וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להבטחות כחלון: ההתייקרות בביטוח הרכב רק נדחתה

עמירם ברקת

25.9.2016 / 16:15

שר האוצר כחלון הבטיח לא למלא את המלצות ועדת וינוגרד בעניין, אולם הן ייושמו בעוד שנה ■ ההמלצות הביאו להגדלה בהפרשות של חברות הביטוח

כביש 89 סמוך למרכז הרפואי לגליל. מרץ 2016. אדריאן הרבשטיין
כביש 89 סמוך למרכז הרפואי לגליל. מרץ 2016/אדריאן הרבשטיין

ביטוח החובה לרכב אמור היה להתייקר בעקבות המלצות ועדת וינוגרד, ושר האוצר כחלון הבטיח שלא יתייקר - אולם דחיית היישום של המלצות ועדת וינוגרד אינה צפויה להסיר את הלחץ של חברות הביטוח על המפקחת על הביטוח באוצר להעלות את תעריפי ביטוח החובה, כך העריכו היום גורמים המעורבים בנושא.

"בוחנים את השפעת השינוי"

חברות הביטוח טוענות שהעלאת תעריפי החובה נובעת מהצורך לעמוד בגידול האקטוארי הניכר בהתחייבויותיהן לתשלום פיצויים לנפגעי תאונות דרכים - כתוצאה משינויים שעליהם המליצה ועדת וינוגרד.

לטענתן, המהלך המסתמן של דחייה של שנה אחת ביישום ההמלצות אינו משנה כמעט דבר משום שלשנה אחת אין השפעה רבה מבחינה אקטוארית. לפיכך, ביטוח החובה אכן צפוי להתייקר.

באוצר אמרו היום בעניין כי "משרד האוצר יזם כמה רפורמות שמטרתן להוריד את מחירי ביטוח החובה לרכב. למשל, הפחתת התעריפים בפול, השבת כספי קרנית למבוטחים, הנחת מחיר למערכות בטיחות ועוד. המשרד בוחן בימים אלה את השפעת שינוי ריבית ההיוון. משרד האוצר פועל להמשך הפחתת מחירי ביטוח החובה לרכב".


ב-9 באוגוסט סיכמו שר האוצר משה כחלון ושר הרווחה חיים כץ שלא ליישם לפי שעה את המלצות ועדת וינוגרד. כעת מסתמן כי יוחלט על דחיית יישום המלצות הוועדה בשנה.

לשנות חישוב החבות האקטוארית

מקור הדרישה להעלאת פרמיית ביטוח החובה בהמלצות וועדה ציבורית בראשות השופט בדימוס אליהו וינוגרד. הוועדה מונתה ביולי 2014, בתקופת כהונתה של הממשלה הקודמת, על ידי שר הרווחה מאיר כהן (יש עתיד).

הוועדה היתה אמורה לבדוק את האופן שבו מחשב המוסד לביטוח לאומי את החבות האקטוארית או את הסכומים העתידיים שהוא יידרש לשלם לנפגעי תאונות עבודה.

הוועדה קבעה שיש לערוך שני שינויים עיקריים באופן חישוב החבות האקטוארית: הראשון הוא עדכון לוחות התמותה כדי שיתאימו לקצב הגידול הצפוי בתוחלת החיים, והשני הוא הפחתת הריבית התחשיבית על הסכומים המצטברים בקרן מ-3% ל-2% לשנה.

שינויים חשבונאיים אלה הביאו להגדלה ניכרת בהפרשות למימון קצבאות עתידיות.

במקביל השפיעו השינויים גם על חברות הביטוח הפרטיות המשלמות פיצויים לנפגעי תאונות עבודה ודרכים.

כך למשל נאלצה כלל ביטוח להפריש 37 מיליון שקל נוספים ברבעון השני של השנה כתוצאה משינוי הכללים החשבונאיים. לפי הערכות מדובר יידרשו חברות הביטוח להפריש בשנים הקרובות מאות מיליוני שקלים כתוצאה מיישום ההמלצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully