וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכאל שומאכר בן 48: עשר עובדות על נהג הפורמולה 1 הגרמני

3.1.2017 / 16:20

מי שנחשב לגדול נהגי הפורמולה 1 של העידן המודרני ובעיני רבים אי פעם, מציין היום יום הולדת 48 כאשר הוא עדיין מרותק למיטה בעקבות פציעה

מיכאל שומאכר. AP
מיכאל שומאכר/AP

לא צריך הרבה יותר מחיפוש תמונות פשוט בגוגל כדי לקבל מושג אודות מיכאל שומאכר. כמות התמונות בכל עמוד בהן הוא נראה מנופף בידיו מעל הפודיום, מניף גביע או משרטט קשת סילון של שמפניה – אלו מספרות יותר מכל מי האיש הזה.

כשלוש שנים חלפו מאז נפצע קשה מיכאל שומאכר, נהג הפורמולה 1 האגדי שחובק שבעה תארי אליפות עולם ב-11 שנות קריירה על מסלולי המירוצים בתאונת סקי ובעקבותיה נכנס לתרדמת ממנה יצא לפני כשנתיים ומאז נמצא בתהליכי שיקום.

היום מציין האיש יום הולדת 48 וזו הזדמנות נהדרת לרכז 10 דברים שאתם צריכים לדעת על האיש הזה, לא בהכרח הנקודות החשובות או המדוברות יותר, אבל בהחלט עוד צדדים שכדאי להכיר.

עוד בנושא:
שומאכר שוקל פחות מ-45 קילו, זה לא נראה טוב
הבן של שומאכר עושה גלים בעולם הפורמולה

מיכאל שומאכר. אתר יצרן
מיכאל שומאכר/אתר יצרן

1. שומאכר נולד בעיירה הירט הרמילהיים הסמוכה לקלן בגרמניה בשנת 1969. בגיל 4 אביו שהייה בנאי במקצועו משדרג את מכונית הפדלים של הילד עם מנוע של אופנוע קטן. אבל אחרי שהתרסק איתו לתוך עמוד תאורה מחליטים ההורים להעביר את הזאטוט הממהר למסלול הקארטינג המקומי, שם הוא הופך לחבר הצעיר ביותר במועדון. שנתיים לאחר מכן והוא בן שש בלבד הוא זוכה באליפות המועדון הראשונה שלו.

2.בשל התקנות הגרמניות שלא התירו למתחרים מתחת לגיל 14 להוציא רישיון קארטינג ולהשתתף בליגות המקצועיות, על מנת להתחרות, שומאכר מוציא רישיון בלוקסמבורג בגיל 12 ורק בשנת 1983 כאשר הוא בן 14 הוא חוזר להתחרות בגרמניה. שנה אחר כך הוא כבר זוכה באליפות הג'וניור-קארט הגרמנית וכן בשנה לאחר מכן.

3. בשנת 1987 הוא עוזב את בית הספר ומתחיל לעבוד כמכונאי. לעובדה הזו יהיה משקל רב בעתיד כאשר אחד מהמאפיינים שלו כנהג מקצועי היה השיח מול מהנדסי ומתכנני מכוניות המירוץ שלו.

4.בשנת 1989 הוא עובר מקארטינג למכוניות סינגל סיטר בקטגורית פורמולה 3 (עד היום, כמו קארטינג, היא מהווה קרש הקפיצה המרכזי וההכרחי לפורמולה 1). בה הוא מתחרה למשך שתי עונות בראשונה הוא מגיע למקום השלישי ובשניה כבר זוכה באליפות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מיכאל שומאכר. אתר יצרן
שומאכר ועוד אלוף, "אלמוני" בשם סבסטיאן לואב/אתר יצרן

5. בניגוד למסלול המקובל, הוא לא ממשיך לליגת הפורמולה 3000 שנחשבת למדרגה הבאה בדרך לפורמולה 1, אלא מתחרה בשנת 1990 בסבב אליפות מכוניות הספורט העולמי במכונית מרצדס. הוא השתתף רק בחמישה מתוך תשעה המירוצים בסבב, הוא מסיים את העונה במקום החמישי. בעונת 1991 הוא מסיים במקום התשיעי ובאותה שנה הוא מתחרה גם במירוץ הסיבולת 24 השעות של לה-מאן ושם מגיע במקום החמישי.

6. שנת 1991 הייתה גם הראשונה עבורו במושב של מכונית פורמולה 1. הוא שימוש כנהג מחליף בקבוצת ג'ורדן-פורד ואת המירוץ הראשון שלו הוא עושה כמחליפו של ברטרנד קאשו שישב בכלא הבריטי בשל תקיפת נהג מונית בלונדון. המירוץ שנערך במסלול ספא בבלגיה, מסלול שנחשב למאתגר מאוד, הציב את שומאכר בפני אתגר – הוא הכיר את המסלול רק כצופה. את לימוד התוואי עצמו הוא עשה כאשר הוא מקיף את המסלול... על גבי אופניים מתקפלים. מה שמרשים באמת היה שאת מקצה הדירוג הוא מסיים במקום השביעי (המיקום הגבוה ביותר של הקבוצה עד אז בכל העונה). המירוץ עצמו היה, אעפס, לא מאוד מוצלח – הוא פרש בהקפה הראשונה בשל תקלה במצמד.

7. קבוצת בנטון שמהירה להחתים את הכישרון העולה, נאלצה להתגבר בבית המשפט על קבוצת ג'ורדן שלא ששה להעביר את הכישרון הגרמני משורותיה. שלוש השנים הראשונות שלו בבנטון (91-93) סימנו את תחילת הטיפוס שלו לצמרת, למרות שלא הייתה נחשבת לקבוצת עילית בסבב, הוא מסיים את עונת 92 במקום השלישי באליפות הנהגים ובשנת 93 במקום הרביעי, למרות שפרש משבעה מתוך 15 המירוצים בעונה.

מיכאל שומאכר. AP
מיכאל שומאכר/AP

8. עונות 94-95 היו שתי עונות האליפות הראשונות שלו, למרות שזו של 94 עמדה בצילה של הטרגדיה הנוראית עם מותו של אייריטון סנה (תאונה לה היה עד שומאכר מהמקום השני אחרי סנה), הוא היה הנהג הצעיר ביותר לזכות בשתי אליפויות עולם ברצף. העונה ההיא גם חשפה פן אחר של שומאכר – תחרותיות חסרת פשרות, גם במחיר של מעשים לא ספורטיביים ושנויים במחלוקת. בגרנד פרי האוסטרלי, האחרון בסבב כאשר הפער בינו לבין דיימון היל עומד על נקודה בודדת לטובת שומאכר, הוא פוגע בגדר הבטיחות אבל חוזר למסלול ומתנגש בדיימון היל כדי להוציא אותו מהמירוץ ולמנוע ממנו את תואר האליפות. היל ושומאכר שבו להתחרות ראש בראש על התואר גם בעונת 95' שגם בה בשני מירוצים שונים (הגרנד פרי הבריטי והאיטלקי) השניים מגיעים לכדי מגע שמסתיים בתאונה ופרישה שלהם.


בשנת 1996 מצטרף שומאכר לפרארי, עדיין בעלת כוח משיכה ומעמד, למרות הישגים דלים מאוד ליצרנית ממראנלו על מסלולי הפורמולה 1, אליפות נהגים אחרונה ב-79' עם הנהג הדרום אפריקני היהודי ג'ודי שכטר ואליפות היצרנים ב-1983. שלוש השנים הראשונות מבין העשור בו נהג עבור הסוס הצוהל היו שנות השיקום שלה, מאחורי הקלעים היו רוס בראון וז'אן טוד הראשון בתור מנהל טכני והשני מנהל הקבוצה ויחד הם התחילו את המסע בחזרה לפסגה. מקום שלישי באליפות הנהגים ב-96', קרבה לתואר ב-97' שבה נפסל שומארכר בשל התנהגות בלתי ספורטיבית כאשר ניסה לגרום לפרישת המתחרה המרכזי שלו ז'אק ווילנב. גם בעונות 98' ו-99' הוא הגיע קרוב מאוד לאליפות אבל הפסיד אותן למיקה האקינן בראשונה בשל תקר בצמיג ובשנה שאחריה היעדרות ממושכת שלו מהמסלול בעקבות תאונה.

עונות 2000, 2001, 2002, 2003 ו-2004 היו שנות השיא של פרארי ושל שומאכר, עם חמישה תארים רצופים לנהג הגרמני. בעונות 2005 ו-2006 עדיין במדי פרארי המכונית כבר הייתה פחות תחרותית מאשר זו של רנו בה נהג פרננדו אלונסו הספרדי שניצח בשתי אליפויות עולם אלו – לא בלי קרב עיקש של שומאכר. במיוחד המירוץ האחרון בברזיל – אחד מרגעי השיא לא רק של שומאכר, אלא גם של נהיגת מירוצים מופלאה.

סיום עונת 2006 גם הייתה סיום הרומן עם פרארי לפרישה שלו ממירוצים. פרישה שהתבררה כזמנית בלבד כאשר חזר לעונות 2010-2012 במרצדס ולאחריהן פרש סופית.

מיכאל שומאכר. AP
מיכאל שומאכר/AP

10. ב-29 בדצמבר 2013 בעת גלישת סקי בחברת בנו באיזור מריבל באלפים הצרפתיים שומאכר שגלש באיזור תפר בין מסלולי סקי, נופל ונחבל בראשו בסלע, למרות הקסדה החבטה הייתה חזקה מספיק כדי לגרום לנזק מוחי שהותיר אותו בתרדמת. הוא שב להכרה חלקית במרץ 2014 , ביוני הוא עבר לטיפול בשוויץ ובספטמבר של אותה שנה הובא להמשך שהות בביתו. מאז צצים מדי פעם דיווחים אודות מצבו שהולך ומשתפר בקצב איטי.

אך למרות מצבו הנוכחי, האיש שהתחרה ב-308 מירוצים, ב-68 מתוכם זינק מהפול פוזישן, ניצח 91 מהם ולזכותו מעבר ל-7 אליפויות גם 1,566 נקודות, שנהג במשך שלושת העשורים בהם עבר הספורט הזה כמה מהמהפכות הגדולות ביותר שלו, ועוד ועוד שיאים והישגים שספק אם יישברו – יישאר אגדת מירוצים לעוד הרבה שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully