וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משאית שהובילה כריות אוויר של חברת טקאטה התפוצצה. אשה נהרגה

30.8.2016 / 10:29

המשאית שהובילה את מנגנוני הניפוח של חברת טקאטה אל מפעל הייצור התהפכה, התלקחה וכל חלק המטען התפוצץ וגרם למותה של אשה. מעל 100 מיליון כלי רכב בעולם מעורבים בקריאת התיקון של כריות האוויר הפגומות של טקאטה

כריות אוויר טקאטה. AP
הנגרר של המשאית בו היו מנגנוני הניפוח של כריות האוויר התפוצת לחתיכות. מעוצמת הפיצוץ, אשה נהרגה ומספר אנשים נפצעו/AP

זה כל מה שנשאר מהנגרר של משאית שהובילה מנגנוני ניפוח של חברת טקאטה, לאחר שהתפוצצה בטקסס בשבוע שעבר בעקבות התהפכות. המשאית, שאחסנה בין היתר גם את חומרי הנפץ המשמשים את כריות האוויר לפריקה במקרה תאונה, גרמה למותה של אשה כבת 66, להרס של בית ושל שתי מכוניות שהיו בסמוך למקום.

הרשויות בטקסס מדווחות שהתאונה התרחשה בשבוע שעבר, ה-22 באוגוסט לא הרחק מסן אנטוניו, ובקרבת מתחם אחסנה של חברת טקאטה. משטרת טקסס פרסמה, כי עוצמת הפגיעה הייתה כל כך חזקה, שלקח לחוקרים כמה ימים לזהות את גופתה של האשה, שגם ביתה ומכוניתה נהרסו מהפיצוץ, וזהותה נקבעה לבסוף רק על ידי תצלום שיניים.

מנגנוני הניפוח של כריות האוויר משתמשים בחומרי נפץ שמכילים בתוכם אמוניום חנקתי, חומר כימי שמושפע ברגישות גבוהה לשינויים בטמפרטורה גבוהה ולחות. מרכז החיזוי הלאומי בארה"ב, הגיש דוח למשטרת טקסס לפיו הטמפרטורה שנרשמה בעת התאונה עמדה על 32 מעלות והלחות עמדה על 80%.

עובדים של טקאטה הגיעו למקום כדי לאסוף אינפורמציה מהתושבים, וכן ללקט ראיות שהתפזרו במקום הפיצוץ וכדי למנוע גישה של סקרנים לחומרים מסוכנים באזור. "אנחנו חוקרים את המקרה, מדברים עם התושבים וכן עם חברת ההובלה", כך בהודעה רשמית של טקאטה לכלי התקשורת בארה"ב.

טקאטה החלה להוציא קריאות תיקון אשתקד ליותר מ-100 מיליון מכוניות בהן הותקנו כריות האוויר של החברה שנמצאות ביותר מ-25 יצרניות. זאת, לאחר שאירעו מספר מקרים קטלניים בהם היו מעורבות כריות האוויר שגרמו למותם של יותר מ-10 בני אדם ומעל 100 פציעו בדרגות חומרה שונות, כך על פי 'קונסיומר ריפורטס'.

מבדיקות שערכו בארגון הבטיחות האמריקני, ה-NHTSA, נמצא כי לאחר פרק זמן מסוים קיימת ירידה בעמידותו של האמוניום החנקתי בתוך המנגנון שאחראי על פיצוץ הכרית, ובעת תאונה עוצמת הפיצוץ חזקה מידי וגורמת לשברים ורסיסים מסוכנים לחדור דרך כרית האוויר, ישירות אל גופו של הנהג או הנוסעים. בארה"ב, ממליצים לכל מי שברשותו רכב משנת 2002 לגשת לבדוק את תקינות כריות האוויר. בישראל בכל אופן, בה נעות מכוניות רבות על הכבישים עם כריות האוויר של טקאטה, עדיין אין פעולה יזומה כלשהיא מצד משרד התחבורה.

עוד בוואלה! רכב:
הוולוו המפוארת ביותר בעולם הגיעה לישראל
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully