וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לרוכבים: בוטלה הכוונה לייקר את ביטוח החובה

9.8.2016 / 18:10

משרד האוצר חזר בו מהכוונה להעלות את תעריפי ביטוח החובה לדו-גלגלי, ובכך נמנעה מחאת הרוכבים הענקית שתוכננה לצאת לדרך. הרוכבים מברכים, אך דורשים להשוות תנאים בין רכב פרטי לדו-גלגלי

צילום: קובי ליאני

רוכבים במסדרונות הכנסת. קובי ליאני
רוכבים במסדרונות הכנסת/קובי ליאני

בשורה משמחת מאוד לרוכבים: משרד האוצר חזר בו מהכוונה לאפשר לחברות הביטוח להעלות את תעריפי פוליסות ביטוחי החובה לדו-גלגלי. דרישה שהגיעה מצד חברות הביטוח בעקבות רצון של משרד הרווחה בראשות חיים כץ אשר אימץ את החלטות וועדת וינוגרד להורדת הריבית לפיה מחושב היוון הקצבה במקרה של פגיעה. חברות הביטוח דרשו בתמורה להגדלת סכומי הפיצוי ולייקר את פוליסות הביטוח בהתאם. את האישור לייקור קיבלו אלה מדורית סלינגר, המפחקת על הביטוח במשרד האוצר.

הבשורה הקשה אשר הייתה מביאה לייקור של מעל ל-26 אחוזים לרוכבים צעירים ולכ-20 אחוזים למרבית המבוטחים, עוררה את ציבור הרוכבים בהכנות למחאה ציבורית נרחבת. מטה המאבק שהוקם החל לקדם פעולות הסברתיות ואף להכין את הקרקע למחאה רחבת היקף בישראל. הכתובת הראשית מצדם היה שר האוצר משה כחלון, אשר התבטא בעבר במספר הזדמנויות בנושא הצורך להקל על ציבור הרוכבים, במיוחד בתקופה בה הכבישים נעשים צפופים מיום ליום.

אולם בטרם הספיקו הרוכבים לצאת למחאה, הגיעה הבשורה ממשרד האוצר על ביטול הכוונה לייקר את פוליסות ביטוחי החובה. הדבר כמובן מהווה צפירת הרגעה לציבור הרוכבים שחשו ששוב נוחתת עליהם גזירה שאינם יכולים לעמוד בה. עם זאת, אין הרוכבים מתכוונים לשקוט ובכוונתם לדרוש מהאוצר שיפור בתנאי הביטוח, שעיקרם השוואת התנאים והתעריפים לאלו המקובלים בעולם המכוניות, לשם עידוד השימוש בכלי רכב דו-גלגליים והפסקת האפליה הביטוחית נגדם.

שר האוצר משה כחלון: "לתקנות החדשות השלכות מרחיקות לכת על דמי הביטוח המשולמים על ידי הציבור ועל יוקר המחיה בישראל. על מנת למנוע פגיעה קשה בציבור המבוטחים, החלטנו אני ושר הרווחה לבטל את התקנות".

מטה המאבק: אנו מברכים על הודעת האוצר בדבר ביטול התקנות שהיו אמורות להעלות ב-2017 את ביטוחי החובה ל"רכב". מטה המאבק מודה לשר האוצר על מחויבותו לציבור הרוכבים, אך ימשיך במאבקו להפחתת תעריפי החובה לדו"ג, והבאתם לרמה הוגנת ונמוכה. אנו מבקשים להבהיר שביטוחי החובה לכלים דו גלגלים עדיין גבוהים במאות אחוזים מכלי רכב פרטיים, או מהמקובל בעולם, והכשלים של פקקי ענק מהפריפריה למרכז, צפיפות ומחנק בערים, זיהום אוויר, בעיות חניה, ואי הנגשת כלים זולים אלו לאוכלוסיות החלשות עדיין קיים. אנו נמשיך במגעים עם האוצר ונדרוש לתקן את העיוות ההיסטורי ולקבוע את מדרגות תעריפי הביטוח על פי קטגוריות הרישוי (A, A1, A2)".

כל עולם הדו-גלגלי בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully