וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיול שטח וכוכבים: מטח מטאורים בסופ"ש

7.8.2016 / 9:43

אם חיפשתם יעד לטיול קיץ שלא יטגן אתכם למוות, אז בסוף השבוע הקרוב מזומנת לכם חווית לילה מרעננת – מטר מטאורים שיתרחש בכל רחבי הארץ, אבל הכי טוב לצפות בו בדרום

כוכבים פארק תמנוע. חגית טל, מערכת וואלה! NEWS
כוכבים פארק תמנוע/מערכת וואלה! NEWS, חגית טל
הכי טוב זה לרדת לדרום הארץ – תנאי תצפית הטובים ביותר

מטר המטאורים (המהדרין קוראים להם "פרסאידים", אלו שרידיו המעופפים של כוכב השביט סוויפט-טאטל) מגיע אלינו בכל שנה אבל הפעם הוא נופל, פשוטו כמשמעו, על סוף שבוע – וזו הזדמנות עוד יותר נוחה לצפות בפלא השמימי הזה. אלפי המטאורים מתקרבים פעם בשנה למסלולו של כדור הארץ בחלל ובהגיעם לאטמוספרה שלנו במהירות של כ-70 קילומטרים בשנייה, הם עולים בלהבות ומשאירים מאחוריהם שובלים ארוכים – עד 100 נפילות בשעה, בלילה טוב.

את המטאורים הנופלים רואים הכי טוב בתנאים של תאורה מינימאלית – ולכן מרכז וצפון הארץ אינם אופטימאליים, מכיוון שיש בהם 'זיהום אור' רציני מיישובים וכבישים, ומכיוון שבצפון הארץ ומישור החוף יש סיכוי גבוה לערפילים ועננים, העלולים לכסות את השמים. תוכלו לצפות בתופעה בפינה חשוכה בנקיק צפוני או על חוף ים מבודד, אבל הכי טוב זה לרדת לדרום הארץ – תנאי תצפית הטובים ביותר ממתינים בסביבות מצפה רמון או בערבה, בליל חמישי או שישי השבוע. בימים אלה זורח הירח עד חצות אז תצטרכו לבלות את תחילת הלילה בחברותא סביב המדורה, ולחכות למופע הגדול של אשמורת שנייה.

פעילות מאורגנת בערבה ובמצפה רמון

מצפה כוכבים נייד. מערכת וואלה!
מצפה כוכבים נייד/מערכת וואלה!
מצפה רמון היא יעד אטרקטיבי יותר לצפייה במטאורים מכיוון שהיא גבוהה יותר

חיטוט חפוז באינטרנט יעלה בפניכם עשרות אופציות לצפייה מודרכת במטר המטאורים; מתחמי צפייה גדולים עם טלסקופים מיוחדים יוקמו בפארק תמנע עם הפעלות לילדים, הסברים והדגמות. בפארק יוצבו מודלים פלאנטריים, והרצאות על אסטרונומיה וגרמי שמים. מי שיקדים יוכל להצטרף לסיורי אחר הצהריים בפארק תמנע. המארגנים מתהדרים בטלסקופ הנייד הגדול בישראל, בקוטר 51 סנטימטרים. הפעילות תיפסק בחצות הלילה, הפארק יוחשך וייווצרו תנאי צפייה אופטימאליים. המחיר 69 שקלים לאדם ויש אפילו הסעות באוטובוסים, מתל אביב וירושלים.

מצפה רמון היא יעד אטרקטיבי יותר לצפייה במטאורים מכיוון שהיא גבוהה יותר (ויש בה פחות זיהום אור אטמוספרי), והיא גם קרובה יותר למרכז הארץ. עשרות טלסקופים יוצבו באצטדיון העירוני והעיירה כולה תוחשך לקראת חצות, להשבחת תנאי הצפייה. החוויה תועצם על ידי הקרנת סרטי חלל והרצאות TED ברובע הבשמים. בילוי לילי במצפה רמון יהיה צונן יחסית, אל תשכחו להביא סוודר. בכל מיני חאנים מבודדים ייערכו פעילויות מסודרות, עם אופציה למקלחת מרעננת לפני או אחרי המטר. אירועים רבים נערכים ללא תשלום, חפשו ברשת.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

בבדידות מזהרת

בשנה שעברה ביקרו במצפה רמון לבדה, כ-6000 צופים ליליים; זה יוצר אירוע עממי וצבעוני, אבל לא לכולם מתאימה המהומה הנוקטורנאלית הזאת. מי שמוכן לוותר על הידע הנרחב של המדריכים ועל הצצה בטלסקופ מקצועי, יוכל לעשות טיול שטח קצר של אחר הצהריים, ולאחר מכן להתמקם בחניון לילה מבודד. פורשים מחצלת, נשכבים על הגב ומביטים למעלה – זה הזמן להכין רשימת משאלות, כי הלילה תראו הרבה כוכבים נופלים... לאחר חצות מובטח לכם מטר מטאורים רציני, בתנאים של שקט אינטימי ונינוח. כל חניון לילה מבודד יתאים למשימה, ובלבד שתגיעו אליו לפני רדת החשיכה. את שעות הערב המוקדמות תוכלו לבלות בנעימות סביב הפוייקה המבעבעת, ולקראת חצות – 'כיבוי צופים' למדורה, וצפייה במטאורים. לאחר מופע אלף-הכוכבים יחטפו המהדרין כמה שעות שינה ועם בוקר יחזרו צפונה, ערניים וזהירים על הכביש. נקודות תצפית טובות הן בחניוני הלילה של נקרות, חניון הגבס במכתש, הנחלים הגדולים וכיו"ב – כל מקום חשוך יהיה טוב למשימה.

עוד הרבה פנאי ושטח בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully