וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לשר התחבורה ישראל כ"ץ: מבחני הנהיגה בישראל יופרטו

21.11.2016 / 14:39

בג"צ דחה את עתירתם של בוחני הנהיגה בישראל. הרפורמה של שר התחבורה ישראל כ"ץ במסגרתה מבחני הנהיגה המעשיים יופרטו, יוצאת לדרך. "מדובר בניצחון גדול למאות אלפי צעירים"

מבחן נהיגה, משרד הרישוי פתח תקווה, נובמבר 2015. ראובן קסטרו
מבחן נהיגה, משרד הרישוי פתח תקווה, נובמבר 2015/ראובן קסטרו

בג"צ דחה היום (שני) את עתירתם של בוחני הנהיגה בישראל נגד הפרטת מבחני הנהיגה, כך פרסם משרד התחבורה. עם דחייה זו, מכשיר למעשה בג"צ את תכניתו של שר התחבורה ישראל כ"ץ להעביר את מבחני הנהיגה לגופים פרטיים, כך שהמבדקים המעשיים ("טסטים") יופעלו בשיטה מהירה יותר מבעבר.

"מדובר בניצחון גדול למאות אלפי צעירים וחיילי צה"ל שלפני גיוס שיוכלו בקרוב לבצע בחינה מעשית בתוך שלושה ימים ומבחן חוזר בתוך 14 ימים לכל היותר, לעומת המתנה של שלושה חודשים ויותר כיום", כך אמר השר כ"ץ.

בג"צ דחה טענות העותרים ואמר כי הרפורמה הינה הסדר ראשוני ואין צורך לעגנו בחוק. כמו כן, צייו בג"צ כי פרסום המכרז טרם חקיקת משנה בנושא "אינה פוגמת בהחלטת השר או ביצוע הרפורמה".

כזכור, במרץ 2016 פרסם משרד התחבורה מכרז לזכיינים פרטיים שיפעילו מערך מבחני נהיגה מעשיים. הזכיין שיזכה במכרז, מחויב להעניק לתלמידים שירות ברמה גבוהה ולהקצות לתלמיד מבחן בתוך מספר ימים בודדים, ומבחן חוזר בתום שבועיים בלבד, בהשוואה להמתנה של חודשים בשיטה הרגילה כיום.

מבחני הנהיגה בפועל יעברו גם הם שינוי דרמטי. על פי הנוסח המוצע של משרד התחבורה, שיקול דעתו של הבוחן תצומצם, ושקלול תוצאות המבחן ייקבע לפי אמצעים טכנולוגיים המותקנים במכונית - מצלמות, מערכת ניווט, ועוד, תוך מעקב קבוע אחר מסלול הנסיעה של התלמיד. לדברם, שיטה זו תבטיח כי התוצאה הסופית תהיה הוגנת כלפי הנבחן.

משרד התחבורה יעדכן בבוא העת אודות החלתה של הרפורמה, בהתאם להתפתחויות.

עוד בוואלה! רכב:
קיה נירו החדש במבחן דרכים - חסכון משפחתי

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully