וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רינג' רובר ספורט מקבל את המנוע החסכוני בתולדותיו

17.8.2016 / 14:02

ריינג' רובר עדכנה את הדגם הבכיר ביותר בסדרה; הספורט מקבל מנוע טורבו דיזל קומפקטי, מערכות בטיחות חכמות וקצת ליטושים ויזואלים

ריינג' רובר ספורט. אתר יצרן
ריינג' רובר. מנוע טורבו דיזל קומפקטי, לחרדים לשלום הסביבה/אתר יצרן

קשה לחלוק על העובדה שקיימת לעתים סתירה מוחלטת בין המונח "ספורט" לחסכון בדלק, קל וחומר בכלי רכב שמחירם חוצה מיליון שקלים, אבל זה בידיוק מה שנכפה על חלק מיצרני הרכב העולמיים נוכח השינויים בתקני זיהום האוויר.

גם לנד רובר, ממשיכה לבצע חידושים בשורותיה על מנת ליישר קו, ואחרי שהציגה את גרסת 2017 של הריינג' רובר לאחרונה, מציגה שדרוגים חשובים שייכנסו גם לדגם ה'ספורט' העילאי. אלו כוללים טיפול קטן במראה החיצוני, תוספות סמליות בתא הנוסעים וגולת הכותרת - מנוע טורבו דיזל קומפקטי, החסכוני והקטן ביותר שאי פעם שובץ בחרטום של הספורט השרירי.

המנוע, בטכנולוגיית ה-Ingenium מצויד בצמד מגדשי טורבו, ויגואר שפתחה אותו נעזרת בו בגרסאות שונות במשפחת הסדאן שלה. עם מנוע זה, הריינג' רובר ספורט ישווק תחת הקוד SD4 (כפי שנהוג בלנד רובר) ויחלץ הספק מרבי של 240 כ"ס ו-51 קג"מ הזמינים מ-1,800 סל"ד. דרך תיבת הילוכים אוטומטית 8 מהירויות, הוא יאיץ ל-100 קמ"ש ב-8 שניות - מהיר ב-1.2 ש' מה-SDV6, ועד 200 קמ"ש מרביים. צריכת הדלק הממוצעת היא 16 ק"מ לליטר, ופליטת המזהמים עומדת על 163 גק"מ בלבד.

למי שאינו חרד כל כך לשלום הסביבה וחסכון אינו בראש מעינייו, יכול להצטייד בגרסת ה-3.0 ל' מוגדשת העל שמייצרת 340 כ"ס ומאיצה ל-100 קמ"ש ב-7 שניות. בקצה הפסגה, למי שבאמת רוצה לאתגר את רשיון הנהיגה שלו, אפשר למצוא כאמור את מנוע ה-5.0 ל' V8 עם 550 כ"ס וההאצה ל-100 קמ"ש ב-5 שניות.

לצד כמה חיזוקים באגף הבטיחות האקטיבית (פיקוח על שטחים מתים, בקרת נגרר ועוד), הותקנה גם בקרת עייפות מתקדמת, שאוגרת מידע על הרגלי הנסיעה של הנהג ומתריעה בפניו אם מבחינה בשינויים מסוכנים שעלולים להשפיע על בטיחותו. תא הנוסעים של הספורט שודרג עם בקרת InControl Touch Pro לה צג 10 אינטש עם הפרדה לנהג ולנוסע, שליטה על מגוון פונקציות באמצעות הטלפון החכם ואינטרנט אלחוטי, בין היתר. מי שרוצה עוד קצת ייחוד, יגואר גם דאגה להוסיף ללנד רובר עוד 19 גוונים חיצוניים.

הוא יגיע לארץ במהלך שנת 2017.

עוד בוואלה! רכב:
הדיפנדר הקשיש עוד לא אמר את המילה האחרונה
עשרת רכבי השטח שרמי גלבוע הכי אוהב
משווה: דיסקו ספורט החדש נגד ב.מ.וו ו-וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully