וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפטנט החדש שיעצור את גנבי הרכב המופרעים בארה"ב

9.11.2016 / 7:39

יזם מאריזונה המציא לשימוש משטרת התנועה בארה"ב מתקן סיכול מיוחד המשוגר מחזית הרכב לעבר הרכב הנמלט, ונועל את הסרן האחורי. בינתיים, מטווח קצר

גראפלר. Leonard Stock, צילום מסך
גראפלר/צילום מסך, Leonard Stock

אחת הבעיות האקוטיות של משטרת התנועה בארה"ב (ולא רק שם) היא הסכנה שעלולה להיגרם לסובבים בשל מרדפים במהירות גבוהה. כוחות האכיפה נאלצים לבצע מעקבים בקצב משתנה אחר גנבי הרכב, עד לנקודה בה מכתרים את המכונית הגנובה ומצליחים לתחום את כל היציאות האפשריות.

אלא שלמרבה הצער, לא תמיד האירוע מסתכם ללא נפגעים, ומידי פעם נקלעים אזרחים חפים מפשע לעין הסערה במהלך עצירת החשודים.

יזם מאריזונה בשם לאונרד סטוק החליט לקחת את העניינים לידיו ולמזער את הסיכונים לעוברי האורח בכביש ובמדרכות. הוא המציא לטובת משטרת התנועה האמריקנית מתקן סיכול שנראה כמו רשת מקופלת המשוגרת מהחרטום. בלחיצת מתג בתא הנוסעים, נחלץ קדימה גוף שננעל על הגלגל האחורי של המכונית הגנובה, מאט אותה ולמעשה מוציא את השליטה מידיו של העבריין. הוא מכנה את הפטנט "Grappler Bumper", וכמו שתוכלו לראות בסרטון, נראה שהוא עובד בכלל לא רע.

סטוק הציג את המערכת הזו ביולי האחרון אבל רק לאחרונה סיים את הכיול הסופי שלה, כך שהוא התלווה לסבב הדרכות עם השוטרים לבחינה מעמיקה יותר בקרב ניידות האכיפה.

המתקן מוסתר או מוסווה (תלוי בסוג הרכב) מעיני הנהגים בכביש כך שגורם ההפתעה נשמר. לדברי סטוק, התרכובות של הרשת מספיק חזקות להאט גם את הטנדרים הענקיים של האמריקניים שהינם מאוד פופולריים בקרב הגנבים בארה"ב. הוא מעיר שהמערכת עמידה לאורך זמן, גם בעומסים כבדים, ואפילו ברכב עם הנעה קדמית שיתוק הגלגל האחורי בסופו של דבר יקצר את מסלול הבריחה של הנהג באופן משמעותי.

מעניין יהיה לראות אם במרדפים הוירטואוזים שמוקרנים מידי פעם בערוצי החדשות באמריקה, נוכל לקבל טעימה מהגראפלר של סטוק בשידור חי.


עוד בוואלה! רכב:
פורד F-150 ראפטור, דרקון על גלגלים
מבחן משווה של הטנדרים הכי נמכרים בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully