וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבן דיזלגייט: פולקסווגן גנזה את מיזם גולף R400

28.9.2016 / 7:39

הרכב הקיצוני הוסר מההתכנות של פולקסווגן באפריל. כעת אומר המהנדס הראשי באודי כי גם המנוע השרירי של הגולף R400 הושבת סופית. "זה פשוט היה יקר מידי"

פולקסווגן גולף R  400. אתר יצרן
פולקסווגן גולף R400. יקר מידי/אתר יצרן

כשאתה שקוע עד צוואר בחובות של 30 מיליארד דולר, כנראה שאין לך ברירה אלא לחתוך איפה שכואב, גם אם מדובר בפרוטות. קונצרן פולקסווגן עומד להשבית את מיזם הגולף R400 באופן סופי, כמה שנדמה כעוד קורבן כלכלי של משבר דיזלגייט. אולם עתה עולה, כי לא רק שהמכונית נגנזה, גם המנוע העוצמתי לא עתיד לשרת אף דגם של החברה.

"מנוע ה-EA888 עם 400 כ"ס, מת", כך אומר לכלי התקשורת בארה"ב, סטיבן רייל, מהנדס באודי (לשעבר מנהל חטיבת המנועים של AMG במרצדס). "אם היינו ממשיכים בתצורה הזו, של 4 צילינדרים עם כל כך הרבה כוח, זה פשוט לא היה משתלם. וצריך לזכור שזה עדיין בסך הכול 4 צילינדרים".

עוד הוא מוסיף, כי מבחינת פולקסווגן, קל יותר לעבוד עם מנועי ה-5 צילינדרים בתקופה זו. "זה מצער מאוד שכך התגלגלו הדברים אבל מצד שני, מנועי ה-4 צילינדרים הם אלו שתרמו הכי הרבה לפיתוחם של מנועי ה-5 צילינדרים החדשים שלנו, וזה נכס חשוב", הוא מציין.

מנוע ה-EA888 הוכרז באודי TT ספורט קוואטרו קונספט לפני כשנתיים כקדימון לדגם ה-TTRS. לפולקסווגן היו הרבה תכניות לגבי מיזמים שחתומים עם האות R על הכנף האחורית, אבל בסופו של דבר נכפה עליהם לבצע רפורמה מורכבת נוכח שערוריית מנועי הדיזל. אבל האמת היא, שאולי זה בהחלט די והותר שבפסגת ההיצע של הגולף הקומפקטית ניצבת ה-R הסטנדרטית, עם 280 כ"ס "צנועים".

עוד בוואלה! רכב:
פולקסווגן תפרד מגרסת ה-3 דלתות של גולף GTI
פולקסווגן טיגואן 2016 במבחן דרכים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully