וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובילאיי הזהירה את טסלה מפני נהיגה אוטונומית ללא ידיים על ההגה

18.9.2016 / 7:40

מובילאיי, מפתחת מערכות התראה בפני תאונות דרכים, טוענת כי התריעה בפני טסלה עוד בשנה שעברה על הסכנות הטמונות בשימוש במערכת הנהיגה האוטומטית ללא ידיים על ההגה. "פעלו בניגוד להבנות בינינו"

מערכת להתראה בפני תאונות מובילאיי. קובי ליאני
מובילאיי, מערכות התראה בפני תאונות דרכים/קובי ליאני

תאונת הדרכים הקטלנית במאי 2015 שגרמה למותו של נהג טסלה S בעודו נוסע במצב "אוטו-פיילוט" (נהיגה אוטונומית) על הכביש המהיר, העלתה על שרטון בחודש האחרון את מערכת היחסים בין חברת מובילאיי הישראלית, מפתחת מערכות התראה בפני תאונות דרכים, לבין יצרנית הרכב האמריקנית של אלון מאסק.

מבדיקות שערכו בסטלה, נטען כי הכשל הטכנולוגי נבע ברכיבים של מובילאיי, אלא שבראיון שהעניק ל'רויטרס' בסופ"ש האחרון אמנון שעשוע, יו"ר מובילאיי ובין מייסדיה, מתח הישראלי ביקורת חריפה על טסלה ואמר כי החברה פעלה בניגוד להבנות ביניהן ולהנחיות הבטיחותיות: "אסור לשווק מערכת נהיגה אוטומטית שאינה מחייבת המצאות ידיים על גלגל ההגה".

טסלה מצידה, השיבה כי מובילאיי נסוגה משיתוף הפעולה ביניהו כי הבינה שזו הראשונה מפתחת מערכת ראיה מתקדמת יותר שתחליף את המערכות של מובילאיי בדור הבא (כיום עדיין משתמשת טסלה בבקרת ה-EyeQ3 של החברה הישראלית). בעקבות השתלשלות האירועים, וחילופי הדברים בין הצדדים, החליטה מובילאיי לשחרר הודעה לכלי התקשורת ולשים סוף לשמועות:

"העמדה של מובילאיי, מאז ומעולם היא שאסור להפעיל מערכות נהיגה אוטומטיות במכוניות של טסלה בלי ידיים על גלגל ההגה, ובלי הגבלות טכנולוגיות ברורות. במאי 2015, הביעה מובילאיי את חששותיה בפני יו"ר טסלה אודות השימוש באוטו-פיילוט ללא ידיים על ההגה (hands-free). לאחר פגישה בארבע עיניים, יו"ר טסלה הבטיח לנו שכל הפעלה של המערכת תחייב ידיים על ההגה (hands-on). למרות זאת, טסלה שגרה את המכונית בניגוד למה שהוסכם".

בנוגע לתאונה שאירעה ב-5 במאי, בה נהרג אמריקני כבן 40 לאחר שהתנגש במשאית עם טסלה S במצב 'אוטו-פיילוט', אומרים במובילאיי, כי טסלה לא הייתה חד משמעית בין הבחנותיה. תחילה קבעה כי הכשל הטכנולוגי נבע במצלמות, ולאחר מכן האשימה את מערכת הרדארים בעקבות ממצאים לפיהם קרני השמש סינוורו את מערכת שדה הראייה והבלימה. "בעקבות דברים אלו, החליטה מובילאיי לסיים את ההתקשרות עם טסלה. אשר לטענה שמובילאיי מרגישה מאוימת מצוות פנימי של טסלה שעובד על מערכת ראייה מתקדמת יותר, אין לנו מידע על זה מלבד הידיעה כי הוקמה קבוצה קטנה כזו. כך או כך, המדיניות של מובילאיי היא לא לעסוק בשמועות. הגבנו לדברי טסלה ולא נוסיף על כך עוד. מנקודת מבטנו, אסור שתיווצר סביבה של חוסר בהירות שעלולה לסכן קדמה טכנולוגית שתציל חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully