וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד לשכות המסחר לאוצר: מע"מ אפס על רכב משפחתי יחיד

דובי בן גדליהו

15.1.2017 / 13:16

באיגוד לשכות המסחר טוענים כי התכנית רלוונטית במיוחד בימים אלה, כאשר שר האוצר בוחן אפשרויות להפחתת מסים. "הרכב המשפחתי - גורם משמעותי ביוקר המחיה בישראל"

פקקים כביש החוף – בגלל עבודות ברכבת. מגד גוזני
פקקים כביש החוף – בגלל עבודות ברכבת/מגד גוזני

"על משרד האוצר ורשות המסים לבחון תכנית פשוטה וישימה של 'מע"מ אפס על רכישת מכונית משפחתית יחידה' במטרה לסייע למשקי בית להתגבר על הקושי ברכישת ואחזקת רכב משפחתי, וזאת תוך אי פגיעה ברווחי אוצר המדינה ואולי אף הגדלת הכנסותיו", כך אמר היום (א') עו"ד דן כרמלי, המשנה למנכ"ל איגוד לשכות המסחר, לקראת ועידת cars2017, הוועידה השנתית לענף הרכב והתחבורה בישראל, של לשכת המסחר תל אביב והמרכז, שתתקיים השבוע (19-21.1.2017) באילת.

רמלי ציין כי התכנית רלוונטית במיוחד בימים אלה, כאשר שר האוצר משה כחלון בוחן אפשרויות להפחתת מסים, וזאת עקב גידול בהכנסות המדינה ממסים ועודף גבייה שהצטבר בקופת האוצר. "תכנית 'מע"מ אפס' על מכונית משפחתית יחידה היא הזדמנות פז המונחת לפתחו של שר האוצר להקל על הציבור ובמיוחד על אלה שזקוקים למכונית המשפחתית, ולהוכיח כי הוא אכן פועל להורדת יוקר המחיה בישראל".

לדברי כרמלי, התכנית תאפשר לכל משפחה המנהלת משק בית (זוג הורים, או משפחה חד הורית, עם ילד אחד או יותר, שגילם אינו עולה על 21 שנים) לרכוש רכב משפחתי אחד, שמחיר המחירון שלו אצל היבואן בישראל (כולל מע"מ) אינו עולה על 136,000 שקל, וזאת בפטור ממע"מ. אחת ל-6 שנים יוכל משק הבית המשפחתי למכור את הרכב ולרכוש רכב חדש בתנאים זהים ובפטור ממע"מ.

באיגוד לשכות המסחר טוענים כי הרכב המשפחתי הפך בעשורים האחרונים למוצר צריכה בסיסי לכל משק בית בישראל וכי "אדם בוגר המנהל משק בית, בוודאי אם הוא נשוי ועל אחת כמה וכמה אם יש לו ילדים, זקוק באופן בסיסי לכלי רכב צמוד: כדי לצאת ולחזור מהעבודה במהירות ויעילות, ככלי עבודה, לצורך ניידות אישית וניהול משק הבית, כדי להסיע את ילדיו לצורך פעילויות חוץ-בית ספריות, חינוכיות וחברתיות וגם כדי לבלות ולקיים אורח חיים משפחתי-מודרני ברמה סבירה".

יחד עם זאת, מחירי הרכבים בישראל גבוהים בשל נטל המס ומשפחות רבות אינן מצליחות לרכוש או להחזיק רכב דרך קבע יחד עם שאר הוצאות משק הבית, חרף הצורך ההולך וגובר בו. על פי נתוני האיגוד, הוצאות התחבורה למשק בית הינן בטווח של 10%-15% מסך כל הוצאות משק הבית הממוצע בישראל.

לדברי עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, "אין ספק כי משפחה המנהלת משק בית כיום בישראל אינה יכולה להתמודד עם צורכי היום-יום המודרניים-מערביים ללא כלי רכב משפחתי אחד לפחות בחזקתה. יחד עם זאת, עלות רכישת רכב משפחתי אוצרת בתוכה תשלום מס גבוה של כ-50% מהתשלום ליבואן רכב, בעת רכישתו, מס כבד משקל המייקר ובולם את היכולת של משק הבית לרכוש רכב משפחתי במחיר סביר. כאשר כיהנתי בתפקיד הממונה על הכנסות המדינה ביטלתי 11 מסים, וכך צריך לנהוג, יש לטפל במיסוי הרכב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully