וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להראות את הדרך: איך להיערך לנסיעה משפחתית ממושכת?

29.10.2017 / 8:11

נסיעה משפחתית ממושכת דורשת מיומנות והגברת תשומת הלב לכמה פרטים ולו רק כדי שניתן יהיה לחזור הביתה בשלום. כך תצלחו את הדרך בשלום

נהיגה עם ילדים. ShutterStock
קיים קשר מובהק בין התנהגות בטיחותית של הורים לבין התנהגות בטיחותית של ילדיהם/ShutterStock

נסיעה משפחתית, מלבד ערכיה הפונקציונאליים שכוללים הגעה ממקום א' למקום ב' יכולה להיות גם הזדמנות נהדרת לזמן איכות וחינוך לבטיחות וזהירות בכביש. עבור ההורים, שרצונם לשמר את שלמות המשפחה הוא ערך עליון, מדובר בפרק זמן נטול הסחות דעת במהלכו תינתן דוגמה אישית להתנהלות בטוחה בדרכים, שכן גם בכביש, התנהגותנו כהורים משפיעה בצורה משמעותית על התנהגותם של הילדים.

מחקר שערכה הרשות הלאומית בקרב 500 משפחות ישראליות מצא כי ככל שההורים מחזיקים בתפישות, אמונות ודעות המשקפות התנהגות בטיחותית יותר בדרך, כך התפישות האמונות והדעות של הילדים משקפות התנהגות בטיחותית יותר.

כלומר, קיים קשר מובהק בין התנהגות בטיחותית של הורים לבין התנהגות בטיחותית של ילדיהם. אבל ככל שהרצון לחנך הוא גדול, נסיעה משפחתית ממושכת דורשת מיומנות והגברת תשומת הלב לכמה פרטים ולו רק כדי שניתן יהיה לחזור הביתה בשלום.

לפני הכל, תכננו את הנסיעה

הרבה לפני הכניסה לרכב, ההיערכות לנסיעה ממושכת מתחילה כמה ימים מוקדם יותר. תכננו את הנסיעה וסמנו נקודות פוטנציאליות לעצירה ולהתרעננות. הכינו את רשימת המוצרים הנצרכים לכם ולילדים כדי שהנסיעה תעבור בשלום ולא תידרשו לטפל בתקלות. זה אומר לתזמן את הארוחות, החטיפים, המוזיקה ואת המשחקים בדרך.

בסרטון: איך לעבור את הנסיעה בשלום

עכשיו, הכינו את הילדים

שבו עם הילדים והכינו אותם לנסיעה. יידעו אותם בפרטי הדרך והראו להם את תכנון המסלול, אם גילם מאפשר זאת. בקשו מהם לשמור על אורך רוח וסבלנות ואפשרו להם להצטייד בדברים שיעסיקו אותם במהלך הנסיעה. אם נח עליכם הרוח, בקשו מהם להכין משימות חברתיות ונושאי שיחה לדרך עליהם ירצו לדבר.

נהיגה עם ילדים. ShutterStock
שבו עם הילדים והכינו אותם לנסיעה/ShutterStock

דאגו לנהג מחליף

אם בן הזוג כשיר לנהיגה ממושכת או אחד הילדים, מוטב יהיה להכינו כבר עתה לאפשרות שתצטרכו מנוחה מהדרך. באופן עקרוני, כדאי לקבוע זמני נסיעה מבעוד מועד ולא להמתין עד לקצה גבול העייפות והרעננות.

קחו נשימה ותירגעו

נהיגה ממושכת כשמה כן היא ואין טעם לנסות ולסיימה במהירות האפשרית. גם אם אתם ערניים לחלוטין ושולטים ברכב ובחוקי הדרך, זכרו שלפניכם דרך ארוכה וכדאי גם לדאוג ליהנות ממנה. צייתו לחוקי הדרך והתנועה וזכרו כי אינכם לבד ברכב. סעו במהירות המותרת גם אם אתם היחידים בכביש ושמשו דוגמה לילדים.

הכינו את הרכב

לא רק אתם עומדים מול האתגר אלא גם הרכב נדרש לשמר את מערכותיו תקינות ויעילות. לשם כך, וודאו את תקינות ומוכנות רכבם בימים שלפני המסע, מלאו שמן ומים ודאגו לצאת לדרך עם טנק דלק מלא. קחו עמכם את ספר הרכב וטלפונים של מחלצים לשעת הצורך. יציאה לדרך ברכב לא תקין היא לא רק טרחה טורדנית שעלולה לשבש את ההגעה הסופית אלא גם להוות סכנת חיים.

בואו להיות משפחה בטוחה בדרך. לפרטים לחצו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully