וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: פולקסווגן לא תמכור יותר מנועי דיזל בארה"ב

24.11.2016 / 7:44

פולקסווגן החליטה בעקבות משבר הדיזל והשלכותיו כי תפסיק לשווק בארה"ב מכונית עם מנועי דיזל. "עדיף להשקיע במכוניות חשמליות"

מנוע TDI פולקסווגן. יצרן, ניר בן טובים
מנועי ה-TDI של פולקסווגן. הנזק התדמיתי היה גדול מידי, וגם הכלכלי/ניר בן טובים, יצרן

פולקסווגן נאלצה להשעות את מכירות מנועי הדיזל בארה"ב בעקבות פרשת "דיזלגיייט" בה נחשף כי החברה השתמשה בתוכנה המרמה את מבדקי זיהום האוויר. היצרן הסכים לתקן את הליקויים ולבנות מסגרת להחזרים כספיים כדי למזער את הנזקים ולהמשיך את שיווק הדגמים כסדרם. אולם כעת עולה, כי הקונצרן הגרמני עתיד להפסיק את המכירות באופן סופי, כך אמר לאחרונה בכיר החברה הרברט דיס. סוכנות הידיעות של 'רויטרס' אשרה את הדברים עם דובר VW.

דגמי הדיזל גזלו עד לא מכבר נתח של 25% מכלל מכירות החברה באמריקה, ולכן בתנאים שנוצרו עקב הפרשה פולקסווגן תחויב למצוא אלטרנטיבה כדי למלא את החלל שנפער בהעדרם של לוגמי הסולר. אחת הדרכים כמובן, היא להזרים הון עתק לכוון פיתוח מכוניות חשמליות; לאחרונה החברה הכריזה על תכנית אסטרטגית הנפרשת על פני 10 שנים עם שאיפות גדולות בתחום ההנעה הידידותית לסביבה.

"תקנות זיהום האוויר בשנים הקרובות רק תהיינה מחמירות יותר", אומר מנכ"ל החברה בצפון ארה"ב היינריך וובוקן. "למה לא להפנות את המשאבים הכלכליים שלך למקום שבו תוכל לעמוד בדרישות הגלובליות? הרבה יותר הגיוני להפקיד את הכסף בעתיד". וובוקן הוסיף כי לחברה יהיה רכב חשמלי מלא ועממי עד שנת 2020, נפרד מגולף וחברותיה.

לעת עתה, פולקסווגן ניצבת בפני תשלום פיצויים נרחב בגובה 14 מיליארד דולר בארה"ב ל-475 אלף בעלי פולקסווגן דיזל למיניהם. היא נקנסה גם במדינות אחרות בשל אותן האשמות, אולם את הנזק הכספי המהותי ביותר היא ספגה אצל הדוד סם.

עוד בוואלה! רכב:
הכי גדול שיש - הכירו את פולקסווגן אטלס החדש
נהיגה ראשונה: פולקסווגן טיגואן 2017. שינוי מהותי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully