וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס מקימה תת-מותג למכוניות חשמליות

7.8.2016 / 7:56

תתחרה בב.מ.וו, טסלה ועוד בסגמנט המכוניות החשמליות. ההכרזה הרשמית תיערך בתערוכת הרכב בפריס. החברה הציגה לאחרונה גם משאית חשמלית חדשה לשימוש עירוני

מרצדס E קלאס בישראל. ניר בן טובים
מרצדס E קלאס/ניר בן טובים

מרצדס תציג במסגרת תערוכת פריס הקרובה תת-מותג חשמלי שיתחרה בטסלה ובב.מ.וו. זאת לדברם, במסגרת הבנות לפיהן עתיד המכוניות טמון בהנעה אלטרנטיבית וכי ניתן יהיה להפיק רווחים גם משימוש בהנעה חשמלית מלאה בכלי רכב פרטיים.

על פי ההתכנות של דיימלר, יצטרפו להיצע שני רכבי פנאי חשמליים ושתי מכוניות סדאן חשמליות, לפחות בפעימה הראשונה של המותג. רכב הפנאי הראשון ככל הנראה מבוסס על קונספט שתחשוף מרצדס בתערוכת פריס עם טווח נסיעה של כ-500 קילומטרים בין טעינות, שבין יתר תכונותיו ישקף את שפת העיצוב הבאה של מרצדס שנכנסת להילוך גבוה בימים אלו.

ב.מ.וו והן מרצדס מושפעות מההצלחה הכלכלית של טסלה בארה"ב, אולם במרצדס העדיפו עד כה לחזק את הצד הסביבתי עם מכוניות היברדיות, משום שלטענתם השוק האירופי (ברובו) עדיין אינו משוכנע מיכולותן של המכוניות החשמליות ורשת הטעינה. בתוך כך, מרצדס מתכוונים לסגור את הפערים, ולהשיק כלי רכב חשמליים עד סוף העשור, בעוד ב.מ.וו, שהקימה את חטיבת i החשמלית תשגר את הדור הבא של המכוניות האקולוגיות רק בעוד חמש שנים.

"כשטסלה התחילה להתעסק במכוניות חשמליות לפני 10 שנים, הרגשנו שזה מוקדם מידי - והשוק אינו ערוך לכך", כך אומר וולפגנג ברנרד, שאחראי על מיזם המשאית החשמלית של דיימלר. "אנחנו מאמינים שעכשיו זו ההזדמנות לקפוץ על הגל, וגם להרוויח כסף מטכנולוגיות חשמליות טהרניות בעשור הקרוב".

מרצדס עשתה ניסויים בעבר עם הנעה חלופית (תא דלק) בגרסאות של ה-B קלאס (טווח נסיעה של 150 ק"מ) וכן במותג סמארט, עם הצלחה חלקית בלבד. להבדיל מכך, תת המותג יזכה למערכת הפעלה שלמה, והוא יתפקד, בדומה ל-AMG עם רשת עצמאית. את ההרכבה, יעשו מרצדס במפעל המתקדם בברמן.

עוד בוואלה! רכב:
ב.מ.וו תכנס לענף הטנדרים, כמו מרצדס
מכוניות הקבריולה 4 מושבים המהירה ביותר בעולם
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully