וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיח עיתונאים עם מנהל השיווק והמכירות של פורשה

5.12.2016 / 7:27

ביקורו של Detlev Von platen בישראל מאפשר הצצה אינטימית ל-DNA של פורשה ומבט חטוף אל העתיד המצפה לנו, על פי אחד המותגים הנחשקים בעולם

פורשה 911 טרגה. אתר יצרן
פורשה 911 טרגה/אתר יצרן

"יום אחד תוכל לשלוח את הפורשה החשמלית לנסוע למשרד בעצמה", אמר דטלב פון פלטן בחיוך מוצנע, "אבל היא תמיד תישאר פורשה; תמיד יהיה לה הגה עגול, מוט הילוכים, והנאת נהיגה. כי ללא הנאת הנהיגה, אין טעם לקנות פורשה" הוסיף. "לא נשווק מכונית חשמלית כי זו האופנה החדשה, או מכיוון שיצרן אחר (ט?סל?ה?...) השיק טכנולוגיה חדשה. החשמלית של פורשה תשקף את ערכי המותג שלנו, את ההנאה, השליטה והדינמיות שאנו מייצרים כבר עשרות שנים". פון פלטן מתייחס ברצינות רבה למכונית חשמלית; אנחנו לא ניכנס לטכנולוגיה אלא אם הצורך והביקוש יהיו אמיתיים, ויצדיקו ייצור של כ-20,000 יחידות בשנה; החשמלית שלנו לא תהיה קוריוז יחצ"ני, הוא מסכם.

קצב הפיתוחים בתחום החשמלי יהיה מהיר להפליא בעשר השנים הקרובות, מצהיר פלטן; את כוונותינו בתחום החישמול והקישוריות הדגמנו עם רכב התצוגה החשמלי Mission E, ובסופו של דבר נציג חשמלית שתהיה פורשה לכל דבר; עם הנאת נהיגה וחיבור עמוק לנהג, עם טווח נסיעה של 500 קילומטרים ויכולת לטעון 80% מהמצבר, תוך 15 דקות. זאת באחת מ-400 תחנות טעינה שתפוזרנה ברחבי אירופה (בנוסף לתחנה אישית של בעל הרכב). מנגנון כזה יוכל להשתלב גם בשוק הישראלי.

השיחה על טכנולוגיה חשמלית מביאה את פלטן להתייחס – בקצרה ובדיסקרטיות – להשפעת שערוריית 'דיזל-גייט' של פולקסוואגן, על טכנולוגיית רכבי הדיזל של הקונצרן הגרמני. אנחנו מאמינים מאוד בטכנולוגיית הדיזל, המעניקה יחס מצוין של ביצועים מול חיסכון וזיהום מינימאלי. דיזל-גייט פגע במכירות הדיזל בארה"ב, אבל לא באירופה. הדיזל לא מת והוא משתלב היטב בערכי המותג של פורשה, מבטיח פולטן.

ההתייחסות המרכזית ל-DNA ההיסטורי של פורשה עברה כחוט השני בכל דבריו של פון פלטן, שמאחוריו כעשרים שנות עבודה בפורשה (גרמניה, צרפת וארצות הברית), לאחר פרק לא קצר עם אופנועי ב.מ.וו. אקסקלוסיביות המותג היא נדבך שאינו מתבסס רק על היקף המכירות; עם מספר שיא של 225,000 פורשה שנמכרו בעולם בשנת 2016 ניתן היה לחשוש מאובדן האקסקלוסיביות, אך לא. פלטן מדגיש שהייחודיות נובעת מאיכות החבילה ומידת נחשקותה בקרב הלקוחות, וגם בציבור הרחב שלעולם לא ירכוש פורשה. גם במבחן הכמות אנחנו רחוקים מהצפת השוק; פורשה תופסת נתח של פחות משליש אחוז מסך המכירות בעולם, ותמיד יהיה מחסור בדגם זה או אחר. מול כל אלה עומדת רווחיותה הגבוהה מאוד של פורשה, הפועלת ב-129 מדינות ברחבי העולם.

רק לאחרונה הצהירה פורשה שאין לה כוונה להיכנס לפלח השוק הגועש של קרוסאוברים קטנים. אין לנו אינטרס לייצר קרוסאובר קטן מהמקאן, או מכונית ספורט קטנה ונגישה מה-718; זה נוגד את ערכי המותג שלנו ועבורנו, הדרך להגדלת פעילות אינה להקטין את המוצרים או להוזיל אותם. The only way is up, הוא חוזר ומדגיש.

אירוע עם סגן נשיא פורשה 2017. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
מה אתה אומר, 5% מהקאיינים יורדים לשטח? פלטן/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

מי צריך פורשה בשטח?

ממיקומו הבכיר כמספר שניים בפורשה, פון פלטן מבין לעומקה את התשוקה למוצרי החברה; זה לא עניין של צרכים ופתרונות הוא אומר, בתשובה לשאלתי על עתיד הקרוסאוברים של החברה (קאיין ומקאן). ברור שאנשים אינם יורדים לשטח עם הקאיין שלהם, למרות שכ-5% מהלקוחות מצהירים שהם עשו זאת, לפחות פעם אחת (מספר מפתיע המשקף בוודאי גם ירידות חטופות לשביל חצץ, המוביל למסעדת יוקרה בטוסקנה). הם לעולם לא ישתמשו ביכולות השטח של הקאיין אבל בעידן הקרוסאובר וה-SUV, חשוב להם לדעת שיש להם את היכולת להגיע לאותה פסגת הר וירטואלית.

באותה מידה, הוא מוסיף בחיוך, לא כולם צריכים את יכולות הכביש הקיצוניות של רכבי פורשה; בוודאי לא בהונג קונג בה יש לנו את נתח השוק הגדול ביותר, ומהירות הנסיעה הממוצעת עומדת על 11 קילומטרים בשעה... עבור קומץ קוראינו שאינם מכירים לעומק את היכולות הספורטיביות של מכוניות פורשה, נציין כי מעבר להנאת הנהיגה וה-DNA ההיסטורי, כל דגמי פורשה הנמכרים בישראל מאיצים מאפס ל-100 בפחות מחמש שניות, וה-911 טורבו S אף תעשה זאת ב-2.9 שניות, מספר היסטרי למדי.

עוד באותו נושא

נהג פורשה ניסה להרשים בחורה - ועשה את הפדיחה של החיים שלו

לכתבה המלאה

פורשה בישראל

לא תאמינו, אבל המהירות הממוצעת בישראל גבוהה מאשר בהונג קונג, והשוק שלנו רוכש 50-60 מכוניות פורשה מדי שנה. ביקורו של פון פלטן תוזמן לקראת השקתה הקרובה של פנמרה החדשה, וכמעט שנה לאחר העברת זיכיון פורשה בישראל לחברת 'אורכיד ספורטס קארס'. מסיבת העיתונאים המצומצמת נערכה באולם התצוגה של פורשה בהרצליה פיתוח, בין דגמיה הנחשקים של החברה משטוטגרט.

בהתייחסות לפתיחתו הקרובה של השוק הישראלי לייבוא אישי של מכוניות יוקרה, ציין גיא מיוחס מנכ"ל הסוכנות לישראל, שחברת 'אורכיד' ערוכה להתמודד גם עם האתגר הזה. "כחלק מהעברת הזיכיון לפני כשנה הורדנו את מחירי המכוניות, לרמה תחרותית מול השוק האירופאי. בכך שיפרנו את התחרותיות שלנו מול יבואנים פרטיים העשויים להופיע בשוק, ואנו נמשיך לתת ללקוח ערך מוסף – אצלנו יקבל שירותים וחוויית רכישה טובה יותר ואנו נשמח להציע גם מכוניות משומשות, על פי התקנות החדשות. אין לנו חשש, כל עוד כל השחקנים בשוק פועלים על פי אותן תקנות ומגבלות".

פלטן ציין שכבר היום פועלים רכיבים ישראליים במכוניות פורשה, ובביקורו הנוכחי התרשם מאוד מיכולות שוק ההיי-טק המקומי. אין לו ספק שעוד יחזור לכאן, לבדיקה מעמיקה יותר של פוטנציאל שיתוף הפעולה הטכנולוגי, בין פורשה לבין חברות פיתוח ישראליות.

אירוע עם סגן נשיא פורשה 2017. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
אירוע עם סגן נשיא פורשה 2017/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע
  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully