וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חץ אקולוגי: ניסאן "בלייד-גליידר" החדש נחשף

9.8.2016 / 15:05

ניסאן ממשיכה לפתח את מיזם הרכב החשמלי "בלייד-גליידר" וחושפת דגם חדש עם 300 כ"ס בקירוב. אבל מתי הוא יגיע לכבישים, ואיפה?

ניסאן "בלייד-גליידר" הוא מונח שמככב במסדרונות ניסאן כבר למעלה משלוש שנים. זהו שם קוד לרכב ספורט חשמלי המיועד ל-3 אנשים ומונע באמצעות מערכת ידידיותית לסביבה שמספקת לו ביצועי כביש מפתיעים. בימים האחרונים, חשפה ניסאן דגם אב-טיפוס חדש שלדבריה הינו הקרוב ביותר למוצר סדרתי, אולם מוקדם לדעת מתי יושק רשמית והיכן.

העיצוב של הבלייד-גליידר מקורו ב"לנד-גליידר" מ-2009 שהוצג יחד עם ניסאן ליף. מדובר ברכב השואב השראה ממכוניות פורמולה עם עיצוב חכם ובו סידור הושבה של 1+2, כאשר הנהג ממורכז והשניים הנוספים תחובים בצפיפות מאחריו. תא הנוסעים פשוט ותכליתי, וכולל בדגם זה רק את המערכות החיוניות לנהיגה.

המערכת החשמלית מבוססת על טכנולוגיה שנלקחה מניסאן ליף המשפחתית, תוך שינוי אחד משמעותי; במקום מנוע חשמלי אחד דחסו בבלייד גליידר שניים, כך שהספקו המרבי עומד על יותר מ-280 כ"ס ו-72 קג"מ. הוא מאיץ דרך תיבת הילוכים אלקטרונית ל-100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות ועד 200 קמ"ש מרביים. לא רע, בהתחשב בכך שמשקלו כ-1.4 טון.

בדומה לפולקסווגן XL, גם במקרה לעיל ההכרזות של ניסאן על גרסת ייצור קרבה נקלעות לאזור זמן לא מוגדר ושולחות אותנו אל תאריך בדיוני. "ניסאן מאמינה שחובבי רכב צריכים לחכות בכיליון עיניים לעתיד עם אפס פליטת מזהמים, והבלייד-גליידר היא ההוכחה לכך", כך קרלוס גוהסן, נשיא רנו-ניסאן.

בינתיים, ניסאן שלחה אותו לקידום מכירות במסגרת אולימפיאדית ריו 2016.

עוד בוואלה! רכב:
ניסאן מקסימה החדשה בישראל
למטורפים: ניסאן GT-R ניסמו החדשה
10 רכבי השטח שאנחנו חולמים עליהם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully