וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה ראשונה: רנו טווינגו דור 3

6.10.2016 / 7:46

רנו טווינגו החדשה שתגיע בקרוב לישראל מבוססת על מרצדס סמארט פור-פור, מציעה תיבת הילוכים כפולת מצמדים, ביצועים זריזים והתאמה מצוינת לעיר. נהגנו בה בפריס

השקה רנו טווינגו דור 3. אוקטובר 2016. קובי ליאני
רנו טווינגו החדשה. דור שלישי למכונית העירונית הצרפתיה/קובי ליאני

אי שם בתחילת שנות התשעים, רנו הכתה גל בישראל עם מכונית קטנה ומדליקה בשם טווינגו. אמנם הייתה לה אחות גדולה בשם קליאו שגם הצליחה בזכות עצמה, אבל בניגוד לתדמית 'המכונית של הדודה' של אותה קליאו, הטווינגו שידרה אופי צעיר ושובב שאלמלא מחיר התחלתי גבוה למדי, יכלה ליצור אז את מהפכת מכוניות המיני בישראל, כפי שארעה שני עשורים אחר כך. בשל אותו מחיר גבוה, קרסו היבואנית נמנעה מלשווק את הדור השני לטווינגו ורק כעת, שנתיים לאחר חשיפת הדור השלישי, נסללה הדרך עבורו לעשות עליה. האם המחיר עכשיו מתאים? נדבר על כך בהמשך.

עוד בוואלה! רכב:
כל החדשות האחרונות על רנו
אוויר פסגות: שיפורים לדאצ'יה דאסטר
לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

הרנו של מרצדס

השקה רנו טווינגו דור 3. אוקטובר 2016. קובי ליאני
השקה רנו טווינגו דור 3. אוקטובר 2016/קובי ליאני

שיתופי פעולה חוצי מותגים הם דבר שבשגרה בעולם הרכב. יותר מכך, הלוואי ומדינות היו מתנהגות זו אל זו כפי שיצרניות הרכב משלבות ידיים לשם השגת מטרות משותפות, למרות התחרות העזה שבניהן. הפעם מדובר בחיבור בין יצרנית מכוניות הפאר מרצדס אל יצרנית הרכב הצרפתית רנו. הבסיס הוא ששתיהן זקוקות למכונית עירונית קטנה. למרצדס יש את הסמארט, במיוחד את גרסת ה'פור-פור' ולרנו... אין. אז הוחלט אי שם בעבר שבאותו מפעל סלובני שבו ירכיבו את הסמארט, ירכיבו גם אחות תאומה ולא זהה לרנו והיא תיקרא טווינגו (דור 3).

רנו קיבלו את שלדת סמארט ולמרות שזו מורכבת מרצפה כפולה שנועדה להכיל תא סוללות להינע חשמלי עתידי (לא בשלב זה ברנו), הם זרמו עם מה שיש ובנו עליה מכונית מיני חביבה למראה. לא הייטקיסטית ומקלידה כמו הסמארט, אבל לא רחוק מכך. יש לה חזית צעירה, מגוון של 9 צבעי חוץ, אפשרות למשחק גוונים וטקסטורות בתא הנוסעים וגם אי אילו דרכים לבצע בה התאמה אישית.

עוד באותו נושא

חדש בארץ: דאצ'יה לוגאן סדאן ו-MCV השימושית

לכתבה המלאה

קבינה

השקה רנו טווינגו דור 3. אוקטובר 2016. קובי ליאני
השקה רנו טווינגו דור 3. אוקטובר 2016/קובי ליאני

רנו טווינגו היא מכונית קטנה למדי, שמשחקת כאמור בקבוצת המיני מול מכוניות כמו סיטרואן C1, פיג'ו 108, יונדיא i10, קיה פיקנטו ואחרות. ברנו היו רוצים למצבה דווקא מול מכוניות כמו ה-500 של פיאט, בטח שביחס לתמחור, אבל יש על כך מחלוקת. כך או כך, הטווינגו החדשה היא מכונית שנעים להיכנס אליה בפעם הראשונה. המושבים שלה נאים ונעימים, הדשבורד גבוה ומרגיש חסון והאווירה טובה מאוד בסך הכל. הנדסת האנוש טובה גם היא, עם יכולת להתמקם ממול ההגה בקלות, בטו עבור נהגים ונהגות נמוכים.

מאחור, אמנם ישנן שלוש חגורות בטיחות, אבל לא היינו ממליצים לכם אפילו לחשוב על כך. אמנם אורכה 359 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה נמתח על פני 249 ס"מ (23 יותר מהדור השני) שני מבוגרים נכנסים שם בדוחק, מרגישים את הגג מלטף את הפדחת והברכיים צמודות למשענת של היושבים מלפנים. תא המטען זערורי בהתאם עם 188 ליטרים בנפח.

בדומה לסמארט, גם הטווינגו נעזרת בסמארטפון שלכם כדי לשדרג את מערכת השמע מקונבנציונלית למולטימדיה מודרנית. כאשר מורידים את האפליקציה הייעודית לרכב זה, מכשיר הטלפון משמיע מוזיקה ומציע פיצ'רים נוספים שמשדרגים את איכות הנסיעה.

מנוע וביצועים

השקה רנו טווינגו דור 3. אוקטובר 2016. קובי ליאני
השקה רנו טווינגו דור 3. אוקטובר 2016/קובי ליאני
הטווינגו מזנקת קדימה בשובבות עירונית. לא ספורטיבית, אבל כן בנחישות וללא הנדנודים המוכרים בהחלפות ההילוכים

עוד כמו הסמארט של מרצדס, המנוע של הטווינגו נמצא מאחור. כן, מתחת לרצפת תא המטען. זה אינו המנוע של מרצדס, אלא אחד שבא מהבית הצרפתי, הוא שוכב שם ומניע את הגלגלים האחוריים. אבל רגע, לפני שעולים לכם דמיונות בראש, זו לא פורשה 911, למרות הקונפיגורציה הדומה. המספרים מספרים על 900 סמ"ק בשלושה צילינדרים אשר בעזרת מגדש טורבו מפיקים 90 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מגניב של 13.7 קג"מ כבר ב-2,500 סל"ד. גם הטווינגו כמו הסמארט החדשה משתמשת בתיבת הילוכים כפולת מצמדים במקום המצמד הרובוטי היחיד של הסמארט מהדורות הקדמים והשינוי ניכר מאוד.

המנוע שמופרד מתא הנוסעים באמצעות שתי שכבות של פח ובידוד רעשים, לא מורגש בשאונו בנסיעה כמקובל בצורות הינע שכאלה, אבל הדחיפה שלו כשמועכים את דוושת הדלק בהחלט כן. הטווינגו מזנקת קדימה בשובבות עירונית. לא ספורטיבית, אבל כן בנחישות וללא הנדנודים המוכרים בהחלפות ההילוכים מתיבות הילוכים רובוטיות בעלות מצמד יחיד. הגם שאינה מושלמת (מעט נוקשת ומוחשית בהילוכים נמוכים), תיבת ההילוכים הזו הופכת את הנסיעה לחלקה ביחס לתיבות הישנות. לא יכולנו למדוד, אבל לפי ההצהרות, תצרוכת הדלק תעמוד על כמעט 20 קילומטר לליטר ופליטת המזהמים רושמת 108 גרם CO2 לקילומטר.

התנהגות ונוחות

השקה רנו טווינגו דור 3. אוקטובר 2016. קובי ליאני
השקה רנו טווינגו דור 3. אוקטובר 2016/קובי ליאני

כמצופה ממכונית זעירה ומוגדשת, הטווינגו חיה טוב מאוד בתחום העירוני. משתחלת לכל פינה, מזדרזת בצמתים ובעיקר מסוגלת לחזור על עקבותיה בביצוע פניות פרסה מטריפות. ההפרדה בין יכולת הפניה לכושר ההיגוי בגלגלים הקדמיים אפשרו לאלה לפנות עד זווית של 45 מעלות ולאפשר לטווינגו לבצע פניות פרסה בקוטר של 8.6 מטר בלבד, מעט יותר מרוחבם של שני נתיבים בלבד. עם זאת, היכולת הזו לא מגיעה בלי עבודה. רנו בחרו להתאים לה מסרק הגה ארוך פעולה שמצריך כמעט 4 סיבובי הגה שלמים כדי להביאו מקצה אחד לשני וזה אומר פעולה ארוכה ואיטית למדי. לטעמנו, יחס הגה מהיר יותר היה משדרג משמעותית את התחושה והזריזות בתנאי העיר.

בדומה לרוב המכוניות הזעירות שמשקלן פחות מטון (993 ק"ג), גם הטווינגו מפגינה פה ושם קשיחות במתלים ומעט קופצנות בניסיון לספוג שיבושים ואספלט לא מושלם. המתלים קצרי המהלך והחישוקים הקטנים מעצימים את תחלואי הכביש, במיוחד כאשר פוגשים את הכבישים המרוצפים והמרגיזים של צרפת. הרעידות מוחשיות מאוד ובורות ביוב בולטים, שלא לומר פסי האטה, מסוגלים לשחרר חבטות לא נעימות. למרות זאת, בצד השני של המשוואה, הטווינגו יציבה ובטוחה כשזה מגיע לעבודה תחת עומס פניות וכבישים מפותלים. גם הבלמים מעניקים בסך הכל תחושה טובה ללחיצה על הדוושה וכושר האטה ראוי.

בתחילת 2017 בישראל

השקה רנו טווינגו דור 3. אוקטובר 2016. קובי ליאני
השקה רנו טווינגו דור 3. אוקטובר 2016/קובי ליאני

למרות האיחור בהגעתה לישראל ביחס לשלב הצגתה, אנו נראה אותה אצלנו בתחילת שנת 2017. היא מציעה כאן 4 כוכבים במבחני הריסוק של ארגון הבטיחות האירופי, היא תצויד ב-4 כריות אוויר ובכל הבקרות האלקטרוניות הרלוונטיות. באירופה ישנה אופציה למערכת התראה בפני סטייה מנתיב הנסיעה כסטנדרט, אך טרם הובהר אם זו תמצא את דרכה גם לדגם המשווק בישראל. וכן, הבטחנו לדבר גם על המחיר; עוד אין בידנו מספר רשמי ולא סביר שיהיה כזה עד סמוך למועד הגעת הרכב לארץ, אבל צפו למחיר שרחוק מזה של מכוניות המיני בקבוצה וקרוב יותר לזה של הפיאט 500 האופנתית, כפי שמנסים לקרבה אליה מבחינת מיצוב.

הכתב היה אורח חברת 'קרסו מוטורס' בצרפת

  • עוד באותו נושא:
  • רנו
  • רכבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully