וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלעים מעופפים: 355 קמ"ש בטויוטה לנד קרוזר

3.11.2016 / 7:23

טויוטה שלחה לתערוכת SEMA בלאס וגאס גרסה ישנה של הלנד קרוזר 200, אבל הקשר בינו לבין נסיעה בשטח נותר רק בדמיון. מוכנים להמראה?

טויוטה לנד קרוזר SEMA. אתר יצרן
טויוטה לנד ספיד קרוזר. כוח של מכוניות קיצון/אתר יצרן

טויוטה לנד קרוזר, על כל דורותיו הרבים, רכש לעצמו מוניטין של רכב שטח עמיד, חזק, אמין ומיומן בטיפוס על סלעים וצליחת אתגרי עבירות מורכבים. אבל נסיעה במהירות גבוהה ברף של רכבי "על" וחזות "מהירה ועצבנית"? זה לא בידיוק כוס הקפה שלו עם שחר.

טויוטה החליטה שהשנה היא תטיס לתערוכת SEMA בלאס וגאס את "ביזארו" לנד קרוזר, או למי שאינו מכיר את המונח מעולם הקומיקס - את היפוכו המוחלט - הרחק משטח המחיה הטבעי של רכב השטח היפני. לגרסה הזו קוראים בפשטות "Land speed Cruiser" על בסיס סדרת ה-200, ועל פי הנתונים המצורפים הוא בהחלט זכאי לתיאור המרשים הזה.

לדברי טויוטה, הלנד ספיד קרוזר מגיע למהירות מרבית של 355 קמ"ש, כך שגם מכוניות על תאלצנה לעבוד קשה כדי לשמור איתו על קו אחד בישורת. אולם כדי להגיע להישגים אלו, טויוטה נאלצה לפרק את הלנד קרוזר עד לרמה מולקולרית ולעבוד עליו ימים ארוכים.

זה התחיל עם מנוע 5.7 ל' V8 שמקורו בלקסוס LX570, שהספקו הבסיס הוגדל ל-2,000 כוחות סוס על ידי שימוש במגדשי טורבו ענקיים ("בגודל של כדור-עף" כך מהנדסי המיזם), וכן הותקנה תיבת הילוכים "מיוחדת" כדי לטפל בהעברת העוצמה לכל הגלגלים. טויוטה אף הוסיפה לו בקרת קירור מבוססת קרח כדי לשמור על טמפרטורה שפויה בזמן מאמץ וכמובן שטיפלה בכיול המחשב, המתלים והבלמים כך שלא יאבד את עצמו בפיתול הראשון.

"שברנו את כל המוסכמות עם הלנד ספיד קרוזר שלנו", כך מנהל המיזם סטיב אפלבאום. "זה בהחלט רכב שמשקף את מה אפשר לעשות, בפרק זמן יחסית מוגבלת עם קצת יצרתיות הנדסית". אפלבאום מוסיף, כי "כמעט כל רכיב בלנד קרוזר עבר שדרוג מסוים, ולכן זה מכתיר אותו, כנראה לרכב הפנאי המהיר ביותר בעולם".

עוד בוואלה! רכב:
מה כל כך טוב בטויוטה קורולה שכולם קונים אותה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully