וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוינטר: להיט חם בקרב הגנבים - רכבי פנאי ושטח

1.11.2016 / 7:18

פוינטר מדווחת על עלייה של 24% ברבעון השלישי בניסיונות גניבת כלי רכב להם מערכות איתור אלקטרוניות. השעות ה"חמות" של הגנבים, בין 1 בלילה ל-5 בבוקר והסוג המבוקש ביותר הוא קרוסאובר או רכב שטח

פריצה למכוניות. פוינטר, ספק 500
פריצה למכוניות/ספק 500, פוינטר

חברת פוינטר הישראלית מסכמת את פעילותה ברבעון השלישי ומדווחת כי חל זינוק של 24% בניסינות גניבת כלי רכב בהם מותקנים אמצעי איתור אלקטרוניים. רוב הגניבות סוכלו על ידי יחידות השטח של פוינטר, בשילוב כוחות של המשטרה והצבא.

מפילוח הנתונים, עולה כי כלי הרכב הפופולריים ביותר בקרב הגנבים שייכים למגזר הפרטי, ובמיוחד חומדים הגנבים את בעלי רכבי הפנאי שטח; כ-62% מכלל ניסינות הגניבה הם של קרוסאוברים ורכבי שטח יעודיים, צמיחה של 3.5% ביחס לאשתקד וגידול של 28% ביחס לרבעון הראשון של השנה.

במקום השני, כלי רכב מסחריים המהווים 14% מכלל הגניבות, משאיות 3%, כלי צמ"ה 3% (גידול של 30% ביחס לרבעון היוצא), ו-18% מהגניבות הם של כלי רכב אחרים - גידול של 10% ביחס לרבעון השני של 2016.

שיטת הפריצה הנפוצה ביותר היא בתקיפה אלימה - 78%. פוינטר מציינים כי דפוס פעולה זה מורכב בעיקר מפעולה אגריסיבית והחלפת מחשב הרכב. במקום השני, גניבת מפתחות המכונית מבית הלקוח - 18% מסך הגניבות, במקום השלישי גניבה בידי אדם מורשה (כלומר אדם בעל קוד כניסה לרכב), ובמקום הרביעי שוד וגניבת הרכב - 4% מסך הגניבות.

אילן גולדשטיין מנכ"ל פוינטר ישראל: "בשנה האחרונה מתגברת מגמה של תקיפות רכב בחניונים תת קרקעיים. על מנת להילחם בתופעה, פוינטר פיתחה משדר היברידי חדש המספק מענה לתופעה זו, פוינטר מפעילה אמצעי אכיפה ומבצעת פעילויות יזומות באזורים נגועי גניבות מסוג זה למיגור התופעה".

גניבות רכב. פוינטר, מערכת וואלה! NEWS
גניבת רכב מחניון תת קרקעי/מערכת וואלה! NEWS, פוינטר

באופן לא מפתיע, איזור המרכז מוכה גניבות רכב - 40% מכלל האירועים, עלייה של 21% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תל אביב מובילה עם 19% מסך הגניבות - ירידה של 25% לעומת התקופה הזהה בשנה הקודמת, ירושלים והסביבה 15% (ירידה של 6%), אזור הצפון 12.5% והדרום 13.7%, נתונים דומים לשנת 2015.

לגנבים כמובן שעות פעילות מועדפות, רובן בעודנו בבית, ישנים במיטה. גנבי הרכב הפרטי בשיטה האלימה (החלפת מחשב הרכב) פועלים בין השעות 1 ל-5 בבוקר, וגניבות מחניון תת קרקעי בפרט מתבצעות לרוב לפנות בוקר ובסופי שבוע בין השעות 22 בלילה ל-4 לפנות בוקר. גניבות בהן הרכב הושאר מונע וללא השגחה מתבצעות בין השעות 17 ל-20 בערב.

בפוינטר מציינים עוד, כי חל גידול חד בניסיונות הגניבה של כלי רכב חדשים משנתונים אחרונים. כאן עומד שיעור העלייה על 14.5% לעומת החציון הראשון של שנת 2016.

עוד בוואלה! רכב:
איזה מנוע הכי חסכוני - בנזין, דיזל או היברידי
מה אתם אוהבים במכוניות הכי נמכרות בישראל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully