וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך מערכת התרעה ברכב תמנע הסחות דעת בנהיגה

וואלה!NEWS

7.12.2016 / 8:26

אחת התופעות המסוכנות בנהיגה היא שימוש באפליקציות שגורמות להיסח דעת. בארה"ב מנסים לקדם מהלך שימנע מהנהגים הפעלתן בנסיעה אבל בהיעדרה של אכיפה הדוקה, מערכות התרעה בפני התנגשות עשויות לצמצם דרמטית את הסיכוי למעורבות בתאונה

: וואלה! NEWS

קשה לאמוד כמה נהגים מעורבים בתאונות דרכים שנגרמו מהיסח דעת כתוצאה משימוש באפליקציה. אבל אם ניקח בחשבון את כמות המכוניות בהן מותקנות מערכות מולטימדיה מורכבות המאפשרות לנהג לעסוק בגלישה באינטרנט תוך כדי נהיגה, סביר שמדובר בכמות לא קטנה בכלל.

ממחקרים שנעשו בשנים האחרונות, עלה כי הסיכוי לתאונת דרכים גבוה פי 4 כאשר נמצא שהנהג עסק בטלפון הנייד, שכן פעולה זו מגדילה באופן ניכר את זמן התגובה הנדרש ממנו לבצע פעולת חירום במקרה של סטיה מנתיב או אם זה נקלע למסלול התנגשות עם הולך רגל.

בארה"ב חקרו את הנושא והבינו שקיים קשר הדוק בין תאונות דרכים לזמינותן של אפליקציות ברכב, בין אם כאלה המותקנות בסמארטפון או בבקרת המדיה המרכזית שהפכה לחלק אינטגרלי מהמפרט הבסיסי. אי לכך, מנסים לקדם מהלך שבו לא יתאפשר לנהוג ולהשתמש באפליקציה במקביל, כלומר להשבית אותן כל עוד הרכב במצב נסיעה. בחלק מהמכוניות המודרניות אגב, מערכת זו כבר קיימת ושוללת את הפעלתן במהירות גבוהה מקמ"שים בודדים, אולם עדיין מדובר בפיתוח יקר, רחוק מהישג ידם של רבים.

בהיעדרה של אכיפה אגרסיבית שמסוגלת למנוע מהנהג לבצע פעולות גלישה באינטרנט במכונית, הפתרון טמון במערכות התרעה בפני התנגשות שמקטינות בשיעור חד את הסיכוי לפגוע בעוברי אורח, רוכבי אופניים ומכוניות אחרות. המערכות המודרניות מצוידות בחיישנים ומצלמות המנטרים את הסביבה הקרובה לנהג ומזהירים אותו מפני מרחק לא בטוח מהרכב שלפניו, סטייה מנתיב או הולכי רגל שנמצאים מחוץ לשדה הראיה שלו.

במשרד התחבורה בישראל, מקדמים מהלכים שיביאו להתקנת מערכות התרעה בפני התנגשות גם במכוניות ישנות שתאריך ייצורן משנת 2000, ולאחרונה (נובמבר) נכנסה לתוקפה תקנה המחייבת אוטובוסים ומשאיות משנת 2012 ואילך בהתקנתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully