וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלכות משבר הדיזל: פולקסווגן תפרוש מסבב הראלי העולמי

2.11.2016 / 7:23

על רקע משבר הדיזל תסיים פולקסווגן את דרכה באליפות הראלי העולמית בסוף השנה. ההכרזה צפויה להגיע בשבועות הקרובים

פולקסווגן WRC. יצרן, ניר בן טובים
פולקסווגן. רשמה הצלחה בסבב ה-WRC, אבל העלויות של משבר הדיזל סתמו את הגולל על המשך דרכה של חטיבת המירוצים בענף/ניר בן טובים, יצרן

פולקסווגן ממשיכה במהלכי הקיצוצים הרגישים בעקבות פרשיית מנועי הדיזל, "דיזלגייט" שהכתה גלים באירופה ובארה"ב. הפעם על הפרק, פרישה מסבב מירוצי הראלי (WRC) בסוף השנה הנוכחית, זמן קצר אחרי שאודי פרסמה כי היא עוזבת את מירוצי הסיבולת ומרכזת את משאביה סביב הנעה חשמלית תחרותית, דוגמת פורמולה E.

בכירים בדירקטוריון של פולקסווגן התכנסו לדיון בימים האחרונים ובראשם עסקו בשאלה - לאן פונה פולקסווגן בענף הספורט המוטורי? ירחון הרכב הבריטי 'אוטוקאר' הצליח לסחוט כמה פרטים מהמעורבים בשיחות ולפיו תכריז פולקסווגן על פרישה מאליפות הראלי ב-17 בנובמבר השנה.

מנכ"ל החברה, מתיאס מולר התוודה בחודשים האחרונים שהמשמעות של טיפול במשבר הדיזל עשוי לגבות מהחברה הגרמנית תכניות שכבר הבשילו מזמן, בהן גם מכוניות תחרותיות שמיועדות למסלולי הראלי. "זה מאכזב מאוד", אומר מקורב פולקסווגן לירחון הבריטי. "החבר'ה שם עבדו קשה, הגיעו להישגים יפים. חבל".

פולקסווגן גייסה את הפולו R לסבב ה-WRC לפני מספר שנים, והיא מתחרה איתה בהצלחה יתרה; לרכב מנוע 1.6 ל' טורבו עם 318 כ"ס, 43 קג"מ, הנעה כפולה ותיבת 6 הילוכים חצי אוטומטית (סיקונסאלית). היא מאיצה אותה ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות בלבד. מאז 2013, נערמו לזכותה 41 נצחונות, כולל 4 תארי יצרנים ו-4 תארי נהגים.

גם השנה, מובילה פולקסווגן את התחרות שבראש הטבלה הנהג סבסטיאן אוגייר ואחריו טייר נווויל ביונדאי i20. שני הנהגים הנוספים של פולקסווגן, אנדרס מיקלסן וירי מאטי לטוולה מדורגים 3 ו-6 בהתאמה. פולקסווגן גם מובילה את רשימת היצרנים הדלה, שכוללת רק את חברת יונדאי וכמה יצרנים פרטיי;. תעודת עניות לסבב הראלי, שריכז בימי תהילתו מרקם אקלקטי של אנשים וכלי רכב משלל יצרנים.

עוד בוואלה! רכב:
הכי גדול שיש: פולקסווגן חשפה את רכב הפנאי אטלס
נהיגה ראשונה בפולקסווגן טיגואן החדש. מהפך דרמטי?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully