וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשנה הבאה: רכבי אודי "ידברו" עם הרמזורים

16.8.2016 / 14:03

אודי רוצה להיות חברת הרכב הראשונה שמפעילה מערכות תקשורת בין כלי רכב ורמזורים כדי להגביר את רמת העירנות לסביבה, ולהפחית את תאונות הדרכים. "נוביל לתנאי נהיגה טובים יותר"

אודי, מערכות תקשורת בין כלי רכב. אתר יצרן
מערכות תקשורת בין מכוניות ורמזורים/אתר יצרן

לפחות בטווח הנראה לעין, חברת אודי (קונצרן פולקסווגן) תהיה הראשונה לחנוך במכוניותיה מערכות תקשורת ((V2I) בייצור סדרתי, עם השקות מוקדמות בתחילת שנת 2017 בדגמים בכירים שיוצרו אחרי ה-1 ביוני.

יצרני רכב רבים בעולם בוחנים את הטכנולוגיה, שמאפשרת לכלי הרכב ל"שוחח" ביניהם ולהחליף מידע על ידי שימוש באינטרנט אלחוטי. היתרונות אינם רק במישור הבידורי כמובן, אלא גם ביצירת מאגר עם תכנים מאומתים שקשורים לרמת התשתיות, מערכות הרמזורים, נתוני תאונות הדרכים באזור ועוד היבטים בטיחותיים מגוונים. משמע, כל פיסת אינפורמציה שיכולה לסייע לנהגים בדרך תוקרן במסכים הראשיים ברכב.

באודי יבצעו ניסויים של מערכות אינפורמציה מורכבות רק במישור מסוים בשנה הראשונה: התראות על רמזורים בערים בהן הטכנולוגיה זמינה, בהתאם להחלטות הרשויות. כך לדוגמא, מכונית אודי שמתקרבת לצומת מרומזר, תקבל "ספירה לאחור" של השניות שנותרו עד להתחלפות האור האדום לירוק על גבי תצוגה עלית. נשמע כמו גימיק, אבל זו רק ההתחלה.

"בעתיד, אנחנו רואים את הטכנולוגיה הזו משתלבת במערכות ניווט, בקרות 'עצור וסע', וכן היא יכולה לסייע בזרימה של התנועה בפקקים עירוניים", כך אומרת פאם מולטרה, ראש מחלקת תכנון מערכות תקשורת בחברה. "פיתוחים אלו יובילו לחסכון בדלק ובכלל לתנאי נהיגה טובים יותר".

ה-NHTSA האמריקנית מפעילה לחץ גדול על הרגולטורים לאפשר לטכנולוגיה להתבסס בכבישים המקומיים בארה"ב. להערכתם, מערכות ה-V2V, או ה-vehicle-to-vehicle communication תחסוכנה פצועים והרוגים רבים; המספרים מדברים על מניעת 600 אלף תאונות ו-1,000 הרוגים בשנה.

בקרת ה-Audi traffic-light alerts תהיה זמינה במכוניות שיוצרו אחרי ה-1 ביוני כאמור. ביניהן ה-Q7, ה-A4 ודגם האולראוד (כביש-שביל). נציין כי גם טויוטה וג'נרל מוטורס מפתחות טכנולוגיות דומות, אבל היישום עוד רחוק מספר שנים מהכבישים. בארץ, כמובן שעוד מוקדם מאוד לדבר על זמינותה.

עוד בוואלה! רכב:
סוף החגיגה: אודי תבטל דגמי קבריולה נכשלים
נהיגה ראשונה באודי A5 ו-S5 החדשות
מבחן דרכים באודי Q2 החדש. יוקרה בקטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully