וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריגטו: פרארי J50 - גרסה נדירה לסוכנות היפנית

15.12.2016 / 7:11

פרארי הציגה בטוקיו את ה-J50, גרסה בעיצוב מובחן המבוססת על 488 לרגל 50 שנה להקמת השלוחה ביפן

פרארי J50. יצרן, ניר בן טובים
פרארי J50 החדשה. הספרה והאות מרכיבים את מהות החגיגה/ניר בן טובים, יצרן

במסגרת אירוע שקיימה פרארי במרכז האמנות בטוקיו בשבוע האחרון, חשפה היצרנית ממרנלו גרסה חדשה בשם J50, לרגל חמישים שנות פעילותה של השלוחה האיטלקית ביפן. פרארי תייצר רק 10 יחידות של ה-J50, או "Japan 50", כאשר כל אחת תישא תג מחיר מרקיע שחקים.

ה-J50 מבוססת על ה-488 הרגילה, ובפרארי מתארים אותה כ"מסע בזמן" למרכבי הטרגה הקלאסיים של שנות ה-70 וה-80. העיצוב ברובו פותח על ידי המחלקה למיזמים מיוחדים בפרארי שמקבלת בקשות למכוניות בהזמנה אישית ("fuori serie") בדומה לפרארי סרג'יו או פרארי 458 ספציאלה. בתוך כך, ולמרות האזכורים הנוסטלגיים, בפרארי אומרים שה-J50 נושאת שפת עיצוב מעודכנת שתזלוג לדגמים עתידיים.

חלק ניכר מגיבוש המראה החיצוני נעשה בהשראת גרסאות הברקטה משנות ה-50 (חלון קדמי צר ונמוך). החיתוכים השחורים בצדדיה הם מחווה לפרארי GTO והפרארי F50 בין היתר, וכך גם קשתות הגלגלים המוגדלות. דגש מיוחד ניתן למכסה המנוע שיוצר אפקט אגרסיבי בתאורת ה-LED הקדמית, ומאחור דפיוזר מורחב ופגושים שונים. בקבינה יקבלו הנהג והנוסע אפשרויות רבות להתאמה אישית, החל מסוג המושבים (עור משולב אלקנטרה) וכלה בדיפונים מסביב עם לוגואים של הסדרה.

ה-J50 תמכר עם מנוע משופר (שהבסיס שלו הוכתר ל"מנוע הביצועים של 2016" לא מזמן). היחידה מפיקה מ-3.9 ל' שמונה צילינדרים הספק מרבי של 685 כ"ס שמאיצים בה ל-100 קמ"ש ב-3 שניות ועד 325 קמ"ש מרביים.

נוכח מספרן המועט של ה-J50 זה בהחלט יהיה מחזה יוצא דופן להתקל בה במקרה, מתישהו בכבישים. אולי מפגש חפוז, במסגרת תערוכת ז'נבה.

כל החידושים על פרארי בארץ ובעולם
לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully