וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי ההייטק ממשיכים לנטוש את הליסינג התפעולי

27.7.2016 / 11:52

מסקרים מקיפים שנערכו לאחרונה, עולה כי במחצית הראשונה של שנת 2016 התגברה עוד יותר מגמת נטישת הליסינג התפעולי בקרב עובדי הייטק, לצד עליה משמעותית בעסקאות ליסינג פרטי

מכוניות ליסינג אלבר. ניר בן-טובים, ניר בן טובים
יותר אנשים מבצעים עסקאות ליסינג פרטי/ניר בן טובים, ניר בן-טובים

לאחרונה ביצעה חברת עוקץ מערכות, שעוסקת באספקת פתרונות ממוחשבים בתחום כוח האדם סקר במטרה לבחון את השינוי שחל בשיעור עובדי ההייטק שהתקשרו עם חברת ליסינג בהסכם ליסינג תפעולי במסגרת מקום העבודה.

החברה יכולה לבחון נתון זה היות והיא מספקת מערכות שכר לחברות הייטק רבות, ויש לה גישה ישירה לתלושי השכר של העובדים. בתלוש השכר, בין היתר, מופיע גם רכיב שווי השימוש ברכב. לצורך בחינת הנושא, בחנה החברה 10,102 תלושי שכר שהופקו במחצית הראשונה של שנת 2016 תוך השוואה למספר זהה של תלושים שהופקו בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.

מנתוני הסקר, עולה כי במחצית הראשונה של שנת 2016 חלה ירידה בשיעור של 3% במספר העובדים שהמשיכו להתקשר עם חברת הליסינג בעסקת ליסינג תפעולי במסגרת מקום העבודה; במחצית הראשונה של שנת 2015 עמד רכיב שווי השימוש על 40.70%, בעוד השנה ירד הנתון ל-39.60%.

לעומת זאת, בעסקאות הליסינג הפרטי, נראה שחלה התחזקות בשיעור לא קטן. מועדון הצרכנות של עובדי חברות ההייטק, 'הייטק-זון' פרסם לאחרונה סקר השוואתי בקרב 907 עובדים ועובדות הייטק, חברים במועדון, בנוגע להעדפותיהם התחבורתיות.

הסקר בוצע באמצעות משלוח שאלון אינטרנטי, ותשובותיו עובדו והשוו לתוצאות הסקר שנעשה בתקופה המקבילה אשתקד. נתוני הסקר מלמדים כי רק 23% מקרב ההיטקיסטים ימשיכו עם תוכנית ליסינג התפעולי – נתון שמבטא ירידה מסוימת מעמדתם בסקר האחרון שנעשה. עוד עולה מהסקר כי חלה עליה בשיעור של% 4 במספר העובדים שירכשו רכב משומש במקום הסדר הליסינג התפעולי, כמו גם עליה בשיעור של 13% במספרם של אלו שיבחרו בחלופה של רכישת רכב חדש.

מאיפה זה נובע?

לדברי נועם בוסידן, מנכ"ל משותף במועדון הצרכנות הייטקזון, ישנן מספר סיבות להמשך התעצמות מגמת נטישת הליסינג התפעולי. "ראשית, בשל הירידה בהיקף ציי הרכב, חלה שחיקה בכוחן של החברות להשיג עסקאות ליסינג תפעולי משתלמות מחברות הליסינג. דבר אשר מביא לירידה באטרקטיביות מבחינת העובדים שרבים מהם משלמים למעשה את עלות הליסינג". עוד מציין, כי "הנחת העבודה כי נהגי הליסינג מנצלים את הסבסוד בדמות נסועה בלתי מוגבלת במימון המעסיק, דבר שלכאורה מתמרץ אותם לחרוש את כבישי הארץ מצפון לדרום בכל ימות השבוע, הינה פשוט מופרכת".

בפועל מוסיף בוסידן, המעסיק אינו מסבסד את נהגי הליסינג. "כל עלויות השימוש במכוניות ממומנות על ידי העובדים עצמם. חברת הייטק המחזיקה צי רכבי ליסינג גדול מעניקה לעובדים בעיקר שירות, שכיום כבר אין בו כל הטבה כספית. התשלום החודשי שגובה המעסיק מהעובדים כבר מגלם בתוכו את עלויות הדלק לפי היקף הנסועה האמיתית הממוצע בקרב נהגי הליסינג בארגון, ולכן אין בו כל הטבה חבויה לעובד. בנוסף, העובדים מבינים כי לנוחות היחסית שטמונה בעסקת ליסינג תפעולי – יש מחיר גבוה מידי שאינו משתלם. לקיחת הרכב לטסט ולטיפולים במוסך, נוחה ככל שתהיה, אינה משתלמת כאשר מדובר על תשלום נוסף בגובה של אלפי שקלים לשנה".

עוד בוואלה! רכב:
מהי המכונית המשומשת המבוקשת ביותר בישראל?
יונדאי אלנטרה החדשה במבחן דרכים
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully