וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס בוחנת פיילוט השכרת מכוניות פרטיות לאנשים

17.10.2016 / 8:06

יו"ר דיימלר דיטר זטשה מכנה את המיזם "airbnb למכוניות". כיום פועלים מספר שירותים דומים, אולם זו הפעם הראשונה שיצרן רכב מציע שירות זה לציבור הנהגים

מרצדס E קלאס בישראל. ניר בן טובים
מרצדס E קלאס החדשה/ניר בן טובים

מרצדס הכריזה על כוונתה להשיק פיילוט ייחודי בגרמניה במסגרתו יורשו בעלי מכוניות המותג הגרמני להשכיר את רכבם הפרטי לאנשים לפרקי זמן מוגבלים. יו"ר דיימלר דיטר זטשה כינה את הפרויקט "airbnb למכוניות", הנגזר כאמור מהשירות העולמי שמתיר לבעלי דירות להשכיר את מקום מגוריהם לטווח קצר.

"אתה תוכל לחבר את המכונית שלך לשירות מקוון בו יווצר לה פרופיל שמקורו ביישומון ברכב. אחר כך אתה ממלא עוד פרטים על הרכב, מציין תאריכים פנוים וכך תוכל להעניק לאלפי גולשים את האפשרות לשכור את רכבך, כלומר לפתוח אותו ולנהוג בו, והכול מהטלפון החכם", כך אמר זטשה במסגרת תערוכת הרכב בפריס.

קיימים כיום בעולם כמה וכמה שירותים דומים, אולם מרצדס היא יצרנית הרכב הראשונה בתעשייה שהזניקה שירות זה, שבהחלט טומן בחובו פוטנציאל כלכלי נרחב, למי שחפץ להתפנק ברכב יוקרה במקום במכונית קטנה ועממית. "אם נצא מנקודת הנחה שמכוניות נמצאות במצב נייח (בחניה) משהו כמו 23 שעות ביממה, אז מדוע שבעלי המרצדסים לא ירוויחו מזה קצת כסף?", אומר זטשה.

מרצדס נמצאת בתקופת האצה משמעותית ועתידה להפוך ליצרנית היוקרה המובילה בארה"ב ב-2017 על חשבונה של ב.מ.וו, שתאבד את ההובלה לאחר 10 שנים; מרצדס מסרה במהלך 9 החודשים הראשונים של השנה 1.54 מיליון מכוניות לעומת 1.48 מיליון מכירות של ב.מ.וו ברחבי העולם. ההפרש אמנם נראה סמלי, אך מרצדס גברה על הבווארים בכל רבעון, לא מעט בזכות רכבי הפנאי ומרצדס E קלאס החדשה.

ב.מ.וו, מקווה שסדרה 5 החדשה תוכל להגיב בתקיפות להצלחה של מרצדס, ולצמצם את הפערים.

עוד בוואלה! רכב:
מרצדס E קלאס "אול-טריין". המכונית המושלמת?
נהיגה ראשונה: ב.מ.וו M2 קופה החדשה. כוח גרמני

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס
  • Airbnb

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully