וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: טויוטה תמכור מנועים ליצרני רכב מתחרים

18.12.2016 / 7:26

בטויוטה יציעו למתחרים לרכוש מנועים היברידיים ומערכות אחרות כדי לעמוד בתקנות זיהום האוויר ולהגדיל את מאזן הרווחים. "זה יכול להיות נצחון כפול ליצרן היפני"

טויוטה. AP
טויוטה/AP

טויוטה הכריזה לאחרונה כי היא שוקלת למכור למתחרים שלה מנועים שלמים, מתוך מטרה להאיץ את הכנסותיה וכן ליישר קו עם תקנות זיהום האוויר המחמירות. בחברה רוצים להציע ליריבים מנועים היברידיים, אבל גם מערכות תומכות כמו תיבות הילוכים ורכיבים נוספים שעד כה התאימו רק לרכבי היצרן היפני.

עוד בנושא:
מה אתם כל כך אוהבים בטויוטה קורולה?

עד היום, שמרה טויוטה על סודותיה הטכנולוגיים בקפדנות, אבל מאחר והתעשייה החלה להשתנות בצורה דרסטית ואינה מתבססת יותר רק על קדמה מכאנית פשוטה, החליטו בטויוטה כי הם מוכנים לפתוח את הדלת בפני יצרנים אחרים ולמכור להם מערכות מורכבות. שיטה זו, הופכת נהוגה יותר בענף נוכח הסטנדרזיציה ברכיבים הרגילים והמאמץ להתחרות על כיסו של הלקוח באמצעים אחרים, כמו חבילות אבזור המציעות טכנולוגיות חכמות בהן נהיגה אוטונומית למחצה או חניה אוטומטית.

"טויוטה מייצרת הרבה מערכות שזמינות רק לחברה עצמה, אבל אנחנו רוצים שהספקים שלנו יעשו את זה בשלב מוקדם יותר, כך שהן תהיינה על המדף עבור יצרני רכב אחרים", כך אומר מנהל פיתוח מנועים בטויוטה טוישיוק מיזושימה. "עד עכשיו, לא יכולנו למכור את ממיר המתח שלנו ליצרן אחר, כי הוא לא מתאים למנועים שונים וההספק החשמלי שונה. אנחנו יכולים לעקוף את זה אם הספקים יכולים למכור להם את המערכת בשלמותה".

שיתוף מנועים בין יצרנים הוא אינו דבר יוצא דופן, בטח לא עבור טויוטה שלפני שלוש שנים עבדה עם סובארו על BRZ ועושה שימוש במנוע הבוקסר שלה. "יצרנים משקיעים היום הרבה כסף כדי לדחוף במכוניות כל מה שאפשר, וזה לא זול. הפלטפורמה החדשה של טויוטה בעצם תייצר קו נפרד שבו יש הרבה רכיבים משותפים, ולכן העלות תפחת", אומר בכיר בענף הרכב ביפן ל'רויטרס'. "זה נצחון כפול ליצרן היפני. היא תמכור גם רכבי טויוטה, וגם חלקים שלה למתחרים מהצד השני, שאולי יעדיפו לקחת טכנולוגיות איכותיות יותר מכפי שהם מייצרים בעצמם".

בשלב זה, לא ידוע אם טויוטה מנהלת משא ומתן עם חברות רכב אחרות, אבל ב-2017 מסתמן שתהליכים אלו ודומים להם יקבלו דחיפה אסטרטגית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully