וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזק, חסכוני וגמיש: המנוע המהפכני של אינפיניטי

15.8.2016 / 13:48

אינפיניטי הציגה מנוע 2.0 ל' טורבו עם טכנולוגיות הזרקת דלק מתקדמות, שיפיק הספק גבוה כמו מנועי V6 אך ישמור על צריכת דלק נמוכה. בכורה בפריס

אינפיניטי מנוע 2.0 ל' טורבו. אינפיניטי, אתר יצרן
אינפיניטי 2.0 ל' טורבו VC-T. טכנולוגיות הזרקה מתקדמות/אתר יצרן, אינפיניטי

האם ניסאן רוצה לשים סוף למנועי הסולר נוכח תקני זיהום האוויר המחמירים? חטיבת אינפיניטי נמצאת בהכנות לפרידה הדרגתית ממנועי ה-V6 שלה לטובת מנועי 2.0 ל' טורבו בטכנולוגייות VC-T, או Variable Compression-Turbocharged. המותג היוקרתי מבית ניסאן עובד על פיתוחים אלו משנת 1997 במטרה להפוך את מנועי ה-4 צילינדרים לליבה המרכזית של דגמי המותג במקום ה-6 צילינדרים הנוהמים, שאמנם נהנים מביצועים חורכי אספלט אך מביעים צמאון גדול לבנזין וסולר.

המנוע ייחנך בסדרות הפנאי הגדולות, בהן ה-GX שנמכר בארה"ב ולאחר מכן יתברג גם במשפחה הקומפקטית של ה-QX30 וכדומה. בניסאן מספרים כי גולת הכותרת בטכנולוגיה היא יחס דחיסה משתנה בצילינדרים על ידי שימוש בשתי מערכות הזרקת דלק מובחנות: ישירה ואל סעפת היניקה, כך שניתן מצד אחד לחלץ מהמנוע יכולות גבוהות, אך בתוך כך לשמור על צריכת דלק סבירה ביחס לעומסים בנהיגה תובענית.

התפוקה המרבית של המנוע תעמוד על כ-280 כ"ס ו-40 קג"מ. בהשוואה למנועי ה-V6 הקיימים של אינפיניטי, זוהי אמנם ירידה בשיעור של כ-40-50 כ"ס בעקומת הכוח, אך החסכון בדלק יהיה ניכר - עד 30% לערך בנסיעה ממוצעת.

"טכנולוגיית ה-VC-T היא צעד מהפכני באינפיניטי. זו מהפכה במנועי בערה שמגדירה מחדש מושגים של יעילות וחסכון במנועי 2.0 ל' טורבו, עם ביצועים גבוהים ותצרוכת דלק נמוכה", כך נשיא אינפיניטי רונלד קרוגר.

המנוע ייחשף רשמית ב-29 בספטמבר במסגרת תערוכת הרכב בפריס.

עוד בוואלה! רכב:
מבחן מהיר: אינפיניטי Q70 החדשה
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully