביש, ה-2008 מתנהל בצורה טובה וחלקה. העברת הכוח מצוינת ואין סחרורי גלגלים מיותרים. המתלים רכים וסופגים היטב את מרבית השיבושים וגם כשהפנינו את ההגה אל הכבישים המפותלים של מבואות רמת הגולן, ה-2008 הצטיין ביחס לקרוסאובר. למרות המתלים הרכים, המרכב נשאר מאוד מאוזן גם תחת עומס פניות, הבלמים נושכים חזק וגם ההגה וההגוי משתפים פעולה בשמחה עם נהיגה תובענית מאוד.

עם מעט ספקות ירדנו אל השטח. לא שטח קשה או מורכב מדי כמובן, זהו עדיין קרוסאובר עם הינע רק בגלגים הקדמיים ולא סופה מוגבהת עם נעילות ולכן חשוב לשמור על פרופורציות. אולם שבילים, מסתבר, מתקבלים בברכה; זה מתחיל עם שיכוך טוב במתלים ובידוד מפני חבטות ומצד שני, אפשר להגיע עם ה-2008 ללא מעט נקודות מעניינות בשבילי קק"ל כבושים, גם אם בדרך ישנו קפל קרקע שיתקע את מרבית רכבי הליסינג, או לפחות ינגח בגחונם בכאב. מהלך המתלים קצר, אבל בקרת האחיזה מסייעת לגלגלים להעביר את הכוח היטב, מונעת סחרור של גלגל דל אחיזה והתקדמות יעילה בשבילים משופעים. חול? לא כדאי.

מבחן פיג'ו 2008 מתיחת פנים. יולי 2016. קובי ליאני
מבחן פיג'ו 2008 מתיחת פנים. יולי 2016/קובי ליאני

החל מ-110 אלף שקל

התכונה האחרונה שהופכת את ה-2008 המחודש לכה מעניינת, היא המחיר; את הקרוסאובר הצרפתי הקטן אפשר לרכוש בהחל מ-110 אלף שקל. סכום זה אמנם ירכוש לכם את גרסת הבסיס שבה החישוקים עשויים מפח, אבל בתוספת של 5,000 שקלים, אלה הופכים לקלים במידה של 16 אינץ' ועם שלל תוספות בתא הנוסעים ובמחיר של 120 אלף שקל, מוצעת כבר רמת פרימיום עם רשימת אבזור מפנק ארוכה במיוחד.

ה-2008 מבחינת היבואן וגם השוק מתחיל דרך חדשה, כאילו הגיע לישראל בזה הרגע. המנוע החזק, תיבת ההילוכים האוטומטית וכמובן ליטושי העיצוב מקדמים ואתו אל מרכז הבמה בקבוצת הקרוסאוברים הקטנים מול ניסאן ג'וק, רנו קפצ'ור, סאנגיונג טיבולי ואחרים. עכשיו אפשר לומר בהחלט - התמורה למחירו טובה מאוד.

מבחן פיג'ו 2008 מתיחת פנים. יולי 2016. קובי ליאני
מבחן פיג'ו 2008 מתיחת פנים. יולי 2016/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • פיג'ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully