וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: בעלי מכוניות יוקרה נוטים יותר לבקרה אוטונומית, אבל רמת האמון עדיין נמוכה

1.9.2016 / 15:10

סקר שפורסם לאחרונה מורה כי בעלי מכוניות יוקרה ירכשו מכונית אוטנומית כשזו תהיה זמינה, אבל עדיין קיים חשש מרמת הבטיחות הנמוכה של הטכנולוגיה בעקבות התאונות שאירעו בחודשים האחרונים

אינפיניטי Q30 במבחן. אתר יצרן
אינפיניטי Q30. דווקא מותג בעל מאפיינים דינמיים מושך אליו נהגים שרוצים שינהגו במקומם/אתר יצרן

המירוץ למכונית האוטונומית העלה הילוך בחצי השנה שחלפה, כשעוד ועוד יצרניות מכריזות על מיזמים לרכב שיכול להסיע אתכם ממקום למקום על ידי בקרת נהיגה עצמאית. אבל האם אי פעם חשבתם, מי באמת רוצה שהמחשב יתפוס פיקוד במקומו על הכביש? ובכן, לפי סקר שנערך לאחרונה בארה"ב ופורסם ב'בלומברג', ישנם שני מותגים שמובילים את הרשימה הזו.

הסקר, שנערך על ידי חברת MaritzCX, סקר מעל 12,500 בעלי מכוניות מה דעתם על נהיגה אוטונומית. מתוך המשתתפים, הרכיבו בעלי מותג אינפיניטי ומרצדס כ-27% מאלו שענו שהם "מאוד מעוניינים" לרכוש רכב מסוג זה כשיהיה זמין. כלומר לפחות על פי תוצאות הסקר, יותר מכל מותג אחר שלקח בו חלק.

לשם השוואה, בעלי ב.מ.וו הרכיבו 14% באותה קטגוריה של "מאוד מעוניינים", ובחלק המרכזי-תחתון של הרשימה מותג JEEP עם 8% ומותג הטנדרים האמריקני ראם עם 6% בלבד. בתחתית, נמצא את נהגי פורשה שלא מוכנים כמעט בכלל לוותר על הנהיגה לטובת אינטליגנציה ממוחשבת כזאת או אחרת, עכשיו או בעתיד.

"בעלי מכוניות יוקרה הרבה יותר נכונים לאפשרות של רכב אוטנומי, בגלל שהם סבורים שהבטיחות תהיה הרבה יותר גבוהה בדגמי פרמיום, כך שון קלייר, מנהל הסקר. "מצד שני, אם אתה רוצה לצאת לנהיגת שטח, כל הקונספציה הזו של רכב אוטונומי לא ממש מעניינת אותך".

במבט רחב יותר על הסקר, רוב הנשאלים הגיבו בשלילה לשאלה אם הם באמת רוצים לעבור לרכב אוטונומי; 94% מהמשתתפים אמרו שהם מודעים לטכנולוגיה כפי שהיא מוצגת כיום, אבל רק 48% השיבו כי הם לא יהססו לרכוש מכונית כזו אם תיפול בידם ההזדמנות.

בחודשים האחרונים, עומדת חברת טסלה בפני חקירה ממושכת של הרשויות בארה"ב, לאחר שרכב מסוג טסלה מודל S היה מעורב במספר תאונות דרכים כשהיה במצב נהיגה אוטומטי על הכביש המהיר. אחת מהן, גבתה את חייו של נהג אמריקני כבן 40. "אני חושב שיש לנו כרגע מפת דרכים, לפיה אפשר להבין פחות או יותר היכן הבעיות. אנחנו יכולים לגשת ליצרו ולהגיד לו: אם רוצה לקוחות בתוך רכב אוטונומי, אתה חייב לעבוד על ככה וככה", מסכם קלייר.

עוד בוואלה! רכב:
דלפי ומובילאיי מאיצות את המכונית האוטונומית קדימה
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully