וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמה לתחיה: מכונית אסטון מרטין חדשה, בת 57

16.12.2016 / 11:05

אסטון מרטין חוזרת לייצר את DB4 GT - גרסת המירוצים קלת המשקל של הדגם. המחיר עומד על 7.2 מיליון שקלים, אבל אין מה לשבור תוכנית חיסכון, כל 25 היחידות נמכרו

אסטון מרטין. אתר יצרן
אסטון מרטין DB4/אתר יצרן

רובנו מכירים את אסטון מרטין DB5 - האסטון הראשונה של ג'ימס בונד. חובבי האספנות מאוד אוהבים את המכונית הזו, אולם אלה מביניהם עם כיסים עמוקים יותר יכולים להרשות לעצמם אסטון אחרת, נדירה יותר: את DB4 GT. מכונית שהפכה לאגדה בחייה, וכעת מוחזרת לחיים. ממש כך, היצרנית הבריטית הודיעה על ייצור מהדורה מוגבלת של המכונית הקלאסית כפי שהיא.

גרסת GT של DB4 היא הגרסה הספורטיבית של הדגם. היא שקלה כ-85 ק"ג פחות מהגרסה "הרגילה", בין היתר בזכות קיצור בסיס הגלגלים, הסרת המושב האחורי (שכעת כבר לא נכנס בין הסרנים) ושימוש באלומיניום. הגרסה יוצרה בין השנים 1959 ל-1963 ב-75 עותקים כשמתוכן 8 במפרט מירוצים, אשר גם התחרו במירוצי סיבולת.

DB4 GT החדשה היא למעשה מהדורה מוגבלת של אותה מכונית ישנה. היא תישאר נאמנות לאותה תפיסה קלת משקל ותבנה עפ"י אותם מפרטים עם ההתאמות הדרושות לאמות המידה העדכניות. כלומר שלדת צינורות ולוחות מרכב מאלומיניום עפ"י אותם שרטוטים של פעם, אך עם בקרת איכות מודרנית להשגת רמת גימור והרכבה טובה יותר, ושיפורים מתבקשים למערכות הבלימה והמתלים.

זה אגב לא יעזור למכונית לעמוד בתקני הבטיחות והזיהום הנוכחיים ועל כן DB4 GT החדשה לא תזכה לרישוי כביש. במקום זאת המכונית תיועד לשימוש במסלול ולאירועים מיוחדים כאשר עבור רוכשי המכונית אסטון מרטין תפרה תוכנית מיוחדת שכוללת נהיגה במגוון מסלולים בהדרכת דארן טרנר, נהג קבוצת אסטון מרטין בלה-מאן ומנצח המירוץ בשנים 2007-8 בקטגוריית GT1, כולל שינוע והכנת המכונית למסלול.

עוד בנושא:
פרארי תצייד את רוב מכוניותיה במנועים היברידיים

אסטון מרטין. אתר יצרן
אסטון מרטין/אתר יצרן

כוח בריטי טהור

מנוע המכונית החדשה מעט שונה. התצורה לא השתנתה וגם הפעם נמצא מנוע 6 צילינדרים בטור. הנפח כעת גדול יותר - 4.2 ליטר לעומת 3.7 ליטר בגרסת המקור ו-3.8 ליטר בהמשך - וגם ההספק רב מבעבר עם 340 כ"ס לעומת 240 כ"ס ו-301 כ"ס בהמשך. גם הפעם הכוח יעבור לגלגלים האחוריים דרך תיבה ידנית בת 4 הילוכים, אלא שכעת באמצע יש דיפרנציאל מוגבל החלקה.

אסטון מרטין מתכנת לייצר רק 25 יחידות מהמכונית החדשה. אלה ייצורו במפעל המקורי בניופורט פאגנל, כשראשונות צפויות לרדת מפס היצור ברבעון השלישי של 2017. כדי ליצור המשכיות ל-DB4 GT המקורית, מספרי השלדה ימשיכו היכן שהפסיקו, כך שכעת ירשמו מספרים 76 עד 100.

מחירה של המכונית טרם פורסם כשההערכה היא 1.5 מיליון פאונד - 7.2 מיליון שקלים לפני מיסים. אבל זה לא באמת משנה כי כל 25 המכוניות נמכרו. כן, שנה לפני שהמכונית הראשונה ירדה מפס היצור.

עוד בוואלה! רכב:
נערת מים: על סירה של אסטון מרטין שמעתם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully