וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה תעשה לנהיגה שלכם מערכת התרעה ברכב

קובי רובין ו-וואלה!NEWS

27.11.2016 / 7:29

לרגל שבוע הבטיחות הלאומי, ציידנו את נהג המונית במערכת התרעה בפני התנגשות למשך שנה שלמה. האתגרים מול הנהג המקומי והתשתיות הצפופות הוכיחו דבר אחד – תרומתה לבטיחות הנוסעים, חשובה יותר מאי פעם

GoPro Hero5, באדיבות DAA ספורט וטכנולוגיה

נהגי מוניות לא זוכים ליחסי ציבור טובים בארץ, בלשון המעטה. אסור להכליל כמובן, אבל חלקם רכשו ביושר כינויים לא מחמיאים שמקורם בנהיגה אגרסיבית ובלתי מתחשבת בזולת. במילים אחרות, יש ביניהם מי ש"נוהגים בכביש כאילו רכשו אותו בכספם".

לרגל שבוע הבטיחות בדרכים, יצאנו לכבישים כדי לנפץ את הסטיגמה. נפגשנו עם עמיתנו, נהג המונית וכתב ערוץ וואלה! אוכל קובי רובין, הלא הוא "המונה טועם" כדי שידווח לנו אם תיקן את דפוסי נהיגתו, כשנה מאז הותקנה ברכבו מערכת בטיחות מתקדמת. קובי התוודה שבמשך השנים נהג לחצות פה ושם נתיב ללא איתות ולהיצמד לפגושים בצורה מסוכנת. דברים שהוא לא יכול לעשות יותר, עם מערכת התרעה ברכב.

קיימות מגוון מערכות בטיחות מתקדמות - חלקן מותקנות ברכב ישן או חדש ללא מערכת התרעה וחלקן אינטגרליות שמגיעות מבית היצרן. מערכת בטיחות מתקדמת מזהירה את הנהג מפני תרחישים שעלולים להוביל לתאונה, כמו למשל אי שמירת מרחק מהרכב מלפנים, סטייה מהנתיב, אם לשוליים או לנתיב הנגדי, התרעה על הולך רגל שמפתיע את הנהג, עצם או רכב שנמצא ב"שטח מת" ועוד.

ישנן מערכות מתקדמות עוד יותר, בהן קיימות פונקציות נוספות, כמו זיהוי תמרורים והתרעה על מהירות גבוהה, שליטה וויסות אורות דרך גבוהים למניעת סנוור נהגים מלפנים ותיקון אקטיבי של מערכת ההיגוי.היצרנים אומרים שאנחנו כבר בחצי הדרך למכונית אוטונומית. בעוד 3-4 שנים, נגלה אם התחזית הזו מדויקת.

קובי רובין וענת דניאל, מערכות התרעה בפני התנגשות. מערכת וואלה! NEWS
קובי רובין וענת דניאל, מערכות התרעה בפני התנגשות/מערכת וואלה! NEWS

התקנות החדשות

קובי לא אוהב שמדברים איתו על מכוניות אוטונומיות, כי זה אומר שהוא יהיה פחות רלוונטי עוד 20 שנה. אז שאלתי אותו על הזוגיות שלו עם מערכת ההתרעה ברכב ואיך עברה עליהם השנה הזו יחד. למרות הספק שקונן בליבי, גיליתי נהג מונית "משודרג"; נהג שמאותת לפני חציית נתיב, שומר על מרחק, נזהר לפני מעברי חצייה ומסתכל במראות בלי בושה. ואני לתומי, חשבתי שאני מכירה נהגי מוניות.

במשרד התחבורה רוצים את כל כלי הרכב הנעים בישראל ממוגנים במערכות בטיחות מתקדמות. השר כ"ץ מאמין כי זו הדרך להפחית את מספר תאונות הדרכים ואת אחוז התאונות הקטלניות.

בפברואר 2016, אישר השר תקנה חדשה שמשרד החינוך יזם ותיקצב, המחייבת התקנת מערכות בטיחות מתקדמות במשאיות ואוטובוסים ומיניבוסים ומוניות המסיעים מעל 10 נוסעים. על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אלה למעשה כלי הרכב המעורבים בכמות גדולה יותר של תאונות קשות בכבישי הארץ. החודש איפוא, בראשון בנובמבר עת כניסת התקנה לתוקפה, נראה כי ההוראה הגיעה למרחוק ויושמה באופן נרחב על ידי הרשויות המקומיות. בחודשים האחרונים, כפי שבדקנו, חברות הסעות ומתקינים היו עסוקים בהתקנת אלפי מערכות התרעה, בכלי רכב שנוסעים ביננו בדרכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully