וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי ביטוח החובה לרכב יוזלו בשיעור של עד 30%

6.12.2016 / 9:54

ההוזלה בפוליסת החובה מותנית בהמצאותה של מערכת התרעה בפני התנגשות ונתפרה בעיקר לנהגים צעירים ונשים. נהגים מבוגרים יותר יזכו להוזלה סמלית בביטוח

מכוניות. ShutterStock
מכוניות/ShutterStock

הרפורמה בביטוח החובה לרכב נכנסה אמש (שני) לתוקפה. החל ב-1 בינואר, נהגים צעירים ונשים ייהנו מהנחה בשיעור של 20-30% בפוליסה בתנאי שברכבם מותקנת מערכת התרעה בפני התנגשות ובקרות המוגדרות על ידי משרד התחבורה כ"מצילות חיים" (בקרת משיכה, סייעני בלימה, יציבות וכדומה).

הרפורמה כוללת בתוכה גם השבת כספים לציבור בהיקף של 1.3 מיליארד שקלים על פני טווח של שנתיים שהצטברו בקופת "קרנית", בהתאם להחלטתם של שרת המשפטים איילת שקד ושר האוצר משה כחלון ביולי האחרון.

רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון, פרסמה מספר דוגמאות להוזלות הצפויות בפוליסת הביטוח על פי הקריטריונים שהוסכמו. כך למשל, נהג צעיר כבן 18 שברכבו בקרת יציבות וכן מערכת התרעה בפני התנגשות, יזכה להוזלה של עד 1,400 שקלים בחלק מהמקרים במקום כ-3,000 שקלים, ואילו נהגת מעל גיל 30 זכאית להנחה של כמה מאות שקלים. עם זאת, הרפורמה אינה משפיעה באופן דרמטי על נהגים מבוגרים יותר (40 פלוס ומעלה) שעבורם ההוזלה תהיה סמלית - 200-300 שקלים לכל היותר.

בפועל, ההפחתה בביטוח הייתה אמורה להיות גבוהה יותר, בגזרת 40%, שכן היא מבוססת על מערכת ביטוחית של "הפול", גוף מעוגן בחוק שהוקם במטרה לבטח רוכבי אופנועים ונהגים שמתקשים לבטח את רכבם בחברות רגילות בשל עבר תעבורתי בעייתי. אלא שבשל תקנות של משרד הרווחה, שבכלל עסקו בפיצוי נפגעי עבודה והשפיעו על כל ענף הביטוח, גובה ההוזלה היה נמוך מהמצופה. בנוסף לכך, בענף הרכב סוברים כי לאחר התרוקנות מאגר הכספים של "קרנית" בסיום שנת 2018, ביטוחי החובה שוב יעלו.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully