וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטה אקסטריינר 300, אנג'לו edition במבחן

10.8.2016 / 8:09

השקת דגמי האנדורו של בטה לשנת 2017 התקיימה באחוזת VIAMAGGIO בטוסקנה, כעשרים קילומטרים מסיינה. האם האופנוע של אנג'לו הוא חלומם הרטוב של רוכבי הארד אנדורו?

מבחן דרכים אוהלינס. ראובן סביו, מערכת וואלה! NEWS
מבחן דרכים אוהלינס/מערכת וואלה! NEWS, ראובן סביו

לאחר יום מייגע של איחורים בטיסות ונסיעות מתישות, אני מוצא את עצמי מול בית אבן עתיק, מוקף בכרמי ענבים, מטעי זיתים, חורשות מוריקות וחלקות קטנות שבהם גדלים צמחי מרפא ותבלין. רק ציוץ הציפורים מפר את הדממה וגורם לי לתהות, אולי בעצם הגעתי למקום הלא נכון.

נהג המונית, שבינתיים כבר הספיק לברוח, אומנם המתין לי בשדה התעופה בפירנצה ונשא שלט עם שמי, אבל אולי טעה במקום? פתאום צליל מוכר של מנוע שתי פעימות עצבני, שמתקרב אלי מחזיר לי קצת מהביטחון האבוד. איש מזוקן ועב כרס, לבוש בסינר עם פסים שחור לבן עם בנדנה אדומה על הראש עוצר מולי ושואל: מיסטר סביו? אני מחייך אליו, עונה לו באיטלקית והוא מיד מפנה לי מקום על המושב של הבטה המיוחדת שלו. בדרך הוא מספיק לספר לי ששמו אנג'לו והוא הבעלים של האחוזה, השף והאחראי על הבידור.

השקת דגמי האנדורו של בטה לשנת 2017 התקיימה באחוזת VIAMAGGIO בטוסקנה, כעשרים קילומטרים מסיינה. האחוזה משתרעת על פני שטח של כ-4000 דונם וכוללת חורשות, שדות, אגם ואפילו נחל. האחוזה משמשת כמלון כפרי ובנוסף פועל במקום מרכז לאופנועי אנדורו וטריאל, שבו ניתן גם להשכיר אופנועים ומדריכים בהתאם לצורך. בשטחי האחוזה קיימים באופן קבע מספר רב של מסלולי פטוצ'יאטו וספישלים מסוגים שונים, מכשולי טריאל ואקסטרים אנדורו. על כל העסק מנצח אנג'לו, שבנוסף להיותו הבעלים והמנהל של האחוזה הוא גם השף, מדריך לרכיבת הארד אנדורו ועוד תפקידים מעניינים נוספים. אנג'לו התחרה בתחרויות אקסטרים רבות כולל הרומניאקס ו-SEA TO SKY והוא, כמו חובבי אנדורו רבים, אוהב את זה קשה!

מה בתפריט?

האופנוע של אנג'לו הוא התגלמות חלומם הרטוב של רוכבי הארד אנדורו רבים בעולם. בזכות קשריו האדוקים עם מפעל בטה ויצרני חלקים מיוחדים אחרים הוא בנה לעצמו אופנוע על בסיס האיקסטריינר החדש של בטה, עם השקעה וירידה לפרטים שרק מישהו עם המון ניסיון, כיסים עמוקים ויכולת טכנית גבוהה היה יכול לבנות. אומנם על האופנוע המיוחד של אנג'לו הצלחתי לרכב רק בסוף היום, לאחר ששאר העיתונאים כבר עזבו, לפי בקשתו של אנג'לו...אך בכל מקרה מה שמעניין במיוחד באופנוע הזה הם שלל השיפורים והחלקים המיוחדים ועל כך אפרט.

מתלים: המזלג הקדמי מתוצרת מרזוקי זכה לטיפול של סדנת בולמים איטלקית בשם FM. אנשי הסדנא קיצרו את המזלג בשבעה מילימטרים כדי שהוא יהיה זהה לאורכו של המזלג המקורי באיקסטריינר והחליפו את השסתומים הפנימיים כדי לקבל התנהגות מיטבית על גבי סלעים במהירויות איטיות. משולשי ההיגוי הוחלפו למכורסמים ונוספו עליהם תושבות כידון גמישות להקלה על הידיים ולהקטנת הסיכוי לעיקום כידון בנפילות. הבולם האחורי הוחלף לבולם מתוצרת אוהלינס, אך לצערו של אנג'לו לא מסדרת ה-TTX, וכמובן הקפיץ והשסתומים הפנימיים הותאמו למשקלו ולסגנון הרכיבה של אנג'לו.

בלמים: משאבות הבלמים נותרו מקוריות, אך צלחות הבלימה הוחלפו לחזקות יותר והרפידות מוחלפות בהתאם לתנאי הרטיבות. סינטר בתנאי בוץ וגשם ואורגניות בתנאי הקיץ היבשים. הקליפר הקדמי הוחלף ל-BREMBO במקום ה-NISSIN במקור, בגלל שהרגישות בבלם האיטלקי עדיפה בהרבה, בדומה לאופי השונה של שני העמים, לפי דעתו של אנג'לו.

מבחן דרכים אוהלינס. ראובן סביו, מערכת וואלה! NEWS
מבחן דרכים אוהלינס/מערכת וואלה! NEWS, ראובן סביו
ראש מנוע הבנוי משני חלקים נפרדים ממתכות שונות, כאשר הפנימי מעביר בצורה טובה יותר את החום לנוזל הקירור ובזכות כך המנוע מסוגל לעבוד היטב גם בטמפרטורות גבוהות

המושב נבנה מחדש כך שבחלקו הקדמי הוא נמוך יותר, לטובת עבודת רגליים בקטעים הקשים. במרכז המושב קיימת מדרגה המיועדת לסייע לרוכב להישאר במקום בהאצות ובעליות תלולות גם כאשר הוא כבר עייף ולא מסוגל להחזיק חזק בידיים ובתנאי רטיבות ובוץ קיצוניים. הספוג בחלקו הקדמי רך ונעים ובשאר המושב הוא קשה במיוחד לטובת הנוחות ברכיבה ממושכת.

מנוע: ראש מנוע הבנוי משני חלקים נפרדים ממתכות שונות, כאשר הפנימי מעביר בצורה טובה יותר את החום לנוזל הקירור ובזכות כך המנוע מסוגל לעבוד היטב גם בטמפרטורות גבוהות. האגזוז נלקח מדגם האנדורו RR רייסנג לטובת הספק גבוה יותר ורק בתנאי בוץ ורטיבות קיצוניים הוא מוחלף לאגזוז המקורי של האיקסטריינר, שממתן מאוד את אופן העברת הכוח לגלגל האחורי. המשתיק העשוי מקרבון, מיוצר לפי הזמנה מיוחדת מ-SCALVINI המתמחים במערכות פליטה לאופנועי מרוץ. יחסי העברה הם מקוריים, אך גלגל השיניים האחורי הוחלף באחד הבנוי מליבת אלומיניום וכתר חיצוני מברזל, לטובת שילוב מיטבי בין משקל לשרידות. במערכת הקירור הוחלפו כל הצינורות לצינורות סיליקון שמנמנים והתרמוסטט פורק לחלוטין עד סוף הקיץ. לאחר מספר ניסיונות הוחלט להישאר עם הצילינדר והבוכנה המקוריים והסתפקו בליטוש המעברים/ פורטינג קפדני.

מיגונים: מגן גחון מאלומיניום בעובי 4 מילימטרים המתחבר כמעט ישירות למגן לינק מסיבי של FAST WAY האמריקאית מגנים היטב על הגחון כנגד מכשולים כגון גזעים ומדרגות סלע. מוביל שרשרת של ORP מבטיח שהשרשרת תישאר במקומה גם בהתקלות אגרסיבית עם סלעים ויחד עם מגן הדיסק האחורי ומגן הזרוע האחורית יוצרים הגנה היקפית על כל החלק האחורי של האופנוע. מגן קרבון על מכסה ההצתה ומכסה מצמד של REKLUS משלימים את ההגנה על המנוע. מערכת החשמל נותרה מקורית ולא הורכבה רגלית התנעה מכיוון שהמתנע החשמלי לא אכזב אף פעם והוחלט לא להוסיף סתם משקל. מתג האורות פורק מהכידון ובמקומו הורכב מתג שני מצבים פשוט על המסכה הקדמית. כמעט כל הברגים הוחלפו לבירגי טיטניום צבעוניים וקלילים כולל כל המכסים של המשאבות ההידראוליות השונות. הגלגלים הוחלפו לגלגלים הבנויים סביב נאבות מכורסמות של חברת FABA האיטלקית, חישוקים של D.I.D, צמיגי מיטס אנדורו פס ירוק ומערכות טיובליס מאחור.

מבחן דרכים אוהלינס. ראובן סביו, מערכת וואלה! NEWS
מבחן דרכים אוהלינס/מערכת וואלה! NEWS, ראובן סביו

הישיבה על האופנוע מעניקה תחושה של אופנוע קטן ונמוך וקל מאוד לשליטה. ההתנעה מידית וצליל הפליטה הרבה יותר אגרסיבי מהאיקסטריינר המקורי. למרות שיחסי העברה, גל הארכובה והצילנדר מקוריים, ניתן בקלות להתחיל גם בהילוך שלישי ולמעשה להילוך הראשון אין כלל שימוש בתנאים רגילים. פעולת המנוע מדויקת ואחידה גם לאחר עבודה ממושכת בסל''ד נמוך מאוד והתגובה לפתיחה של הגז מאוד לינארית ולא גורמת להפתעות.

האופנוע גורם לך לרכב לאט ולשחק בו כאילו הוא אופנוע טריאל ומהר מאוד מצאתי את עצמי עולה ויורד את גזעי העץ שבמגרש כל פעם יותר ויותר לאט. למרות שהמתלים מכוונים על הצד הרך, הם מצליחים לא להיסגר לגמרי בנחיתה ממדרגות וכניסות אגרסיביות ולא תמיד מדויקות במכשולי הגזעים והסלעים הגדולים. בשבילים המהירים ניתן בקלות לרכב במהירויות גבוהות בהילוך שישי ופרט לנדנוד מוגבר בבלימות ובשינויי הכיוון, יחסית לאופנועי האנדורו המקצועיים, ניתן לרכב במהירות בשבילים הפתוחים ואפילו להיכנס למסלולי ספישל ללא בעיות מיוחדות.

מבחן דרכים אוהלינס. ראובן סביו, מערכת וואלה! NEWS
מבחן דרכים אוהלינס/מערכת וואלה! NEWS, ראובן סביו

מאוד אהבתי את האופנוע המיוחד של אנג'לו וללא ספק שזהו אחד מאופנועי השטח היותר מושקעים שיצא לי מעולם לרכב עליהם. האופנוע תפור בדיוק לרכיבת הארד אנדורו והוא מצליח מצד אחד לגרום לרוכב להרגיש בשליטה מלאה גם בהתגברות על מכשולים במהירות איטית במיוחד ומצד שני לאפשר לו לרכב בגז פתוח בהילוכים הגבוהים כמעט כמו על אופנוע אנדורו מקצועי. לאור הצלחת האיקסטריינר בקרב קהל מגוון מאוד, שכולל גם רוכבים חדשים וגם רוכבים ותיקים שרכבו בעבר על אופנועי אנדורו מקצועיים. אני בטוח שרבים מבין בעלי האופנוע המיוחד הזה ישקיעו לא מעט מחשבה ואמצעים כדי להתאים את האיקסטריינר בדיוק לפי צרכיהם והעבודה הרבה שאנג'לו השקיעה תוכל לסייע להם.

תודה לאנג'לו על השיתוף במידע הרב, על הסבלנות ועל הסיבוב הקצר על אהובתו. למי שמעוניין ניתן למצוא ברשת חומר רב על המלון והפעילויות הרבות שהוא מציע לקהל רוכבי השטח.

עוד בוואלה! רכב:
4 אופנועי אדוונצ'ר בכירים במבחן דרכים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully