וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדולה יותר, ומאובזרת: נחשפה קיה ריו החדשה

1.9.2016 / 11:28

הסופר מיני קיה ריו זוכה למראה חיצוני מעודכן בדור הרביעי שלה, עם צמיחה במידות וחיזוק באבזור הפנימי. בישראל בשנה הבאה

קיה ריו. יצרן, ניר בן טובים
קיה ריו החדשה. גדולה יותר/ניר בן טובים, יצרן

קיה חשפה את הדור הרביעי של הסופר מיני ריו בידיוק חודש לפני פתיחת תערוכת הרכב בפריס, שם היא תוצג לראשונה בפני הציבור. לפני מספר ימים חשפה החברה הדרום קוריאנית מספר איורים מוקדמים של הריו, מהם ניתן היה להסיק שהמעצבים בחרו בנוסח מעט יותר נועז. אולם, מהתמונות הרשמיות עולה שהריו שומרת על אחידות משפחתית ואת רוב ההשקעה ניכר שהסיטו לחלל הפנים והאבזור.

הריו החדשה, תוכננה בשיתוף שלושה מרכזי הפיתוח הראשיים של קיה בארה"ב, גרמניה ודרום קוריאה והיא מבוססת על הפלטפורמה של יונדאי i20. לדברי החברה, העיצוב של הדגם ב-2017 משווה לה מראה דומיננטי יותר והרמוני מקודמו. היא לובשת את 'חרטום הנמר' המעודכן של קיה, כעת ארוך יותר לכוון בתי התאורה אך צר יותר ברוחבו עם אבולוציה עיצובית קלה של נורות ה-LED.

במידותיה, הריו צמחה ברוחב ב-5 מילימטרים ל-1.72 מ', בסיס הגלגלים רושם עוד 10 מילמטרים ל-2.58 מ', היא ארוכה יותר מהדור השלישי ב-1.5 ס"מ ונמתחת ל-4.06 מ', וגובהה התקצר קלות לטובת שיפור מקדם הגרר (-5 מ"מ ל-1.45 מ'). לא יודע בשלב זה, אם חלה צמיחה גם בנפח תא המטען, אך קיה טוענת שהמכונית שימושית יותר מקודמתה.

את רוב השינויים המהותיים אפשר למצוא בחלל הנוסעים; קיה נטשה לחלוטין את הנדסת האנוש הארכאית של הדור השלישי ואמצה קווים מודרניים שחלקם מגיעים מספורטאז'. הקונסולה הראשית מופנית בזווית נוחה יותר לנהג, עם צג ראשי שהותקן במפלס העליון, אותו מכנה קיה floating' HMI, או machine interface עם רזולוציה גבוהה ותאימות למערכות ההפעלה הבסיסיות. בקיה מוסיפים שהמכונית מהנה יותר לנהיגה, ובטיחותית יותר עם מגוון רחב של אמצעים אקטיביים (חלקם אופציונליים).

סגל המנועים עדיין לא ידוע במלואו, כמו גם מפרט תיבות ההילוכים. גרסאות הבנזין הפשוטות עם 1.2 (90 כ"ס) ו-1.4 עם 109 כ"ס ימשיכו גם לדור החדש. בתוך כך, קיה עשויה לשלב בהיצע מנוע טורבו בנפח 1.0 ל' שקיים באירופה בקיה סיד לו 120 כ"ס, שיתברג בפסגת ההיצע עם תג מחיר גבוה יותר (המחיר באירופה ינוע באיזור ה-12 אלף יורו).

לישראל, צפויה להגיע הריו החדשה במהלך שנת 2017.

עוד בוואלה! רכב:
מבחן: קיה ספורטאז' טורבו 4X4
יונדאי i20 קרוס החדשה במבחן דרכים

  • עוד באותו נושא:
  • קיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully