וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה מלאה: הונדה סיוויק 2017

19.9.2016 / 11:22

הונדה חשפה את הדור העשירי של הסיוויק המשפחתית, כאשר את הבשורה הגדולה נושאת בחזית עם מנועי טורבו אנרגטיים שמיישרים קו עם מתחרותיה המובילות. בישראל בשנה הבאה

הונדה סיוויק 2017. אתר יצרן
הונדה סיוויק. הדור העשירי עשוי להיות הטוב ביותר מזה שנים ארוכות/אתר יצרן

כמו חלק ניכר ממתחרותיה היפניות, הונדה סיוויק החדשה מוגדרת מבחינת היצרן כ"קפיצה גדולה קדימה", כך מתארים בכיריה. אחרי אינספור טיזרים שנמרחו על פני כמה חודשים, בחרה הונדה לשחרר את כל הפרטים אודות הדור העשירי של הסיוויק לפני תערוכת פריס, והוא בהחלט מבטיח, על הנייר לפחות ליישר קו עם הקידמה של העשור הנוכחי ובמיוחד בכל הנוגע למערכות הינע ובטיחות.

הסיוויק 2017, במרכב 5 דלתות הצ'בק, נשענת על פלטפורמה חדשה וקלה יותר במעט (הפרש של כ-20 ק"ג לטובת הדגם החדש), והיא מתהדרת גם בבסיס גלגלים שצמח במספר סנטימטרים נכבדים לעומת הדור היוצא אל 2.7 מ' (סטנדרטי בגזרת הקורולה ומאזדה 3). יתר מידותיה מקובלות אף הן, עם אורך שגדל בכמעט 13 סנטימטרים אל 4.49 מ', רוחב של 1.83 מ' וגובה של 1.42 מ'. נפח תא המטען מציע נפח זהה של 478 ל'.

הגרעין של חובבי הונדה סיוויק עשויים להרתע קצת מעיצובה החיצוני; בהונדה אמנם השוו לה פרופורציות קרביות, אך היא מרוסנת במידת מה וחולקת דמיון גדול להונדה ג'אז ולהונדה CR-V במטרה לשמור על אחידות משפחתית. בחלל הנוסעים, הסיוויק מעודכנת עם בקרת מדיה "קונקט 2" עם צג מגע ראשי 7 אינטש עם תמיכה מלאה במערכות אפל ואנדרויד, כניסות USB ו-AUX, בלוטות' מקורי, מושבים נוחים יותר, ולוח מחוונים דיגיטלי כמיטב המסורת בשנים האחרונות.

דגש גדול נתנו בהונדה למעטפת ההגנה על הנוסעים, כשביצרן היפני מדווחים על בלימה אוטומטית במהירות עירונית, בקרת סטיה מנתיב אקטיבית עם תיקון היגוי, פיקוח על שטחים מתים במראות הצד, בקרת שיוט אדפטיבית עם התראה מפני התנגשות ועוד.

בתוך שלל החידושים, אין ספק שהמפנה המשמעותי ביותר בתעודת הזהות של הסיוויק 2017 טמון במערכות ההינע שלה בחרטום; הונדה נוטשת את המנועים האטמוספרים (כפי שעשתה בסיוויק טייפ R) ומאמצת טכנולוגית הגדשת טורבו בנפחים קטנים ובינוניים.

כרטיס הכניסה לסיוויק יהיה עם מנוע 1.0 ל' טורבו 3 צילינדרים המחלץ הספק מרבי של 129 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-20.9 קג"מ הזמינים מ-2,250 סל"ד (17.2 קג"מ מושגים כבר ב-1,850 סל"ד). מעליו, משובץ מנוע ה-1.5 ל' טורבו, כשלזה תפוקה מרבית של 182 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-25 קג"מ המושגים כבר ב-1,900 סל"ד. הונדה לא מפרטת אודות הביצועים, אך מציינת כי השידוך הוא לתיבה רציפה עם 7 הילוכים קבועים מראש, או תיבת 6 הילוכים ידנית.

בהונדה טוענים עוד, כי בוצעו שדרוגים ביכולת הדינמית של הרכב, איכות הנסיעה, בידוד הרעשים ובכלל בחווית הנהיגה, שתשלב בין התכונה הספורטיבית שטמועה בה לבין הדרישות של המשפחה המודרנית. פרט מעניין נוסף הוא, שהונדה שוקלת לוותר בכלל על מנועי דיזל נוכח המשבר שפקד את פולקסווגן ולהתמקד בטכנולוגיה היברידית.

הסיוויק הצ'בק תמשיך להיות מיוצרת באנגליה, ולדברי היבואנית 'מאיר', היא תגיע אלינו במחצית השניה של 2017. המחירים והמפרטים המלאים יפורסמו בסמוך להשקתה בישראל.


עוד בוואלה! רכב:
הונדה מנסה לפתח תיבת 11 הילוכים אוטומטית
הונדה סיוויק TYPE R החדשה בישראל
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה ביותר

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully