וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרה הילוכים: הוצגה פורד מוסטאנג 2018

19.1.2017 / 8:33

פורד הציגה גרסה מחודשת למכונית הספורט האייקונית מוסטאנג, שמגיעה עם מנוע V8 חדש, תיבת 10 הילוכים אוטומטית ושלל שדרוגים בחלל הפנים. ומה עם הייבוא הסדיר לישראל?

פורד מוסטאנג 2017. פורד, אתר יצרן
פורד מוסטאנג 2018/אתר יצרן, פורד

להבדיל משיטת הפיתוח בשנות ה-80, פורד נאותה להגדיל את היצע המנועים של המוסטאנג בדור הנוכחי בשל השיקולים האסטרטגיים של המטה העולמי (בכל זאת, פעם ראשונה שהפוני דוהר רשמית גם ליבשת אירופה). לא רק ששה צילינדרים, אלא גם 4 צילינדרים אקו-בוסט, רחמנא ליצלן. ועם זאת, עבור שנת הדגם 2017-2018, האמריקנים רוצים בחוד החנית מסת שריר רצינית מול שברולט קמארו, ולכן הם זונחים את מנוע ה-V6 העיקרי ומשאירים את ההיצע עם מנוע 2.3 ל' ארבעה צילינדרים משופר ומנוע V8 מחוזק. ששה צילינדרים, אאוט.

פורד ממאנת לספר בשלב זה כמה חילצו ממנוע ה-2.3 אקו-בוסט המעודכן שיימכר בגרסאות הבסיס של הסדרה; אבל יודעי דבר בארה"ב שמקורבים לצלחת, מספרים כי סבירות גבוהה שהמנוע סוחט את ערימת הסוסים שהופקדה בקרביה של פורד פוקוס RS, כלומר לפחות 350 כ"ס על בסיס הנעה אחורית ו-48 קג"מ.

מנוע ה-V8 בנפח 5.0 ל' הוא גולת הכותרת במסגרת מתיחת הפנים של המוסטאנג לשנתיים הקרבות. יחידה זו, ממשיכה מהדגם שלפני מסכת השיפורים, אולם מהנדס העל של פורד קארל ווידמן פרסם כי הפרט היחיד שעבר ללא שינוי למוסטאנג V8 המחודשת הוא גל ההינע. כל יתר הרכיבים כך אומר חדשים לחלוטין או חודשו, בכלל זה מערכת הזרקת דלק משופרת, מערכת פליטה 4 יציאות מוגדלת, סעפות היניקה והפליטה ועוד.

התפוקה המרבית אינה ידועה עדיין, אך תהיה גבוהה במידה ניכרת. שני המנועים מתהדרים בתגובה מהירה יותר מתחומי סל"ד נמוכים יותר, והצמד מחוברים לתיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות, או אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית 10 מהירויות שלדברי פורד הינה "התיבה האוטומטית הטובה ביותר שהמוסטאנג קיבלה בכל תולדותיה".

פורד העניקה למוסטאנג גם טיפול מסור במערכת המתלים והעלתה את רף הביצועים; בולמים חדשים, מייצבים מחוזקים ואפילו אופציה להתקנת בקרה אדפטיבית מגנטית כפי שקיימת ב-GT350 המושחזת. בתא הנוסעים, מערכת מדיה ראשית עם צג 12 אינטש עם מוטיבים מתחלפים לבחירת הנהג: ספורט, רגיל ונהיגת מסלול.

פורד תשווק את דגמי המוסטאנג החדשים בארה"ב במחירים שינועו בין 28 אלף דולר (2.3 ל') ל-35 אלף דולר תמורת גרסת ה-V8. בינתיים, אין בשורות מצד דלק מוטורס אודות מועד שיווקה של המוסטאנג בישראל.

עוד בנושא:
פורד ברונקו אושר לייצור סדרתי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully