וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיאט תפרד מהמיניוואן המשפחתי הגדול, אלהמברה

25.10.2016 / 7:29

מוביל הנוסעים הגדול של סיאט יוחלף בקרוסאובר כבר במהלך השנה הבאה, עם עיצוב ספורטיבי ומקום ל-7 נוסעים

השקה סיאט אלהמברה. קובי ליאני
סיאט אלהמברה. מיניוואן שימושי, אבל בסוף דרכו/קובי ליאני

סיאט וסקודה, שתיים מחטיבות הגרעין של פולקסווגן הצטרפו ממש לאחרונה לסגמנט הקרוסאוברים המודרני; לספרדים יש אטקה בחזית, ולסקודה את הקודיאק הגדול שמתברג מעל היטי ובסוף 2017 יחבור אליהם גם רכב פנאי המבוסס על סקודה פביה, כדי שיוכל לתת מענה לרנו קפצ'ר וחבריו.

החוסן הכלכלי של סיאט נותר פגיע, קל וחומר על רקע משבר הדיזל, ואי לכך מחייב את המותג לגנוז מוצרים גוססים ולהמציא פתרונות פופולריים. לכן, בשנה הקודמת הוכרז על גניזת סיאט אלתאה (מיקרוואן) במסגרת צמצום השורות ומעבר לאסטרטגיה יעילה יותר. כעת עולה איפוא, כי גם סיאט אלהמברה (1996), תאום פולקסווגן שראן, הגיע לישורת האחרונה והוא עתיד להיות מוחלף בקרוסאובר המבוסס על הקונספט 2020V שהוצג לפני כשנתיים.

מנהל מחלקת העיצוב בסיאט אלחנדרו מסנרו, אמר לירחון הבריטי 'אוטו-אקפרס' כי דגם שימלא את מקומו של אלהמברה לא יעוצב על פי התבנית הקלאסית, אלא יזכה לנוסח אופנתי עם צבע ואופי. "אנחנו בהחלט נשיק רכב חדש עם 7 מושבים, אבל לא בפורמט הבוקסתי שיש כרגע. כולם קונים קרוסאוברים ולשם אנחנו דוהרים". המיניוואן הגדול יבוסס על סקודה קודיאק, אבל מאחר והספרדים מעט יותר נועזים בעיצוביהם הוא יהיה פחות שמרני מהצ'כי.

בסיאט לא ימהרו לבעוט את אלהמברה מקו המוצרים שלהם בהקדם, שכן הוא נחשב לאחד מהכלים היעילים ביותר מבחינה כלכלית; החברה מסרה מעל 27 אלף יחידות ממנו אשתקד - זינוק של 17% ביחס לשנת 2014. ובכל זאת, עושה רושם שרמת האמון של חלק מהיצרנים במיניוואן הולכת ודועכת, שכן גם פיג'ו המירה את ה-5008 החדש לקרוסאובר 7 מושבים.


עוד בוואלה! רכב:
סיאט לאון החדשה נחשפה: מנוע טורבו ועליה בבטיחות
מבחן מהיר: סיאט איביזה עם מנוע 1.0 ל' טורבו זעיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully