וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה יאריס ספורט עשויה לחזור בשנה הבאה

19.10.2016 / 12:17

טויוטה מסיימת את ההכנות האחרונות לקראת שובה לסבב הראלי העולמי בחודשים הקרובים אחרי העדרות ארוכה, ופותחת את הדלת גם להחייאתה של טויוטה יאריס ספורט

טויוטה יאריס ראלי. אתר יצרן
גרסת הראלי של טויוטה לסבב ה-WRC/אתר יצרן

טויוטה הכריזה אמש (שלישי) כי החתימה את נהג הראלי הפיני יואו האנינן בן ה-35 ואת הנווט הוותיק קיי לינדסטרום כדי שאלו יתחרו ב-2017 בסבב ה-WRC העולמי במכונית היאריס טורבו החדשה. את הקבוצה אגב, מנהל הפיני המיתולוגי טומי מאקינן (קבוצת מיצובישי לשעבר) ומי שהיה יריבם של קולין מקריי וריצ'רד ברנס המנוחים בשנות ה-90 ותחילת ה-2000.

בתוך כך, הפרט המעניין שעולה מתוך הידיעה נגזר מדברי בכירי המותג שסוברים שכל הצלחה בראלי חייבת להקרין גם על המכוניות הפרטיות. "אין טעם להשתתף בספורט מוטורי אם זה לא משקף משהו מההישגים של היצרן בהיבטים אחרים", אומר מנהל טויוטה אירופה יואן ואן זיל לירחון הבריטי 'אוטו אקספרס'. "בגזרה האירופית, אנחנו רוצים להביא משהו לשוק שישדר את היכולות שלנו ב-WRC".

טויוטה נטשה את סבב הראלי לפני שנים ארוכות. ההישג המשמעותי ביותר שלה ב-20 השנים האחרונות נזקף לזכותו של נהג הראלי הצרפתי דידיה אוריול ב-1999, שהצליח להתברג לשלישיה הראשונה בסיום העונה ולהביא לטויוטה גם את תואר היצרנים.

מאז השינוי התפישתי שחולל מנכ"ל טויוטה אקיו טויודה בחטיבת הפרטיות של היצרן, וכן בחטיבת היוקרה לקסוס מתוך רצון עז להצעיר את הקהל, שבו מהקבר מכוניות ספורט כמו הסופרה ואפילו הסליקה שמקבלות תמיכה מבפנים ומבחוץ בעקבות הצלחתה של טויוטה GT86. האם זה אומר שטויוטה ערוכה להחיות גרסת הוט האץ' ברוחה של היאריס ספורט החביבה?

"אני איש של נהיגה. ואני רוצה לראות אנשים נהנים בטויוטה בידיוק כמוני - בייחוד אלו שאוהבים לנהוג. יש הרבה אנשים שנועלים נעליי NIKE למרות שהם לא רצים כמו אתלטים מקצועניים. אבל חשובה להם התחושה להיות חלק ממשהו מיוחד", מוסיף ואן זיל.

כל גרסת ספורט, שתוכר כהוט האץ' בקרב הקהילה של הפיאסטה ST או פיג'ו 208 GTi, תאלץ לשאת בחזיתה מנוע הרבה יותר חזק מאי פעם. בחטיבת הראלי בוחנים אם מנוע ה-1.5 ל' טורבו 180 כ"ס שהטומע ברכב הפנאי C-HR יכול להתאים לסופר מיני הקטנה, בחיבור אל תיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות. ייתכן שגרסת קונספט של יאריס ספורט חדשה, תצוץ כבר במסגרת תערוכת ז'נבה במרץ.

עוד בוואלה! רכב:
מה כל כך טוב בטויוטה קורולה שכולם קונים אותה?
לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully