וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה ראשונה: פיג'ו 3008 החדש

6.11.2016 / 7:07

פיג'ו 3008 החדש מסמל עבור פיג'ו את פני העתיד לבוא, עם תא נוסעים ייחודי, תחושה עשירה ויכולות גבוהות. האם הדור החדש יכול להצליח היכן שקודמו נכשל? יצאנו לבדוק אותו

השקה: פיג'ו 3008. יצרן, ניר בן טובים
פיג'ו 3008 החדש. שינוי קיצוני עם מראה יוקרתי ואיכויות גבוהות מבעבר/ניר בן טובים, יצרן

פיג'ו הייתה בין היצרניות האירופיות הראשונות להגיב להתעוררות העולמית בשוק הקרוסאוברים הקומפקטיים. אולם כש-3008 הקודם יצא לאוויר העולם בסוף העשור הקודם, לא היה ברור מה הוא רוצה להיות כשיגדל. האם רוצה להיות קרוסאובר? האם מיניוואן? ואולי להתהדר כחלוץ של קטגוריה חדשה? הדור החדש, אותו פגשנו בכבישי בולוניה שבאיטליה, כבר מגובש לגמרי; פיג'ו 3008 הוא קרוסאובר.

פיג'ו רמזה לראשונה על עיצוב 3008 החדש ברכב הקונספט 'קוורץ' בתערוכת פריז 2014, וחלק גדול מהקווים השריריים של רכב התצוגה הגיעו לגרסה הסדרתית. המראה ריבועי, מוגבה, ואגרסיבי ועדיין מציע פרופורציות אופייניות לפיג'ו, כמו חרטום עם סרח עודף גדול - מראה שלא תמיד מסתדר טוב עם קרוסאוברים בעלי אוריינטציית שטח או אפילו כאלה שרק יראו מדרכות. אבל הפעם מרווח הגחון גבוהה הרבה יותר מבעבר, תוספת של 5 ס"מ, כך שאין סכנה לקימוט הפגוש, והעיצוב החיצוני מגובש הרבה יותר.

ממדים ומרחב

3008 היוצא היה מבוסס על פלטפורמת 308 הקודמת. 3008 החדש מבוסס על הפלטפורמה המודולארית החדשה של קבוצת פיג'ו-סיטרואן, EMP2, שמשמשת בין היתר גם את 308 וגם את סיטרואן C4 פיקאסו. המשמעות היא פלטפורמה מודרנית יותר אשר סייעה בהפחתה של עד 100 ק"ג בהשוואה לדגם היוצא (בין 1,325 ק"ג לגרסאות הבנזין ל-1,375 ק"ג לדיזל) וזאת למרות צמיחה משמעותית בממדים. האורך הכללי גדל ב-10.5 ס"מ לכדי 444.7 ס"מ ובבסיס הגלגלים ב-6.2 ס"מ ל-267.5 ס"מ. הרוחב נותר דומה (184.1 ס"מ) וכך גם הגובה 162.4 ס"מ.

הממדים החיצוניים הגדולים יותר בהחלט מורגשים בתא הנוסעים שמציע חלל אירוח מרווח משמעותית מבעבר גם אם לא ענק וממוצע לקטגוריה. מאחור נמצא מקום הולם בכל ממד וריצפה שטוחה מול רגלי הנוסע החמישי שיאלץ להתפשר מעט על מרווח לכפות רגליו בשל תא עצום שנמצא בין המושבים. הישיבה מאחור מעט נמוכה והמושב מציע בסיס יחסית קצר - כנראה כתוצאה מגובה כללי שלא השתנה ומרווח גחון שצמח וצמצם מעט את הנפח הפנימי. מלפנים נמצא מרווח טוב ומושב מצויין עם תמיכה מצויינת לגב ולברכיים.

תנוחת הנהיגה גבוהה ושלטת כשסביבת הנהג מציעה מראה ייחודי עם הפרדה די רחבה ומוגבהת בין שני המושבים הקדמיים. פיג'ו מכנים את שפת העיצוב החדשה של סביבת הנהג, i-Cockpit, וזו מאופיינת בהעדר כמעט מוחלט של כפתורים ויצירת תאים נפרדים לנהג ולנוסע. את לוח המחוונים המסורתי מחליף מסך 12.3 אינץ' שיכול להציג 5 אופציות גרפיות שונות של תצוגת המידע: עם ניווט או בלי, תצוגה עשירה או דלה וכו'. המעבר בין התצוגות נעשה בצורה קלה באמצעות גלגלת על ההגה. וכמו בעבר לוח המחוונים ממוקם מעל גלגל ההגה קטן, כשהפעם הגלגל עצמו קטום גם מלמטה וגם מלמעלה. צריך להתרגל לגלגל הגה קטן, בהתחלה נראה שהוא לא מתאים לרכב פנאי גדול ממדים. אבל ברגע שנוצר הקליק, התחושה מצוינת.

השקה: פיג'ו 3008. יצרן, ניר בן טובים
השקה: פיג'ו 3008/ניר בן טובים, יצרן
המידות החיצוניות הגדולות גם אפשרו להגדיל משמעותית את תא המטען שכעת מציע 520 עד 1,482 ליטר

במרכז הקונסולה נמצא מסך-מגע בגודל 8 אינץ' לתפעול מערכות שמע, מיזוג, ניווט ומידע. מסך המגע של הדגם הקודם (שהורכב בארץ), כמו גם המסך ב-308 המשפחתית (שמגיע מקורי), זכו לביקורת רבה בנוגע לעומס התפריטים ותפעולם הלא אינטואיטיבי מספיק תוך כדי נהיגה. פיג'ו הקדישה לכך מחשבה ומתחת לפתחי המיזוג המרכזיים מיקמה מספר כפתורים שמובילים לתפריטי בסיס מהם ניתן לתפעל את המערכות השונות. עדיין נדרשת תשומת לב להגיע לתפריט הנכון, אבל כעת זה מעט פשוט יותר לביצוע.

בהמשך הקונסולה נמצא מוט הילוכים חשמלי בסגנון ב.מ.וו ויצרניות אחרות, וחוגה מתוחכמת עם חמישה מצבי נהיגה שהיתה גם בדגם הקודם.

תא המטען מציע פתח רחב, סף הטענה נמוך ושימושיות גבוהה בזכות שפע ווים ועוגנים. בנוסף המידות החיצוניות הגדולות גם אפשרו להגדיל משמעותית את תא המטען שכעת מציע 520 עד 1,482 ליטר (לעומת 435 ליטר בדור היוצא). עם זאת הדלת האחורית המפוצלת של הדור היוצא, הוחלפה בדלת רגילה.

מנוע ותיבת הילוכים

השקה: פיג'ו 3008. יצרן, ניר בן טובים
השקה: פיג'ו 3008/ניר בן טובים, יצרן
מנוע הטורבו-בנזין 1.6 ליטר והתיבה מוכרים מהדגם הקודם, אך השילוב ביניהם הפעם מוצלח יותר

3008 יוצע עם מגוון יחידות הכוח המוכרות מארסנל החברה, הרלוונטיים אלינו הם שני מנועי טורבו-בנזין 1.2 ליטר עם 130 כ"ס ו-1.6 ליטר עם 165 כ"ס, וטורבו-דיזל 1.6 ליטר (120 כ"ס). כל המנועים משודכים לתיבה אוטומטית בעלת שישה הילוכים תוצרת איישיין היפנית. באירוע לא נכח השילוב של מנוע 1.2 ליטר ותיבה אוטומטית. יצורה של גרסה זו יחל בעוד מספר חודשים, ואנחנו קיבלנו טעימה מיחידות הכוח האחרות שגם יעלו ארצה. כאמור מנוע הטורבו-בנזין 1.6 ליטר והתיבה מוכרים מהדגם הקודם, אך השילוב ביניהם הפעם מוצלח יותר. המנוע עדיין לא מציע מחץ מסחרר ולתיבה יחסים מעט ארוכים והיא לפעמים איטית, אבל ביום יום פעולתם הומוגנית וכשרוצים יותר קצב הנסיעה בהחלט יותר ממספק.

לתיבה גם מצב ספורט "שמושך" יותר כל הילוך וביכולתו לאפשר ניוד מהיר יותר במסלול הררי או כשהרכב עמוס. מצב ספורט גם משנה את רגישות ההגה, אבל תנאי ההשקה לא אפשרו בדיקה מעמיקה של סעיף זה. צריכת הדלק הממוצעת בתנאי המבחן שכללו תנאי שטח מגווונים עמדה של 12.2 ק"מ לליטר. מנוע הטורבו-דיזל מציע פעולה ראשונית זריזה ודומה לבנזין 165 כ"ס, אם כי בהמשך כשהקמ"שים נצברים, גרסת הבנזין פותחת פער. צריכת הדלק הממוצעת של מנוע הטורבו דיזל התקבלה בנסיעה בתוואי אחר ועמדה על 14.5 ק"מ לליטר.

נוחות והתנהגות

השקה: פיג'ו 3008. יצרן, ניר בן טובים
השקה: פיג'ו 3008/ניר בן טובים, יצרן
לגלגל ההגה הקטן של 3008 צריך להתרגל. אבל ברגע שהתחברתם הוא גורם למכונית להרגיש זריזה יותר

3008 הקודמת הרגישה בחלק מתנאי הדרך נוקשה ופחות פרוגרסיבית. המכונית החדשה שיפרה נקודה זו באופן מורגש. היא עדיין מציעה תחושה ראשונית נוקשה, ולא אוהבת חיבורי אספלט רוחביים, אולם בשאר תנאי הדרך התוצאה מצוינת כשגם רצף של בורות ושיבושים לא יגרום לנדנוד יתר. יחד עם תוספת מכובדת של חומרי בידוד גם מתקבלת מכונית שקטה מאוד. תורמים לכך גם הצמיגים בעלי רוחב סולייה סביר, אפילו כשהם נעולים על חישוקי 19 אינץ' ענקיים.

לגלגל ההגה הקטן של 3008 צריך להתרגל. אבל ברגע שהתחברתם הוא גורם למכונית להרגיש זריזה יותר ויותר בין הידיים. הוא מדוייק ונעים לאחיזה ובעיר ההגה גורם למכונית להרגיש קלילה וקטנה מכפי שהיא ובכביש המפותל מאפשר למכונית לשנות כיוון במהירות מצמוץ. יחד עם אחיזה גבוהה, שילדה מכויילת כהלכה, וללא תנודות גוף מיותרות או רכינה בפניות, נמצא שילוב דינמי מצויין. זה לא הופך את המכונית למהנה לנהיגה כמו 308 למשל, ועדיין כשכל אלה מתחברים יחדיו, נוצרת חווית נהיגה שלא מצפים לקבל ממכונית שכזו.

יורדים לשטח

השקה: פיג'ו 3008. יצרן, ניר בן טובים
השקה: פיג'ו 3008/ניר בן טובים, יצרן

העיצוב הקרבי מעורר את בלטות הירידה ל"שטח", אולם 3008 ימשיך להיות מוצע רק בגרסאות הנעה קדמית (לפחות עד בוא גרסת ההייבריד בעוד למעלה משנה). כדי לתת לו בכל זאת קצת יכולת שטח הוא יצויד, כמו בעבר, במערכת בקרת משיכה מתוחכמת עם חמישה מצבים שמתופעלת באמצעות בורר בדומה ל'טריין ריספונס' של לנדרובר שהפכה למושא החיקוי של התעשייה.

בפיג'ו מכנים אותה 'גריפ-קונטרול' והיא למעשה משנה את פעולת בקרת היציבות בהתאם לסוג השטח. בנוסף מותקנת גם בקרת גלישה במורד אשר מאפשרת ל-3008 להתדרדר במתינות כשהוא שומר על מהירות קבועה של 3 קמ"ש או יותר. יחד עם שיפור משמעותי במרווח הגחון, ובזוויות גישה ונטישה, מתקבלת תוצאה שבהחלט תספק את הרוב המוחלט של רוכשי הדגם.

סיכום

3008 החדש מבצע קפיצה גדולה, ולא רק ביחס לקודמו

פיג'ו 3008 הקודם היה סוג של מיניוואן עם קריצה אקטיבית. הדור החדש לא רק שמגובש אלא כבר מוגדר כראוי. עבור היצרנית הוא גם מסמל את הדור הבא של דגמים שמחניפים לנהג עם סביבה נאה וייחודית. זה לא אומר שהכל מושלם במכונית. המושב האחורי נמוך מידי, דיוק ההרכבה בתא הנוסעים יכול היה להיות טוב יותר, ועדיין 3008 החדש מבצע קפיצה גדולה ולא רק ביחס לקודמו.

אלינו הוא צפוי להגיע במהלך דצמבר השנה בגרסאות 1.6 ליטר בנזין ודיזל, כשגרסת 1.2 ליטר צפויה להגיע במהלך הרבעון השני של 2017. לובינסקי אינם מפרטים אילו מערכות אבזור יוצעו בדגם, אלא מציינים שהמכונית תשווק במספר רמות אבזור כשכבר בבסיסיות נמצא את מערכת המולטימדיה המקורית עם פונקציית 'מירור-לינק', 'אפל קארפליי' (אנדרוייד אוטו יתווסף במהלך 2017) בקרת אקלים, בקרת שיוט ועוד.

בכל הנוגע לבטיחות אקטיבית, גרסת הבסיס תוצע עם מערכת מובילאיי כשהגרסאות המאובזרות יציעו מערכות בטיחות מקוריות. מחירה של המכונית טרם נקבע, ובלובינסקי מודעים לכך שכדי להצליח בשוק כל כך תחרותי ועם שפע של מתחרים, עליה להציע חבילה אטרקטיבית גם בגזרת ה-140,000 שקלים בה נמצאות כרגע המתחרות הבולטות.

עוד בוואלה! רכב:
האם ה-3008 יקבל גרסת GTI אמיתית?
מבחן: בנזין, דיזל או היברידי - מי הכי חסכוני ברכב משפחה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully