וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: מנועי הדיזל של פולקסווגן הכי פחות מזהמים

22.9.2016 / 11:13

על אף משבר "דיזלגייט" שפרץ בשנה הקודמת ואילץ את היצרן להתוודות שרימה את לקוחותיו, חטיבות הליבה מייצרות את החריגה הקטנה ביותר במדד זיהום האוויר. בין המטנפות - פיאט וסוזוקי

מנוע TDI פולקסווגן. יצרן, ניר בן טובים
פולקסווגן TDI/ניר בן טובים, יצרן

משבר הדיזל שפקד את פולקסווגן בשנה הקודמת, העלה באופן משמעותי את עירנות הלקוחות לתרגילים שמבצעים היצרנים כדי להיטיב עם מוצריהם. פולקסווגן נאלצה להודות במסגרת שערוריית "דיזלגייט" כי השתמשה בתוכנה המרמה את מבחני זיהום האוויר, וכך למעשה דיווחה על פליטת CO2 נמוכה באופן חשוד. גם מיצובישי הייתה מעורבת בסקנדל גלובלי, אם כי במקרה שלה התוודתה כי פרסמה נתוני צריכת דלק שגויים. זאת, מתוך מטרה לחזק את פרופיל המכוניות, מהלך שגבה הפסד של מיליארדים וסדק את האמון עם לקוחותיה הנאמנים.

כדי לקבל תמונת מצב ברורה יותר לגבי מדד זיהום האוויר הנפלט מכלי רכב, חבר המשרד להגנת הסביבה באירופה אל ועדת התחבורה האירופית לטובת מחקר שהשווה בין פליטת המזהמים המציאותית, לבין הרף המותר על פי תקן יורו 6 במנועי דיזל, עם התמקדות בפליטת ה- NOx המסוכנת (תחמוצות חנקן).

מתוך הממצאים, עולה כי מתוך 230 כלי רכב ממותגים שונים, חברת פולקסווגן הייתה בעלת פליטת המזהמים הנמוכה ביותר, אולם היא עדיין הייתה גבוהה פי 2 מהרף המותר בחוק. אחריה ברשימה, מותגי הבית סיאט וסקודה, חטיבת היוקרה אודי ולאחר מכן ב.מ.וו. נציגות יפנית הייתה במקום החמישי והשישי, עם מאזדה והונדה בהתאמה. את המקום האחרון, כפי שניתן לראות בטבלה, מאכלסות פיאט וסוזוקי, עם חריגה של פי 15 מהמותר.

פליטת מזהמים מנועי דיזל באירופה. אתר יצרן
חריגות למכביר. כל מנועי הדיזל מטנפים, אבל יש יותר ויש פחות/אתר יצרן

הועדה פרסמה כי 29 מיליון כלי רכב להם מנועי דיזל משוטטים על כבישי אירופה, וכולם, להגדרתה, "מזהמים כבדים". לדברי חוקריה, "רק אחד מתוך 4 כלי רכב עם מנוע דיזל בשנים האחרונות היו בחריגה של פי 3 מהמותר" (כלומר יחסית בגדר הסביר). בחלוקה למדינות, צרפת היא המטנפת העיקרית, אחריה גרמניה, בריטניה, איטליה ובמקום יחסית טוב - ספרד ובלגיה, להן רק 2 מיליון מנועי דיזל מזהמים.

עוד מציינים בוועדה, כי חלק ניכר מהמכוניות כבר מצוידות במנועי דיזל בתקן יורו 5 ו-6, ולכן התוצאות מדאיגות, שכן החריגות היו מוגזמות ביחס לרף שנקבע. "אני חושב שצריך ליצור ארגון אירופאי שלא בהכרח יגן על החברות הלאומיות בכל מדינה, ויקים מנגנון שמפקח על המדדים באופן נוקשה", כך גרג ארצ'ר, דובר הסוכנות להגנת הסביבה באיחוד האירופי.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully