וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המחר: הונדה מפתחת רכב עם "רגשות"

1.8.2016 / 7:48

הונדה משתפת פעולה עם חברת סופטבאנק במיזם שעוסק במכוניות בעלות אינטילגנציה מלאכותית. "מכוניות תהפוכנה לרובוטים חכמים"

הונדה. אתר יצרן
המכוניות של הונדה "ידברו" עם הנהג/אתר יצרן

בזמן שהמכונית האוטונומית רק סופרת את צעדיה הראשוניים בעולם, הונדה כבר חוקרת את השלב הבא - מכונית שתוכל ל"הרגיש" מה אתם רוצים בזמן נהיגה ולדבר אתכם. כן, זה אולי נשמע כמו פרק מתסריטיו הבדיוניים של סטיבן שפילברג, אבל שיתוף הפעולה של הונדה עם חברת SoftBank Group נמצא בעיצומו. "מכוניות תהפוכנה לרובוטים חכמים", הצהירו שתי החברות. האמנם זה העתיד שמחכה לנו?

ישנם הרבה חילוקי דעות באשר למעורבות של האינטיליגנציה המלאכותית בנהיגה, אבל כולם תמימי דעים שזו הדרך היחידה שתוביל את תעשיית הרכב למקום בטוח יותר שבו אנשים לא יהרגו בכבישים. אלא שבהונדה, רוצים שהנהיגה תהפוך גם לחוויה אינטראקטיבית מבוססת רגשות - מהסוג שינעים את זמננו בעודנו משייטים בכבישים המהירים או בפיתולים.

במסגרת ההכרזה בטוקיו, סיפרו ראשי מחלקות המחקר והפיתוח, כי הם רוצים שלנהג יהיה "פרטנר" או "פרטנרית" בחלל הפנים שמשוחח עימם, והם אף הציגו קליפ שבו רואים בחורה שנכנסת למכונית עם מבט מבואס, והמכונית שואלת אותה "מה דעתך על קצת מוסיקה - "אביב" של וויאלדי?".

המצגות הן כמובן פלטפורמה יעילה לקידום מיזמים על הנייר, אבל נראה שהונדה בהחלט משקיעה בטכנולוגיות הללו מחשבה, כסף והרבה זמן. המכוניות תהיינה מרשותות בחיישנים, מצלמות ועזרים שיספקו ל"מוח" מידע לגבי רצונותיו של הנהג ויפתרו לו מגוון רחב של בעיות.

המערכת עצמה מבוססת על הטכנולוגיות שקיימות ברובוט החכם "פפר", ובהונדה מקווים שהמוח יידע לנהל שיחות עם הנהג ולסייע לו במידה ומסתבך בדרך, זקוק להכוונה בחניה, חש פחד מסיטואציה מסוימת, או חלילה נקלע לאירוע לבבי ומאבד שליטה במכונית (במצב זה יש להניח תכנס לפעולה בקרת נהיגה אוטונומית).

אז אולי בסוף עוד נקבל את KITT מ"אביר על גלגלים" ברכב המשפחתי שלנו? התשובות בעתיד.

עוד בוואלה! רכב:
הונדה סיוויק TYPE R החדשה בישראל
מבחן: איך הונדה HR-V החדש?
מהי המכונית המשומשת המבוקשת בישראל?

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully