וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחה באטרף: Maverick MAX-X rs 1000R Turbo

25.8.2016 / 8:15

המאבריק הגדול מכולם מספק 131 כ"ס למי שמחפש הרבה כוח, וארבעה מושבים למי שרוצה לטייל עם המשפחה; עם מתלי FOX 2.5" הוא יגהץ לכם את השביל, עד לביקור בקיבוץ של דודה בלו?מה

מאבריק. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
המאבריק הגדול נראה גמלוני במקצת, אבל אילו ביצועים מדליקים!/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

ההוכחה הטובה ביותר לאיכותו של רכב שטח עשויה להגיע דווקא כאשר אתה עושה טעות; הפעם היה זה קפל קרקע תלול שהתמזג להפליא עם השביל שמאחוריו, יוצר רמפה בגובה של למעלה ממטר וחצי. הגעתי אליו במהירות של כ-80 קמ"ש, ולא הבנתי מה קורה עד שהגלגלים הקדמיים היו ממש באוויר. לא היה טעם לבלום או לעשות משהו עם ההגה, גם מכת גז לא הייתה עוזרת במאום. התכוננתי לבעיטת ירכתיים או זיגזוג פרוע שיוציא אותנו משליטה, אבל נאדה – המאבריק הגדול הנחית את 750 הקילוגרמים שלו בגמישות חתולית, והמשיך בנסיעה כאילו לא היו דברים מעולם; "תן לנו עוד!" זעקו המתלים בתחינה אילמת, "עוד לא התחלת לגלות מה אנחנו יודעים לעשות".

מאבריק במבחן. רמי גלבוע, ניר בן טובים
זה לא מהמבחן שלנו, אבל זה מה שהמאבריק יודע לעשות הכי טוב – לקחת ארבעה נוסעים וצידנית בירה קרה, לפסגת הדיונות הגבוהות ביותר בגלאמיס/ניר בן טובים, רמי גלבוע

דבר לא עוצר אותו

התחושה מאחורי הגה המאבריק 4-מושבי היא כי מנוע ה-1000 טורבו מספיק לכל מטרה, המתלים מגהצים כל שיבוש, והוא נראה בלתי פגיע – מה שכמובן אינו נכון, אבל זו התחושה. הוא גם עושה הכול בקלילות נטולת מאמץ, ואינו מאתגר את הנהג והנוסעים. יצאתי למבחן עם אביר הדריפטים ג'וי בירן, ולכל אורך הדרך לא הפסקנו להשתאות מהקלילות בה טיפל המאבריק בכל מה שהשלכנו לפניו – תעלות וסוללות, שיפועי צד מלחיצים, טיפוסים תלולים, הכול חלף בקלילות מעוררת התפעלות מתחת לצמיגי ה-28 אינץ' הקרביים.

שאלנו את עצמנו אם מרוץ החימוש לא הגיע רחוק מדי, ואז נזכרנו שאנחנו רק באמצע הסרט; למאבריק יש 131 כ"ס אבל ל-RZR טורבו יש כבר היום 144 כ"ס. מי שיהיה מוכן לחכות עד סוף השנה יוכל כבר לרכוש מאבריק X3 כל-חדש המייצר 154 כוחות סוס, רק אלוהים יודע כמה הוא יעלה.

דעתי האישית היא כי מרוץ החימוש הזה מתאים אולי, רק לקצה-השפיץ-של-הפירמידה של SBS דו מושביים; גם שם אתה צריך להיות מ?גה-נהג כדי למצות את היכולות, אבל הסוסים הנוספים עשויים לעשות את ההבדל. צריך לזכור שבמקביל לה?תר?בות עדרי הסוסים, גם ספירת השקלים אינה נעצרת. Maverick MAX-X rs 1000R Turbo עולה 195,000 שקלים לפני תוספות וגם הארכי-יריב מבית פולאריס עולה קרוב ל-190,000 שקלים; אלו מחירים היסטריים למדי, כ-20,000 שקלים מעל הדו-מושביים המקבילים.

עוד באותו נושא

השקה כוחנית: מאבריק XDS טורבו, טורף הדיונות

לכתבה המלאה

בדרך לעמק המעיינות

כמתבקש מרכב שטח משפחתי יצאנו היום לדרך בגישה נינוחה. אתה לא יכול (ולא רוצה) לנהוג לאיטך עם SBS כזה אבל החלטנו מראש לצאת לנסיעה נינוחה, ממש לא אטרף. כי לכן השארנו את הקסדות והכפפות בבית, לקחנו בגדי ים ויצאנו לחפש מעיינות. עם רכב כזה אתה רק מחפש קילומטרים, ושבילי העפר של העמק חלפו מתחתינו במהירות רבה. קפצנו למוסך גבע לבקר את החבר'ה, עצרנו במעין אחד, טבלנו במעיין שני... תענוג גדול.

קשה לקלוט מהתמונות עד כמה גדול ה-Maverick MAX; אורכו הכולל מגיע ל-376.5 סנטימטרים ובסיס הגלגלים משתרע על פני 298.5*162.5 סנטימטרים. רכב המבחן צוייד בארבעה ספייסרים המרחיבים אותו ב-5 סנטימטרים, תוספת העולה 1200 שקלים והיא שווה כל גרוש (בטח חשובה יותר מיחידות תאורה או מוסיקה, אותן מוסיפים למאבריקים בלי להניד עפעף). בנתונים אלה ועם מרכז כובד נמוך יחסית, מאבריק MAX נותן לך תחושת ביטחון יוצאת דופן. פניות מהירות בשיפועים הפוכים, זחילה בשיפועי צד, הכול חולף מתחתייך בזלזול. מרווח הסרנים הגדול משפר מאוד את היציבות הכיוונית, ומשדרג גם את נוחות הנסיעה – לא שלגרסה הקצרה חסר משהו, אבל הארוכה נוחה ויציבה עוד יותר.

למרות היציבות הכיוונית, נהיגה מהירה ב-2X4 עלולה להלחיץ את המשתמש; על שביל כורכר, כל לחיצת גז מתבטאת בפרפור גלגלים, והכי בטוח ויעיל זה להישאר ב-4X4. הכלי רועש למדי, ומחייב אותך לשוחח בקול רם מאוד, עד כדי צעקות; יש רעשי מנוע, תמסורות, מפלטי 'יושימורה' הספורטיביים, אתה מוקף דציבלים. תופעה נוספת שהפריעה לנו הייתה חוסר עקביות של הגברת היגוי הכוח DPS; ההגה החשמלי התקשח לפרקים, ללא כל סיבה – נראה שזו תקלה נקודתית, בדרך כלל מתפקד ההיגוי החשמלי במאבריקים טוב מאוד.

מבחן הדרכים נערך בצפון הארץ ולא שילבנו בו שבילי באמפים קטלניים, כמו אלה המסתלסלים בדיונות של מרכז הארץ. אבל בכל מקום בו מצאנו באמפ, בלעו אותו המתלים בשקיקה וירקו אותו לאחור, כאילו לא היה שם מעולם. בסיס הגלגלים הארוך והמשקל העצמי המוגבר מבטיחים שיכוך מעולה של שבילי באמפים, אל חשש. בנושא העבירות, המאבריק הגיע לכל מקום אליו כיוונו את ההגה – אבל ברור שהוא פחות טוב מאחיו הקצר. בסיס הגלגלים הארוך (298.5 סנטימטרים לעומת 223.5 במאבריק הדו-מושבי) חושף זווית בטן פחות טובה, העלולה להפריע בתיקול מכשולים וסוללות. בדרך כלל ניתן לצמצם את המגבלה בעזרת נהיגה זורמת, אבל לא תמיד זה מספיק. בסיס הגלגלים הארוך יוצר קוטר סיבוב גדול, לעתים תזדקק לכמה רוורסים כדי לתמרן את עצמך מתוך שטח טכני.

מאבריק במבחן. רמי גלבוע, ניר בן טובים
ניתן להחליק את ה-MAX בפניות מהירות, כייף גדול/ניר בן טובים, רמי גלבוע

השמש שקעה על עמק בית שאן

כמו כל נהיגה מדליקה, גם את המבחן הזה נאלצנו לסיים. נורת הדלק התחילה להבהב כאשר חזרנו לעפולה (קחו בחשבון 5.5-6.0 קילומטרים לליטר), ולנו היה קצת זמן לחשוב. נהנינו לשבת בתא הנוסעים של המאבריק; במונחים של רכב רגיל זה כלי בסיסי מאוד, אבל הוא המפואר והמצויד ביותר בקטגוריית ה-SBS - על גבול המצועצע מדי, לגבי גרזן שבילים מושחז כל כך. תנוחת הישיבה טובה גם מאחור, ובחבילה כלולות חגורות בטיחות 4-נקודות ומערכת מצוינת להגנה נגד גניבה. עד הגעתו הצפויה של ה-3X, Maverick MAX X rs 1000R Turbo יישאר ספינת הדגל של קאן-אם בישראל; המהיר ביותר, החזק ביותר, הגדול ביותר. השוק הישראלי לא נדלק על טרקטורוני ה-4-מושבים, ככל הנראה מכיוון שמידותיהם אינן תומכות בתדמית הספורטיבית של הז'אנר. הם גמלוניים למראה, יקרים בכ-20,000 מאחיהם הדו מושביים, ואיתם אין תירוצים; אם הילד רוצה לצאת אתך לטיול שבת, אתה חייב לקחת אותו.

מחיר רכב המבחן כבר הגיע לגבהים מבהילים אבל האמת היא שכדי לטייל בחברותא, לא מוכרחים להשכיב 200,000 שקלים; לצורך זה תוכלו להתענג על סיפונו של מאבריק MAX TPS, SBS ארבע-מושבי רב יכולות, המספק 101 כוח סוס ועולה 'רק' 140,000 שקלים... רוב לקוחות טרקטורוני SBS נמצאים בסביבות גיל הארבעים ואף יותר, רק בשנה האחרונה צמחו מכירות הסגמנט בכ-16%. מכיוון שגם אני כבר לא בן ארבעים, אין לי ספק שאילו הייתי מחפש SBS לעצמי, הייתי הולך על גרסה ארוכה. לא פחות כייף מכלי דו-מושבי, הרבה יותר יציבות ונפח לאנשים ולציוד.

מאבריק במבחן. רמי גלבוע, ניר בן טובים
מאבריק במבחן/ניר בן טובים, רמי גלבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully