וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט פולבק החדש במבחן דרכים

11.12.2016 / 7:37

לפעמים אין טעם להמציא את הגלגל; כך חשבו מנהלי פיאט, כאשר השיקו את ה-פו?לב?ק שהוא בעצם מיצובישי טרייטון, המגומר ומשווק על ידי פיאט. יצאנו לשלולית כדי למצוא את ההבדלים

פיאט פולבק במבחן. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
פיאט פולבק הוא רכב שטח כהלכתו, שאינו מפחד מבוץ ומים/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

פיאט אינה שחקן משמעותי בשוק ה-4X4 העולמי, למרות כמה להיטים שחלקם הפך לקלאסיקה; החל בקמפניולה העתיקה (שהייתה רכב שטח אותנטי ומחורבן למדי), ועבור דרך שלל גרסאות 'פ?נדה' שעד היום מרצדות באזורים ההרריים של איטליה. ה-פנדה לדורותיה נמכרה גם בישראל, פריטים נדירים עדיין מטיילים אצלנו. היום מוכרת פיאט את ה-500X, אבל זהו רק קרוסאובר 'כאילו-שטח'. לחברת איו?וקו המשווקת בישראל על ידי פיאט יש היצע עצום של רכבי שטח רציניים, החל במשאיות 4X4 או 6X6 ואף יותר, וכלה באיווקו 'דיילי' הנמכר בישראל, אבל רק בהזמנה מיוחדת לחברת החשמל.

השתוקקו פרנסי פיאט למכור טנדר קומפקטי 1-טון, הציצו במה שקרה עם פולקסוואגן אמארוק, והחליטו שהם לא נכנסים לפיתוח רכב שטח חדש. גם הניסיון של פיאט בתחום הטנדרים מועט יחסית, מוגבל בעיקר לטנדרונים כמו 'פיורינו' או 'סטראדה' הקטן. כל אלה הביאו את פיאט להחלטה שאינה הירואית, אבל היא מציאותית מאוד – סגרו הסכם עם מיצובישי, והם מייצרים את הפולבק במפעל התאילנדי ממנו יורדים הטרייטונים. פיאט נכנסת לסגמנט חדש, מיצובישי מרוויחה מערך מכירות בשווקים חדשים, הכול נראה טוב. הפולבק משווק בישראל על ידי חטיבת המסחריות של פיאט; זו חטיבה איכותית שהציבה את ה'דוקאטו' בראש קטגוריית הוואנים הגדולים, עם נתח שוק גדול מאוד בישראל.

פיאט פולבק במבחן. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
מספרים לנו על 'נגיעות עיצוב בניחוח אירופאי', לא מצאתי. אבל פולבק נראה מצוין ואקטואלי, עם דגש עירוני/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

מצא את ההבדלים

למבחן קיבלנו את גרסת 'פרימיום' היוקרתית העולה 242,000 שקלים (פולבק 'סטייל' עולה 230,000 שקלים, ומציע הרבה ממה שכלול בגרסה הבכירה). למעט סמלי FIAT והבדלים זערוריים בתחום הפלסטיקה ויחידות התאורה, פולבק הוא טרייטון לכל דבר; גם ה"מיצו-פיאט" נראה אלגנטי ועירוני, עם חרטום מתוח ומקומר, וארגז מעוגל למדי. זה עיצוב שאינו מנסה להתחזות לחיית שטח רבועה ומסוקסת. המראה עירוני ומודרני, אין לנו בעיה עם זה.

גם תא הנוסעים מרווח ונוח ביחס לטנדרים קומפקטיים – המושבים הקדמיים נוחים, משענת המושב האחורי אינה זקופה מדי, יש מקום ראוי לבני המשפחה או הפועלים. הישיבה מלפנים קצת נמוכה, הכניסה והיציאה מהמושב ה'ספורטיבי' אינה נוחה, כי שפת המושב גבוהה מדי. בסך הכול ובהשוואה למתחריו העיקריים (טויוטה ואיסוזו), הפולבק מציע סביבה נעימה ומפנקת, היכולה לפתות את המשפחה לצאת לטיולי סופשבוע בכביש ובשטח. יש שבע כריות אוויר, התראה על סטייה מנתיב וארבעה כוכבי בטיחות.

אין הבדלים אמיתיים בין הפולבק והטרייטון, למעט רמת האיבזור אותה בחרו היבואנים. יבואני פיאט הכניסו לפולבק איבזור עשיר למדי; בגרסת המבחן פרימיום תקבל מושב נהג מתכוונן חשמלית, מפתח חכם וחימום למושבים הקדמיים, פריטים שאינם קיימים אצל מיצובישי. מערכת המולטימדיה 7-אינץ' של הפולבק מורכבת בישראל, לא מצטיינת.

פיאט פולבק במבחן. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
פיאט פולבק במבחן/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

כאשר הסוסים מדברים

פיאט פולבק מציע את המנוע החזק ביותר בקטגוריית הטנדרים הקומפקטיים, 181 כוח סוס ו-43.8 קג"מ (בדיוק כמו הטרייטון); לאיסוזו יש 163 כ"ס והטויוטה מסתפק ב-150 (בגרסת הבסיס מוצע הטויוטה רק עם תיבה ידנית). מנוע הפולבק חזק ובריא, מאיץ בנחרצות ומשייט בקלות עד 160 קמ"ש וכנראה גם יותר. המומנט מגיע ב-2500 סל"ד מאוחרים יחסית, כ-1000 סל"ד מעל המתחרים; זה אומר שהפולבק מתאמץ יותר בגרירה ובעבודה קשה. תיבת ההילוכים מסתדרת היטב עם המגבלה, אבל רצועת המנוע הצרה משתקפת ביותר המולה בתא הנוסעים, וגם בחשבון הדלק.

למרות זאת, חוויית הנסיעה עם מנוע חזק כל כך נעימה ונטולת דאגות. הפולבק גם נוח יחסית, מגהץ היטב שיבושי דרך קלים. אבל זה עדיין טנדר 1-טון וכאשר הכביש משתבש והארגז אינו עמוס במאות קילוגרמים, הפולבק הופך לנוקשה עד לא-נעים, כמקובל בקטגוריה. רכב המבחן נעל צמיגי 17-אינץ', גרסת 'סטייל' אמורה להיות נוחה במעט, עם צמיגי ה-16".

יתרון נוסף של פולבק על פני מתחריו היא תיבת ההעברה סופר-סלקט. היא מאפשרת נהיגה ב-2X4 או 4X4 נעול לשטח, אבל מאפשרת לבחור גם במצב 4X4 עם דיפרנציאל מרכזי פתוח; זה יתרון בטיחותי המאפשר לנסוע על הכביש בהנעת 4X4. מכלול זה אינו קיים אצל טויוטה ואיסוזו, מיצובישי מציעים אותו רק בגרסת 'דקאר' היקרה. בימי המבחן ירד גשם סוחף להפליא והרגשתי נוח ובטוח יותר, עם הנעת 4X4 המסוגלת להשתלט על 181 כוחות הסוס. הפולבק הוא טנדר כביש מצוין, בעל כושר תמרון טוב בעיר, לא פחות טוב מאף מתחרה אחר. ארגז המטען אינו מהנרחבים בקטגוריה, אבל הוא מספק לגמרי.

פיאט פולבק במבחן. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
הפולבק מרגיש טוב גם בעיר, וגם בשטח/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

שטח איטלקי

טנדרי 4X4 הם סוג של שמורת טבע, המציעה מפרט שטח מלא: שלדת סולם, סרן אחורי חי עם מהלך מצוין, הילוך 'כוח' ראוי לשמו, וצמיגי שטח שאינם מפחדים מסלעים ודיונות. זה אומר שהפולבק יוכל להיות שותף טוב לנהיגת שטח תובענית, לטיול משפחתי או לגרירת עוקב מים אל אתר הבנייה. הפולבק טוב בשטח, אבל לא הכי טוב בקטגוריה – מרווח הגחון שלו נמוך יחסית, ובקרת המשיכה אינה מהטובות שפגשנו. פולבק פרימיום כולל דיפרנציאל אחורי ננעל, בגרסת הבסיס זו אופציה בתשלום.

פיאט פולבק במבחן. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
פיאט פולבק במבחן/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

תרצו פסטה, או פאד-תאי?

פיאט פולבק הוא מתחרה חדש-ישן בשוק הטנדרים, ויש בזה הרבה יתרונות. לקוחות רבים לא מוכנים בכלל לשקול קניית טנדר אירופאי; ככל שאהבנו את ה'אמארוק' הוא לא הצליח לשכנע את אוכלוסיית הקיבוצניקים והמושבניקים, וגם ציי רכב נרתעו ממנו – למרות שהוא טנדר מעולה, בעל יתרונות רבים. מכאן שניחוח אירופאי והלוגו של FIAT אינם יכולים להיחשב כערך מוסף בשוק הזה. הידיעה שזה בעצם מיצובישי, משחקת לידי האיטלקים – תוך שהיא עשויה לנגוס במכירות טרייטון, שכבר התבסס בישראל ובעולם.

ברגע שאנו מבינים שמדובר ב'דופליקט נאמן למקור', עובר המשחק לזירת רמות האבזור, היקף אחריות היבואן, והאמון שהציבור רוחש לו. בשלושת נושאים אלה, פיאט מיקמה את עצמה במקום טוב. פולבק מגיע באבזור מצוין, בעיקר בגרסת סטייל הבסיסית לכאורה; ב-229,900 שקלים אתה מקבל את המנוע החזק בקטגוריה, ומערכת הנעה ברמה של ג'יפי יוקרה. שיווק ה'פולבק' הופקד בידי החטיבה המסחרית של פיאט שיש לה שם טוב בשוק הישראלי, וגם האחריות מורחבת מאוד; בתקופת ההשקה תקבל ארבע שנות אחריות מפגוש לפגוש, זה יותר מכל אחד בקטגוריה. האחריות נמתחת עד 150,000 קילומטרים, גם זה נתון טוב במיוחד. בעתיד אמורה האחריות להצטמצם לאחר שנתיים למנוע וגיר אבל כרגע, אתה מקבל ארבע שנים מלאות. יפה ומרגיע.

בתריסר השנים האחרונות נגסו האמריקנים נתחים מדממים מקטגוריית הטנדרים הקומפקטיים אבל עדיין, הסגמנט מוכר קרוב ל-3500 כלים לשנה, עם הובלה נחרצת של איסוזו די-מקס. עם הפולבק מציעה פיאט קומבינציה שיווקית מעניינת, המשלבת מפרט טכני מצוין במחיר נגיש (בעיקר בגרסת הבסיס), תחת אחריות נרחבת של חטיבה מסחרית בעלת מוניטין טוב. קל להעריך כי עם יתרונות אלה תצליח פיאט למכור לא מעט פולבקים, לשוק המקצועי והפרטי כאחד.

עוד באותו נושא

השוואתי טנדרים 4X4: איסוזו דימקס - טויוטה היילקס - מיצובישי טרייטון

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully