וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלה כנוצה: מאזדה MX5 הבאה תאמץ תרכובות אקזוטיות?

27.7.2016 / 10:01

הדור הבא של מכונית הרודסטר היפנית מאזדה MX5 עשוי לקבל תרכובות סיבי פחמן. "זה אמנם יקר, אבל פחתנו שיטה להנגיש את החומרים עבורה"

מאזדה MX5. אתר יצרן
מאזדה MX5 מיאטה. הרודסטר הפופולרית ביותר בעולם/אתר יצרן

הדור הרביעי של מאזדה MX5 "מיאטה" לא בידיוק סובל מהשמנת יתר על 1 טון בערך, אבל נראה שעבור היצרנית היפנית נותרו עוד כמה קילוגרמים עודפים להסיר מגזרתה הצנומה של הרודסטר הפופולרית ביותר בעולם, והיא בהחלט לא תזדקק לתכנית אימונים מפרכת כדי להגיע ליעדיה.

אבל כדי לקצץ את מה שרוצים, מאזדה לא תבצע שינויים במידותיה של ה-MX5, כי אם תאמץ תרכובות קרבון (סיבי פחמן) מעל שלדתה. "גודלה של המכונית והפרופורציות מדויקות למדיי", אומר נובוהיקו ייממוטו, מנהל הפרוייקטים של מאזדה לכלי התקשורת באנגליה. "אבל העתיד יהיה תלוי מאוד בחומרים קלים ואנחנו נעשה בהם שימוש במכונית הזו. נכון שקרבון פייבר הוא מאוד יקר, אבל פתחנו שיטה להנגיש אותו עבורה, ואנחנו אכן ננצל זאת לטובתה בעתיד".

במבט קדימה, מאזדה אומרת ששימוש בסיבי פחמן יאפשר גם התקנת מנועי טורבו קומפקטיים יותר ויעילים, וישנם דיווחים ביפן לפיהם מאזדה מתכננת מנוע 3 צילינדרים טורבו שימצא את דרכו לחרטומה של המיאטה. "זה קונספט פשוט", אומר ייממוטו. "המכונית קלה יותר, המנוע יוקטן, הצמיג מוקטן - זו מכונית ספורט קלת משקל".

המיאטה הנוכחית הושקה לפני כשנה בערך, ולכן ההערכות הן שנותרה כברת דרך עד להופעתה המיאטה "קרבון" לעיל, או לפחות עד שנת 2021 או מעבר לכך.

ה-MX5 נמכרת כיום בישראל עם מנוע 2.0 ל' לו 160 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות. המחירים, החל ב-235 אלף שקלים.

עוד בוואלה! רכב:
מאזדה קרוסאובר ספורט - הוצג CX4 החדש
מהי המכונית המשומשת המבוקשת ביותר בישראל?
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully