וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הייטק ממשיכים לנטוש את הליסינג התפעולי

14.12.2016 / 7:48

מגמת נטישת הליסינג התפעולי נמשכת. מנתוני מועדון הצרכנות של עובדי חברות ההייטק 'הייטקזון', עולה כי חלה ירידה בשיעור של 8% במספר העובדים שיחדשו את חוזה הליסינג ברכב שניתן להם ממקום העבודה

ניר בן טובים. ליסינג, אתר רשמי
ניר בן טובים/אתר רשמי, ליסינג

על פי נתוני הסקר ההשוואתי שנערך לאחרונה בקרב 907 עובדים ועובדות הייטק, חברים במועדון, בנוגע להעדפותיהם התחבורתיות, עולה כי רק 22% מקרב המשיבים ימשיכו ויאריכו את תוקף חוזה הליסינג גם לשנה הבאה בעוד שבשנה שעברה – שיעורם עמד על 24%. מדובר על מגמה מתמשכת של ירידה בנכונות לחדש את החוזה שכן בשנת 2014 כ-32% השיבו על שאלה זו בחיוב.

עוד עולה מהסקר כי 20% מהעובדים ירכשו רכב חדש במקום זה שניתן להם בליסינג תפעולי – נתון שמבטא עליה בשיעור של 25% מהשיעור שנמדד בסקר שנערך בשנה שעברה, בו 16% השיבו כי הם מתעתדים לרכוש רכב חדש.

נתוני הסקר אף מצביעים על ירידה משמעותית בשיעור של 33% במספר העובדים שירכשו רכב משומש במקום רכב הליסינג, כך ששיעורם עומד על 16%. על פי הסקר 23% מהמשיבים אינם יודעים אם יבטלו את הסכם הליסינג וירכשו במקום רכב –חדש או משומש או יעברו להסדר ליסינג פרטי.

ליסינג. הייטקזון, אתר רשמי
ליסינג/אתר רשמי, הייטקזון

מדוע חלה ירידה בהיקף ההתקשרות של עובדים בעסקעות ליסינג תפעולי?

לדברי נועם בוסידן, מנכ"ל משותף במועדון הצרכנות הייטקזון : ישנן מספר סיבות להמשך התעצמות מגמת נטישת הליסינג התפעולי: "לאחרונה ערכנו בהייטק-זון בדיקה מעמיקה, במסגרת ניתוח שנתי של התמורות בתחום התחבורה. מהנתונים עולה כי נהגי הליסינג מקרב ההייטקיסטים משלמים בשורת הנטו סכום ממוצע של 4,200 שקלים בגין עלות השימוש ברכב, וזה כולל בתוכו את המס בגין שווי השימוש. כך שברור מדוע העובדים נוטשים בהמוניהם את מסלול הליסינג התפעולי, לבטח כאשר נמשכת השחיקה בכוחן של החברות להשיג עסקאות ליסינג תפעולי משתלמות מחברות הליסינג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

האם משתלם לעובדים לוותר על הטבת סבסוד הליסינג?

צריך לבחון את היקף הנסועה השנתי ואת גובה הסבסוד

הנחת העבודה כי נהגי הליסינג מנצלים את הסבסוד בדמות נסועה בלתי מוגבלת במימון המעסיק, דבר אשר לכאורה מספק תמריץ לחרוש את כבישי הארץ מצפון לדרום בכל ימות השבוע, היא הנחה מופרכת. בפועל, מעסיקים רבים אינם מסבסדים את נהגי הליסינג.ישנן לא מעט חברות שמשיתות את כל עלויות השימוש בכלי הרכב על העובדים עצמם.

"חברת הייטק המחזיקה צי רכבי ליסינג גדול מעניקה לעובדים בעיקר שירות, שכיום כבר אין בו כל הטבה כספית. התשלום החודשי שגובה המעסיק מהעובדים כבר מגלם בתוכו את עלויות הדלק לפי היקף הנסועה האמיתית הממוצע בקרב נהגי הליסינג בארגון, ולכן אין בו כל הטבה חבויה לעובד", אומר בוסידן. בנוסף, "העובדים מבינים כי לנוחות היחסית שטמונה בעסקת ליסינג תפעולי – יש מחיר גבוה מידי שאינו משתלם. לקיחת הרכב לטסט ולטיפולים במוסך, נוחה ככל שתהיה, אינה משתלמת כאשר מדובר על תשלום נוסף בגובה של אלפי שקלים לשנה. בשורה התחתונה – צריך לבחון את היקף הנסועה השנתי ואת גובה הסבסוד והסכומים שהחברה משיתה על העובד ובהתאם לכך לקבל את ההחלטה".

עוד בוואלה! רכב:
העובד גנב רכב חברה - המעסיק יקבל תגמולי ביטוח?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully