וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילו רכבי שטח טהורים עדיין נמכרים בישראל, ומה צפוי ב-2017?

29.12.2016 / 10:26

בעוד מחלקת הג'יפונים משתוללת בחדווה, מתעממים האורות אצל יצרני השטח הרציניים. לא נותר לנו אלא לילל כשועלי ערבות מבואסים ולנסות לבדוק, אילו רכבי שטח אפשר בכל זאת, לקנות בישראל?

רכבי שטח. אתר יצרן
טויוטה לנד קרוזר הוא הנציג העדכני ביותר של רכבי שטח המסוגלים לתפור ערוץ מדברי עם כל המשפחה, ולהרגיש נוח גם בכביש 6/אתר יצרן

עולם הרכב כמרקחה, ולכל אחד יש פתאום "ג'יפ"... ג'יפ של יונדאי, של פיג'ו, של ניסן מזראטי, יגואר או אפילו אלפא-רומיאו. הבעיה היא שלכל ה"ג'יפים" האלה אין הילוך 'כוח' ונעילות, לרובם אין אפילו הנעה 4X4, ויכולות השטח שלהם אינן משופרות בהרבה מאלה של משפחתית רגילה. ברוב המקרים אלו תרגילי עיצוב ושיווק, המסתכמים בעיצוב נועז ומרכב המוגבה בכמה סנטימטרים מהקרקע. 2017 תביא עלינו מבול של קרוסאוברים חדשים ומחודשים – אודי Q5 ו-Q2, סיאט אטקה, אלפא רומיאו 'סטלביו' (האם זה בא מהמילה סטאלבט?), טויוטה CHR, רנו קוליאוס 7-מושבים, אופל מוקה X, מאזדה CX9, סיאט אטקה, פולקסוואגן טיגואן, סקודה קודיאק... אפילו MG הסינית תיכנס לסגמנט, עם GS בעל מנוע 1.5 ליטר 170 כוח סוס. כולם נחמדים ואופנתיים והבעיה הגדולה שלהם היא, שהם מצמצמים את המוטיבציה של היצרנים להשקיע בתכנון וייצור רכבי שטח הראויים לשמם.

10 רכבי השטח הנחשקים שלי
כך מתארגנים לג'יפאות חורף רצינית

רכבי שטח. אתר יצרן
מואב ג'יפ קונספט. אנחנו לא מתעקשים לקנות את רכב התצוגה המרהיב אבל בכל זאת, תנו לנו קצת אופציות!/אתר יצרן

אילו רכבי שטח עוד נמכרים בישראל?

גם בעולם הגדול אין פריחה של רכבי השטח המסוקסים, אבל בכל זאת; באוסטרליה מחזירים לחיים את הלנד-קרוזר 70, נפרדים בכבוד מהפטרול הישן, ומציעים גרסת שטח של דיסקברי-5 החדש. באירופה מחזירים לחיים גרסת עבודה של מרצדס Gelandewagon, ובאמריקה... כמו תמיד, זוהי עדיין ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.

באולמות התצוגה בישראל יכולנו לקנות ב-2016 את שלושת הטנדרים הנפוצים, טויוטה היי לקס ומיצובישי טרייטון הכול-חדשים, ואיסוזו די-מקס שהשיבה זרקה באגזוזיו. לאחרונה הצטרף אליהם פיאט פולבק שהוא גרסה ממותגת של הטרייטון, אין בו ייחוד מכאני (ואולי, טוב שכך). ליד הטנדרים 1-טון נמכרים שלושת הטנורים האמריקניים, שברולט סילבראדו ופורד F, ולידם דודג' ראם הנמכר בכמויות רציניות מאוד. מחלקת ה"ג'יפים העירוניים" הצטמצמה מאוד והיא כוללת את טויוטה לנד קרוזר ומיצובישי פג'רו בגזרת ה-300-350 אלף שקל, סאנגיונג רקסטון העולה כ-230 אלף, וסוזוקי ג'ימני המקסים העולה 100-120 אלף שקלים. כבוד לגמדים.

ליד (בעיקר מעל) רכבי שטח אלה, יש קבוצה של כלים המצוידים בטכנולוגיה הנדרשת לשטח (בעיקר הילוך 'קצר' ומערכת העברת כוח מכאנית, עד נעילות רוחביות נשלטות או אוטומטיות). אני מהסס להגדיר אותם כרכבי שטח של ממש מכיוון שהם נועלים צמיגים נמוכי חתך, המגבילים מאוד את יכולות השטח שלהם – הם יעילים לא פחות מרכבי שטח 'מקצועיים' אבל הסיכוי לפוצץ צמיג של 2000 שקל, גדול מדי. בקבוצה זו נצא בראש ובראשונה את הריינג' רובר הרגיל ו-ספורט, דיסקברי 4, ג'יפ גרנד צ'ירוקי (קצת פחות רגיש לקריעת צמיגים), וכמה דגמים של מרצדס.

יוצא שהג'יפאי הישראלי מוגבל מאוד בבחירה – יש לו שני SUV גדולים (קרוזר ופג'רו), Jeep אחד אמיתי אבל מתיישן, רקסטון אטרקטיבי למדי, וג'ימני המעניש אותך בקופצניות וחוסר מקום. זה מה שיש, חוץ משוק המשומשות הגדול ונרחב.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
רכבי שטח. אתר יצרן
לסוזוקי ג'ימני יש את המכלולים הדרושים לעבודת שטח, אבל הוא קטן וקופצני. מתאים מאוד לצעירים/אתר יצרן

מה מחכה לנו ב-2017?

לצערנו, אין סיבה לפרוש את השטיח האדום ולמ?ר?ק את החצוצרות; 2017 תביא לנו את הדיסקברי-5 הכול חדש, עדיין אין לו מחירים, ולא ידועה התצורה בה יגיע בארץ. אבל יהיו לו יכולות שטח טובות מאוד ואנו מקווים, שיוצע כאן גם עם אופציה לצמיגים ראויים לשמם, כמו גרסת השטח האוסטרלית עליה דיווחנו לכם. ככל שאנו יודעים כרגע, זהו ה"ג'יפ העירוני" היחיד המתוכנן להגיע אלינו, ואני מעז להוסיף עליו את דאצ'יה דאסטר האוטומטי; הקרוסאובר הרומני אינו רכב שטח אמיתי, אבל יכולותיו טובות בהרבה מהמקובל בקטגוריה העירונית. הצגתו עם תיבה אוטומטית תגדיל את מכירותיו באופן משמעותי ביותר.

מחלקת הטנדרים הקומפקטיים אמורה להביא אלינו חידושים מרעננים. ניסן נווארה כבר אינו רכב חדש, הוא הוצג באירופה לפני כשלוש שנים. אלינו הוא אמור להגיע ב-2017, עם עיצוב מקומר ורענן לחלוטין. איסוזו די-מקס היה אלוף המכירות בישראל משך שנים רבות, והשנה יקבל מתיחת פנים רצינית ומנוע 1.9 ליטר 150 כ"ס, שיאפשר לו להמשיך להתחרות מול האריות הצעירים. אחרון חביב, פולקסוואגן אמארוק יחזור עם מנוע 6V מודרני, והופעה חיצונית משופרת. נקווה שצ'מפיון יציעו אותו במחיר אטרקטיבי, שיצליח לפרוץ את מחסום הפחד של הטנדריסט הישראלי.

קרב איתנים יתנהל בגזרת טרקטורוני SBS, צד בצד; מאבריק כבר הכניסו למערכה את ה-X3 המהפכני, בעל שלדה ספורטיבית ומנוע 3-בוכנות 154 כוח סוס. התשובה של פולאריס לא תאחר לבוא, עם RZR בעל 168 כוח סוס – אני מת לערוך מבחן השוואתי בין הטילים היבשתיים האלה.

האייקונים הגדולים, רנגלר JL ודיפנדר

רכבי שטח. אתר יצרן
אל תחכו לאייקון המחודש הזה, לאוסטרלים בלבד/אתר יצרן

מעבר לאוקיינוס טורחים האמריקנים על ג'יפ רנגלר חדש שיוצג ב-2017 כדגם 2018, ואין לנו מושג מתי יגיע לישראל. מה שבטוח הוא שתצורת המתלים העצמאיים נגנזה, מכיוון שהתברר כי הם לא יאפשרו מרווח גחון ראוי ויסבכו מאוד את שוק שיפורי הרכב, החשוב כל כך בארה"ב. אוהבי הז'אנר ישמחו לשמוע שתצורת הסרנים חיים + שלדת סולם, תמשיך להתגלגל מפסי הייצור בטולדו, ארה"ב – זוהי הוכחה מרגיעה, ש-Jeep אינה מתכוונת לוותר על מורשת השטח, לטובת עולם ירוק ופוליטיקלי קורקט.... ה-JL יצויד בתמסורת 8-הילוכים של ZF, שתשפר מאוד את הביצועים ותצרוכת הדלק. המנועים יהיו V6 קלאסי, ויש שמועות עקשניות גם על בנזין טורבו 4-בוכנות. הסרנים יהיו DANA 44 חדשים לחלוטין.

רעיון מרכב האלומיניום נגנז גם הוא כך שבאמת, הרנגלר יישאר רחוק מאוד מהעולם של לנד רובר. ה-JL יגיע גם בגרסת גג מתקפל אבל ככל הנראה, זה לא יהיה ברזנט מסורתי, אלא מבנה של לוחות מתפרקים – מוצק ועמיד יותר. תשכחו גם מחלון קדמי מתקפל על מכסה המנוע, זה קצת חבל אם כי לא משמעותי עבור 99.99% מבעלי הרנגלרים בעולם. המרכב יקבל שינויים קלים, בכיוון של שיפור הארודינמיקה. אבל הרנגלר יישאר רנגלר, במתכונת דומה מאוד לזו שאנו מכירים ואוהבים מזה עשרות שנים. בטווח הארוך יותר תצטרף להיצע גרסת טנדר ולא פחות חשוב, מנוע דיזל שיהיה מעניין ביותר עבור השוק הישראלי. גרסה היברידית תגיע גם היא, לא נדלקנו על האופציה...

שוחרי הממלכה הבריטית יצטרכו להמתין ל-2019 כדי לרכוש דיפנדר חדש. איורים וצילומי ריגול מתארים רכב רבוע למדי, פחות מלוקק מה-DC100 שהוצג לפני מספר שנים. נשיא לנד-רובר ראלף ספט כבר נהג את אב הטיפוס ומספר שהוא נראה "פנטסטי", תוך שהוא משמר את ערכי המותג האייקוני. הדיפנדר החדש כבר מבצע ניסויי שטח ונראה שהוא יתבסס על הפלטפורמה של דיסקברי-5, מרכב אלומיניום אחוד עם מתלים עצמאיים – כבר למדנו שגם תצורה זו יעילה מאוד בשטח, אבל פוטנציאל השיפורים שלה מוגבל, והיא אינה מעניקה את החוזק המבני של שלדת סולם וסרנים חיים – ואנה יבואו עכברי השטח המסוקסים, ציידים וחוקרים באפריקה, ויחידות עלומות בצבא הממלכה הבריטית?

רכבי שטח. אתר יצרן
ניסן נבארה המחודש יחזיר את ניסן לשוק הטנדרים/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully