וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תחושה מזויפת של בטיחות": תאונה נוספת בטסלה S

21.8.2016 / 8:11

נהג שהשתמש בבקרת הנהיגה האוטומטית של טסלה S על כביש מהיר טוען שהרכב סטה מנתיבו בפתאומיות והתנגש בגדר. זו התאונה השלישית בחודשיים האחרונים בה מעורבת המכונית

תאונת טסלה מודל S, ה-NTSB. NTSB, ניר בן טובים
טסלה S בתאונה בה נהרג לפני כחודשיים נהג כבן 40 בשל התנגשות במשאית/ניר בן טובים, NTSB

האם יש מכנה משותף לכל התאונות בהן הייתה מעורבת טסלה מודל S בעודה נעולה במצב נהיגה אוטומטי ("אוטו-פיילוט") על גבי הכביש המהיר? ובכן, התשובה אינה חד משמעית, ואינה מצביעה רק לכוון כשל טכני כי אם גם לגורם האנושי, כך לפחות מסתמן מבדיקות שנערכו על ידי 'בלומברג'.

מהבדיקה עולה, כי חוץ מהתאונה הקטלנית שגבתה את חייו של נהג אמריקני כבן 40 בחודש מאי האחרון, בכל אחד מהמקרים דיווחו הנהגים כי דעתם הייתה מוסחת כשהמכונית נוהגת לבד, ולא היו ערניים מספיק להשתלט עליה במקרה של מצב חירום. בתאונה האחרונה בסין, הנהג התוודה כי היה עסוק בטלפון הנייד, ולא הבחין מה מתרחש סביבו בכלל.

עתה מתברר, כי ממש לפני כמה שבועות אירעה תאונה נוספת בטסלה S שאירעה בעיירה סמוך לטקסס, כאשר במקרה הפעם, אמר הנהג כי הוא ניקה את תא הכפפות ולא הסתכל לעבר הכביש, בעוד המכונית סטתה מנתיבה והתנגשה בגדר.

כך אמר לסוכנות הידיעות: "אני משתמש באוטו-פיילוט כל הזמן על מקטע הכביש הזה" אומר מארק מולטן בן ה-44, שמחזיק גם את הטסלה S וגם מודל X. "אבל אני מרגיש שזה נהיה ממש מסוכן. היא נותנת לך תחושה מזויפת של בטיחות ואני לא רוצה להיות בובת ניסוי. פספתי את הפניה ועליתי על גדר. המכונית גם לא האטה אלא המשיכה בתאוצה גם אחרי שפגעה בגדר". מולטן יצא מהתאונה חבול קלות עם אף מדמם, אבל המכונית הוגדרה טוטלוס.

טסלה העירה מספר פעמים בעקבות התאונות כי הנהג מחויב להשאר עם יידים על ההגה ועיניים בכביש, ולהיות דרוך לקחת פיקוד במקרה הצורך. אולם הטיעון לפיו המכונית מקנה לנהגים "תחושת בטיחות מזויפת" כפי שהגדיר זאת מולטן, חוזרת על עצמה שוב ושוב.

טסלה ממשיכה לחקור מספר זוויות של המקרים האלו, ובראש הדברים מנסה לחדד את ההנחיות לשימוש בה. השאלה שנותרה פתוחה היא אם הנהג הוא האשם העיקרי, או שמא מערכת הנהיגה האוטומטית אינה אלא בקרת שיוט קצת יותר מתוחכמת, שלא מסוגלת למנוע תאונות דרכים?

עוד בוואלה! רכב:
מרצדס מקימה תת מותג למכוניות חשמליות
סבתא נוסעת ברכב ללא נהג

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully