וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודג' וייפר תחזור ב-2017, לסיבוב פרידה

4.12.2016 / 7:12

דודג' מתניעה מחדש את ייצורה של הוויפר העוצמתית לקראת סוף השנה בתום הפוגה של מספר חודשים, לקראת פרידה סופית מהמפלצת האייקונית שתחגוג בקרוב 25 שנים

דודג' וויפר ACR 2017. אתר יצרן
דודג' וויפר. חוזרת לסיבוב אחרון ב-2017/אתר יצרן

דודג' הכריזה בימים האחרונים כי ייצורה של הוויפר יתחדש בסוף שנת 2016. כזכור, החברה הפסיקה את פעילות המפעל הראשי במישיגן באוקטובר האחרון לאחר שהתברר לבכירי קרייזלר שהביקוש עולה על גדותיו. בראיון שהעניק ל'דטרויט ניוז', ציין מנהל המותג ניל קוניסקיס, כי נאלצו לקחת פסק זמן כדי להבין האם ניתן יהיה לעמוד במכסת ההזמנות לוויפר, שבין כה ייצורה מוגבל. "האמת היא שפשוט היינו חייבים לקטוע את שטף ההזמנות כי אזלו לנו מהמלאי יחידות התאורה של הוויפר. פשוט לא ידענו אם יהיו לנו כל החלקים כדי להרכיב את המכוניות שהלקוחות שלנו הזמינו".

קוניסיקיס מוסיף כי בקרייזלר לא היו ערוכים היטב להיקף הביקושים. "פשוט לא היינו מוכנים לסערה כזו. כרגע הצלחנו לאגור מלאי גדול יחסית שיאפשר לחברה לבנות עוד כמה מכוניות, אבל כולן תמכרנה במהירות. כל הקודם, זוכה".

הוויפר, שנולדה ב-1992 הפכה לאחד מסימני ההיכר של חברת דודג' וגם הוסבה למתחרה אגרסיבית בסבבי ה-GT הבכירים באירופה ובארה"ב. הגרסה הנוכחית של הוויפר GTS משתמשת במנוע V10 עם 640 כ"ס (85 קג"מ) בחיבור אל תיבת 6 הילוכים ידנית. היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות ועד 350 קמ"ש מרביים. מחיריה נעו בין 88 ל-93 אלף דולר עד לפני כמה חודשים.

ההודעה הרשמית על גניזתה של הוויפר פורסמה באוקטובר 2015 על ידי מרכז פיאט-קרייזלר בארה"ב. הנימוק הרשמי היה שחלה צלילה במכירותיה, אולם מאוחר יותר דווח בארה"ב כי הסיבה האמיתית טמונה באי עמידתה בתקני הבטיחות, לפיהם היא מחויבת בעוד זוג כריות אוויר (וילון) להגנה על שני נוסעיה.

עוד בוואלה! רכב:
דודג' דארט הגיעה לסוף דרכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully